نام سال 1401، اعتماد در اجرای مأموریت مهم به نخبگان جوان کشور برای رفع چالش های تولید ملی و اشتغال آفرینی
1401/02/07 - 08:15
تاریخ و ساعت خبر:
138429
کد خبر:
یادداشت،

نام سال 1401، اعتماد در اجرای مأموریت مهم به نخبگان جوان کشور برای رفع چالش های تولید ملی و اشتغال آفرینی

رهبر انقلاب تاکید دارند تولید باید به وجود بیاید البته نه براساس صنایعی که این همه آلودگی ایجاد کرده بلکه بر اساس یک راه میانبر، مانند هسته ای، نانو، بیو.. شرکت های دانش بنیان حدود یک تا دو درصد تولید ناخالص ملی ما را تشکیل می دهند ؛ تولیداتی مبتنی بر دانش و جایگاه دانش در دانشگاه. شعار امسال محتوایی عالی دارد و هدف غایی شعار «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» تلاش نخبگان جوان کشور به منظور رفع چالش ها و اشتغال آفرین است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - لرستان- پلدختر، حکیمه عزیزی :
معرفی شعار سال از سوی مقام معظم رهبری و شعارهایی که در چند سال اخیر انتخاب کردند نشان از هوشمندی و آینده نگری ایشان و همچنین اهمیت تولید، کمیت، رشد تولید و جهش اقتصادی در تولید دارد . مقام معظم رهبری ضمن برخورداری از تیم مشاوره قوی، بسیار مسلط بر اوضاع کشور هستند و علاوه بر فهم مشکل، با طرح شعار های سال، راهکارهایی برای حل مشکلات نیز ارایه می دهند . این شعارها نشان می‌ دهد که تولید چه کیفیتی باید داشته باشد و تولید مطلوب باید چه ویژگی ‌هایی داشته باشد. بحث تولید همراه با تغییر و تحولاتی که در دنیا اتفاق افتاده و انقلاب های مختلفی که رخ داده مانند انقلاب کشاورزی، انقلاب صنعتی، انقلاب پسا صنعتی و در حال حاضر انقلاب اطلاعاتی تحولات زیادی را در دنیا ایجاد کرده است . در بحث تولید، اقتصاد به عنوان پاشنه آشیل کشور محسوب می شود و در آن شکی نیست و مقام معظم رهبری می دانند و بارها تاکید کرده اند ولی راه حل هایی که مسئولین اجرا کرده اند راه حل های درستی نبوده است و این راه حل ها ایران را به هند و کشورهایی که وابسته هستند می رساند. این که مقام معظم رهبری این همه تاکید می کند، بر بحث اقتصاد دانش بنیان، تولید دانش بنیان، واقعا هدفشان نجات کشور است.
بنابراین مقام معظم رهبری ضمن این که اصل مشکل را پذیرفته اند، برای راه حل نیز بحث تولید دانش بنیان را مطرح می کنند. ایشان تاکید دارند که این تولید است که باید به وجود بیاید البته نه براساس صنایعی که این همه آلودگی ایجاد کرده بلکه بر اساس یک راه میانبر، مانند هسته ای، نانو، بیو و امثالهم . شرکت های دانش بنیان حدود یک تا دو درصد تولید ناخالص ملی ما را تشکیل می دهند ؛ تولید دانش بنیان که مطرح می شود یعنی تولید مبتنی بر دانش و جایگاه دانش در دانشگاه است. شعار امسال نیز مانند سال ‌های قبل محتوایی عالی دارد و هدف غایی شعار «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» تلاش نخبگان جوان کشور به منظور رفع چالش ها و اشتغال آفرینی در جامعه می باشد . برای عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری، از دانشگاه ها انتظار می رود به عنوان یک وظیفه ی دینی و انقلابی، ضمن تاکید بر اشتغال آفرینی در توانمند سازی دانش آموختگان در عرصه های مختلف اقتصادی و توانمند سازی کارگران و مدیران صنایع تلاش نموده و فضای جدیدی برای اشتغال، متناسب با تغییرات روز دنیا فراهم آورند و همچنین لازم است مجموعه هایی با رویکرد دانش بنیان و تولید و اشتغال آفرین برای تامین تجهیزات ، خدمات و کالاهای مورد نیاز مدیریت شهری در اولویت قرار گیرند علاوه ‌بر این در حوزه اتفاق‌ های نو، خدمات نو و زیرساختی که باید به شهروندان ارائه شود، نیز با توجه به تغییر شرایط و تغییر سبک زندگی باید از چنین صنایع و مجموعه‌ هایی کمک گرفته شود. توجه به علوم دانش بنیان، کشور ایران را به اهداف اقتصاد مقاومتی نزدیک تر از گذشته خواهد کرد چرا که یکی از مولفه های ایران قوی توانمندی علمی است و هم چنین می توان از ظرفیت های آموزشی و پژوهشی در تمامی بخش های اقتصادی اعم از صنعتی، کشاورزی، خدماتی و غیره با رویکرد دانش بنیان کردن تولید، به صورت حداکثری می توان استفاده کرد.
انتهای پیام/*
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نام سال 1401، اعتماد در اجرای مأموریت مهم به نخبگان جوان کشور برای رفع چالش های تولید ملی و اشتغال آفرینی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا