رایزنی‌های معاون رئیس جمهوری در نیویورک؛ دیدار با وزیر امور جنسیت و کودکان سیرالئون
1400/12/28 - 18:57
تاریخ و ساعت خبر:
137716
کد خبر:

رایزنی‌های معاون رئیس جمهوری در نیویورک؛ دیدار با وزیر امور جنسیت و کودکان سیرالئون

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در حاشیه شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک با خانم مانتی تراوالی وزیر امور جنسیت و کودکان سیرالئون دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - معاون رئیس جمهوری به دستاوردهای جمهوری اسلامی در ریشه‌کن کردن بیسوادی، ورود حدودا ۶۰ درصدی خانمها به دانشگاهها، اشتغال به کار ۹۵ درصدی بانوان متخصص زنان و زایمان، کاهش نرخ مرگ و میر مادران و نوزادان، افزایش سن امید به زندگی تا حدود ۸۰ سال در میان بانوان، کاهش تعداد کودکان بازمانده از تحصیل و آمادگی کشور برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی اشاره کردند.
وزیر سیرالئونی با ابراز خرسندی از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت کشورش سیاست مبتتی بر افزایش مشارکت بانوان در عرصه‌های مدیریتی را پیش گرفته و طی لایحه‌ای درخواست تخصیص ۳۰ درصد از کرسیهای نمایندگی مجلس به بانوان را طرح کرده است.
طرفین بر ضرورت تحکیم خانواده و حفظ الگوی خانواده سنتی جهت سلامت جامعه و نسل‌های آتی تاکید کردند.
شصت و ششمین دور از نشست های سالیانه کمیسیون مقام زن بعد از دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا از روز دوشنبه ۱۴ مارس (۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰) در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شده که تا ۲۵ مارس ۲۰۲۲ (۵ فروردین ۱۴۰۱ ) با حضور رهبران و مقامات عالی رتبه حوزه زنان کشورها ادامه خواهد داشت.
کمیسیون مقام زن یکی از اولین نهادهای بین‌المللی است که ذیل شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد به منظور تصمیم گیری و سیاستگذاری برای بهبود شرایط زنان در جای جای دنیا ایجاد شده که نشست امسال با عنوان «دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران در زمینه تغییر اقلیم سیاست ها و برنامه های کاهش خطرات زیست محیطی و بلایا » برگزار شده است.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سازمان ملل متحد، انسیه خزعلی، حقوق زنان،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا