پاک ترین سرود آفرینش با حکایت دلدادگی و انسانیت در لیالی قدر
1401/02/05 - 15:01
تاریخ و ساعت خبر:
138441
کد خبر:
در کردستان،

پاک ترین سرود آفرینش با حکایت دلدادگی و انسانیت در لیالی قدر

قدر، بهترین فرصت هجرت است که در تقدیر انسان آمده و لحظه طلایی مغفرت است که لب های نازک و معصوم گل ها را به حسرت کشانده است و در این شب ها همواره این نجواها را از گوشه گوشه ی لب های زنان و مردان به زمزمه می شنیدیم که تکیه کلام همه ی آنها این بود که خدای مهربانم؛ نفس نفس کشیدنم همراه با عطر حضور ناب توست ! و من چقدر خوشبختم که در آغوش امن رحمت تو هستم ای بیکران.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - کردستان: لیالی قدر با شکستن بغض‌های مومنان و جاری شدن اشک‌های آنان در نیمه های شب رو به پایان است، دل هایی که غمگینانه و عاجر به درگاه الهی پناه برده اند و دست هایشان را با حالت التماس و تضرع از پروردگار خالق به آسمان بلند کرده اند.

چه زیبا شبی است و چه فرخنده ماهی، چه زیبا و چه عاشقانه است نجواهای خالق و مخلوقی از ته دل های ضارع، فرصتی است تا انسان به خود آید، قفس تن را بگشاید و روح را در عالمی غیر از عالم حقیر و محدود ماده، در فضایی معطر و نورانی به پرواز درآورد و با نگاهی دیگر و لطیف تر به خود و جهان اطراف بنگرد؛ حجاب جان را به کناری بزند، تا ببیند که کیست و چیست و از کجا می آید و در کجا تمام دارد و به کجا خواهد رفت؟

در این لیالی قدر مردم تا سحر به احیا می نشینند و کودکانشان در کنارشان یاد می گیرند هر انچه باید بدانند و دختران و پسران روزه اولی، پیرمردان و پیرزنانی که از عصا برای راه رفتن کمک گرفته بودند و جوانانی که به همین آدم‌های مسن کمک می‌کردند، همه در کنار هم قرار گرفته و به دعا و نیایش مشغول بودند.

قدر، بهترین فرصت هجرت است که در تقدیر انسان آمده و لحظه طلایی مغفرت است که لب های نازک و معصوم گل ها را به حسرت کشانده است و در این شب ها همواره این نجواها را از گوشه گوشه ی لب های زنان و مردان به زمزمه می شنیدیم که تکیه کلام همه ی آنها این بود که خدای مهربانم؛ نفس نفس کشیدنم همراه با عطر حضور ناب توست ! و من چقدر خوشبختم که در آغوش امن رحمت تو هستم ای بیکران .

مهربان خدای من، تو را سپاس برای حضورت تو را سپاس برای همه ی موهبت هایت و من بی صبرانه در انتظار معجزه ی زندگی ام هستم .
آری رمضان موعد عروج است و شب قدر میعاد بیداران و معراج شب زنده داران. شب قدر شب احیای خویش با دم مسیحایی دعاست پس اگر ، با خدای مهربان انس گرفتیم و به 1000 اسم خواندیم و درد دل هایمان را گفتیم و خداوند را در نزدیکی مان حس کردیم ؛ در تمام ایام سال این رابطه ی قشنگ را با خدای مهربان حفظ کنیم.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پاک ترین سرود آفرینش با حکایت دلدادگی و انسانیت در لیالی قدر
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا