ماه رمضان و روزه اولی ها؛ چگونه با روزه اولی ها برخورد کنیم؟
1401/01/24 - 09:26
تاریخ و ساعت خبر:
138153
کد خبر:

ماه رمضان و روزه اولی ها؛ چگونه با روزه اولی ها برخورد کنیم؟

تشویق و آموزش روزه اولی ها به عنوان کودکانی که روزه بر آنها واجب نشده است از وظایفی است که والدین بر عهده دارند. والدین در برخورد با روزه اولی ها و نوع تغذیه آنها باید راهکارهایی را مد نظر داشته باشند از جمله اینکه در روزهای رمضان مهربان تر ازهمیشه با اعضای خانواده رفتار کنیم و قبل ماه مبارک مدام ازسختی ودشواری روزه گرفتن وروزه داری صحبت نکنیم!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - کرمانشاه - سادات کهراریان ، طلبه سطح ۲ جامعه الزهرا قم : ما بزرگترها باید کاملا حواسمون باشه که 1- دراین ایام مهربان تر ازهمیشه با اعضای خانواده رفتار کنیم. 2-پختن غذاهای هیجان انگیز ومورد علاقه آنها 3- مدام ازسختی ودشواری روزه گرفتن وروزه داری صحبت نکنیم. 4-بچه ها را در چیدن سفره افطار وسحر با خودمون همراه کنیم. 5- در خونه نماز جماعت دسته جمعی با خانواده برگزار کنیم. 6- ترغیب وتشویق آنها به روزه کله کنجشگی چندسال قبل از تکلیف این مورد که خیلی هم حائز اهمیت است .
در حدیثی ازامام باقر(ع)هم اشاره شده که فرموده اند: ما پسرانمان را از 5سالگی امربه نماز می کنیم وشما از 7سالگی امر کنید وبرای روزه از 7سالگی امر می کنیم به اندازه ای که در روز طاقت دارند هرچند نصف روز یا بیشتر و یا کمتر باشد و وقتی تشنگی و گرسنگی برایشان غالب شد افطار می کنند تا به روزه عادت کنند و توانایی بیابند و شما پسر بچه ها را از 9سالگی به روزه امر کنید، هر مقدار از روز را که می توانند روزه بگیرند و وقتی تشنگی برایشان غلبه کرد ،روزه ی خود را افطار کنند و مورد آخر سعی کنیم با گرفتن هدیه برایشان آنها را تشویق کنیم.
همچنین می توانیم با برگزاری یه مسابقه گوچک خانوادگی مثل مسابقه نماز خوناه یا مسجد و محراب خانگی که خود بچه ها با وسایل اندگی درست کنند در گوشه ای ازمنزل هم بچه ها در این ساعات طولانی روزه داری سرگرم میشوند هم مشتقاق به نماز وروزه وخاطره خوبی از ماه رمضان خواهند داشت.
ودر آخر چند توصیه ی تغذیه ای برای روزه اولی هر:
-سعی کنیم بچه ها را به نوشیدن 8تا 10 لیوان آب ومایغات بین افطار تا سحر عادت دهیم.-غذاهای کم ارزش مثل فست فوت ها،زولبیا وبامیه و.. پرهیز کنیم
-مصرف حریره چهار مغز برای نوجوانان کم اشتها،خوردن میوه وسبزی های آب دار به مقدار کافی-مصرف موادغذایی غنی از پروتئین مثل تخم مرغ-توجه به منابع غنی از کلسیم برای استخوان سازی ومهم ترین توصیه سحری خوردن.
باید توجه کنیم که بچه ها دوسال به مدرسه نرفته اند بخاطر شرایط کرونا والان مصادف با ماه رمضان ودرس وامتحانات میباشد وظیفه ما پدر ومادرهاست که با برخورد وتدابیر صحیح روزه داری را برای بچه ها سهل تر وزیباتر کنیم.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ماه رمضان و روزه اولی ها؛ چگونه با روزه اولی ها برخورد کنیم؟
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا