واقعه طبس؛ شکست عملیات پنجه عقاب در برابر اراده الهی بود
1401/02/06 - 16:29
تاریخ و ساعت خبر:
138492
کد خبر:
استاندار خراسان جنوبی:

واقعه طبس؛ شکست عملیات پنجه عقاب در برابر اراده الهی بود

استاندار خراسان جنوبی گفت: واقعه طبس؛ یادآور شکست خفت‌ بار متجاوزان در عملیات «پنجه عقاب» و شکست این عملیات نظامی در برابر اراده الهی بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از خراسان جنوبی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در مراسم گرامیداشت شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس که در محل مسجد شکر این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان و به ویژه شهید محمد منتظر القائم، از شهدای حادثه صحرای طبس اظهار داشت: امروز شاهد برگزاری برنامه بسیار متنوع، خوب، پرمحتوا و‌ پرمغز در این مکان هستیم و تلاش دست اندرکاران این مراسم قابل تقدیر است.
وی با اشاره به این که دوم اردیبهشت ماه مصادف با سالروز تأسیس سپاه پاسداران به فرمان امام راحل(ره) بود، تصریح نمود: روز دوم اردیبهشت یادآور گام‌های راسخ و استوار مردانی است که همواره در تاریخ انقلاب اسلامی حماسه آفریدند و سپاه همیشه همراه و یاور مردم بوده و از هیچ کمکی در کنار سایر نیرو‌های مسلح به مردم ایران دریغ نکرده است.
به گفته وی؛ امام راحل(ره) در مورد سپاه پاسداران می‌فرمایند «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» یا اینکه «من سپاه را بسیار عزیز و گرامی می دارم و چشم من به شماست».
استاندار تصریح کرد: سپاه پاسدران از ابتدای تأسیس تاکنون جزو ارکان و عناصر تفکیک ناپذیر نظام و انقلاب بوده و به همین خاطر همواره مورد نفرت و کینه دشمنان قرار گرفته به گونه‌ای که آمریکا در سال ۵۸ بصورت قطعی سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد.
قناعت افزود: کارنامه درخشان سپاه در چهار دهه گذشته انقلاب حکایت از خدمتگذاری و دفاع از آرمان‌های انقلاب و مقابله هوشمندانه با تهدید‌‌ها و فتنه‌های دشمنان دارد.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید جبهه جهانی مقاومت، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی هم گفت: امروز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت و اقتدار قرار دارند.
استاندار با اشاره به اینکه پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ یادآور یکی از تلخ‌ترین حواث برای آمریکا در رویارویی با ملت ایران است، اضافه کرد: در حادثه ۱۳ آبان ۱۳۵۸ که لانه جاسوسی آمریکا به تصرف دانشجویان خط امام(ره) درآمد، تعدادی گروگان در این لانه دستگیر شده بودند که کشور آمریکا به دنبال آزادسازی این گروگان‌ها بود.
قناعت ادامه داد: دولت آمریکا برای آزاد سازی این گروگان‌ها یکی از گسترده‌ترین، پرهزینه‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات نظامی را به عنوان « پنجه عقاب» طراحی کرد و در این عملیات به تعبیری به دنبال بازسازی و افزایش اعتبار مخدوش شده خودش بود، همچنین برای این عملیات بهترین، بالاترین و قوی‌ترین امکانات خود را پای کار آورده و میلیاردها دلار هم هزینه کرده است.
وی گفت: در این برهه زمانی آمریکا به شکل یک طرفه تمام محاسبات سیاسی و اقتصادی خودش را با ایران قطع کرده بود و هیچ امیدی به آزادسازی گروگان‌ها از مسیر دیپلماسی خود نداشت و به همین خاطر برای آزادی آنان عملیات نظامی توسط کارتر برعلیه ایران طراحی شد و نام این عملیات و یا تجاورز نظامی را «پنجه عقاب» گذاشتند.
به گفته وی؛ بالگردها به همراه هواپیماهای نظامی آمریکا هزار کیلومتر در عمق خاک ایران فرود آمدند و هیچ عکس العملی در ایران وجود نداشت و در این خصوص به گزارش یکی از پاسگاه‌ های نظامی مبنی بر حضور و عبور بالگردها و هواپیماهای خارجی هم توجه نشد.
استاندار خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها با بررسی‌های قبلی که انجام دادند و اطلاعاتی که از طریق عوامل نفوذی خود دریافت کرده بودند، این محل که یک فرودگاه متروکه جنگ جهانی دوم است، برای سوختگیری و آمادگی برای ادامه مسیر عملیات خود پیش‌بینی می‌کنند.
قناعت متذکر شد: گروهک‌های ضد انقلاب داخلی در آن زمان هم کورکورانه دستورات اربابانشان را عملی و ماهرانه جو و فضا را برای تجاوز آمریکا آماده می‌کنند که البته این دو خط مطلب چقدر شبیه فضای کنونی است، الانی که غربی‌ها و نظام سلطه برعلیه نظام جمهوری اسلامی ایران تهاجم انجام می‌دهد و برخی از غرب‌زدها و نفوذی‌ها در فضاهای مجازی یا روزنامه‌ ها زمینه را برای تهاجم دشمنان آماده می‌کنند.
وی با بیان اینکه در صورت موفقیت آمریکا در تجاوز و عملیات پنجه عقاب، احتمال آسیب رساندن به مراکز نظامی و حساس کشور و همچنین نهال نوپای انقلاب وجود داشت، اضافه کرد: در این منطقه به امر خداوند متعال توفان شن مأمور حفاظت از انقلاب و خون شهدا شد و حادثه پنجم اردیبهشت ماه در تاریخ این سرزمین جاودانه ماند.
به گفته وی؛ پس از شکست سپاه ابرهه در مکه، خداوند بعد از ۱۴۰۰ سال توفان شن را مأمور کرد که به داد مردم مظلوم و انقلابی ایران برسد.
استاندار با تأکید بر اینکه شکست مفتضحانه آمریکا در حادثه پنجم اردیبهشت ماه چیزی جز امداد و مدد الهی نبود، اضافه کرد: امروز نظام و
انقلاب اسلامی ملت ایران در اوج عزت در جهان می‌درخشد و کشور مثلا ابرقدرت آمریکا در ذلت، فرو پاشی و اضمحلال است.
قناعت با بیان این که جهان بشریت باید از این حادثه تاریخی الگو بگیرد، خاطرنشان کرد: این حادثه قدرت مطلق الهی، سستی، مکر و کید دشمنان انقلاب را آشکار کرد و در بعد داخلی آمریکا هم کارتر با شکست در این عملیات نتوانست بر رقیب جمهوریخواه خود پیروز شود چرا که اعتبار هیأت حاکمه آمریکا و مردم این کشور را از دست داد.
به گفته وی؛ امام راحل(ره) در خصوص حادثه صحرای طبس فرموده‌اند:« کارتر باید بداند که با این عمل بسیار ناشیانه حیات سیاسی خودش را به صفر رساند و از رئیس جمهوری باید قطع امید کند» و اینکه « نباید بیدار شوند آنهایی که به معنویات توجه ندارند و به این غیب ایمان نیاوردند، (چه کسی) این هلیکوپترهای آقای کارتر را که می‏‌خواستند به ایران بیایند، ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند، شن‌ها مأمور خدا بودند، باد مأمور خداست».
وی با اشاره به اینکه در حقیقت در سال ۵۸ یکبار دیگر شکست مفتضحانه آمریکا تحت عنوان عملیات پنجه عقاب را در برابر اراده خداوند متعال دیدیم، اضافه کرد: ظاهراً شهرستان طبس یک ویژگی خاص دارد و دومین شکست آمریکا در این منطقه هم دستیابی به پهباد آرکیو ۱۷۰ آمریکا بود و امیدواریم در سومین شکست آمریکا در شهرستان طبس نیز شاهد نابودی و اضمحلال آمریکا در عرصه بین المللی باشیم.
استاندار به فعالیت جریان نفاق پس از شکست عملیات نظامی آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و گفت: آنان دستور بمباران و حمله نظامی به این منطقه را می‌دهند برای اینکه قرار نیست این اسناد مهم امنیتی و با ارزش و هلی کوپترهای سالمی که در این منطقه مستقر بود به دست نیروهای انقلاب در ایران برسد.
قناعت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان منتظر القائم و حسن باقری تصریح نمود:شهید حسن باقری اولین خبرنگاری بود که از روزنامه جمهوری اسلامی ایران وارد صحرای طبس شد و مطالب و خاطرات این شهید بزرگوار از این حادثه شنیدنی و خواندنی است.
وی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران کانون اصلی قدرت در خاورمیانه است، متذکر شد: امروز به برکت رهبری‌ های پیامبر گونه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و به برکت خون شهدا، استقامت و پایداری مردم ایران و آمادگی نیرو‌های مسلح، حرف اول در منطقه را نظام جمهوری اسلامی ایران می‌زند.
به گفته وی؛ امروز ابرقدرت‌های جهان نمی‌توانند نقش تأثیرگذار جمهوری اسلامی در تحولات منطقه را نادیده بگیرند، جمهوری اسلامی نسل جدیدی از جمله شهید حججی‌ها را در مکتب شهید سلیمانی تربیت کرده است.
استاندار با اشاره به اینکه رویش‌های جدید در ایران اسلامی، نسل مدافعان حرم را تربیت کرده که حضور آنان در دفاع از حرم ائمه اطهار (ع) دنیا را متحیر کرده، اظهار داشت: امروز کشور ایران با قدرت به سوی آینده گام بر می‌دارد و آنهایی که دم از بن بست می‌زنند، خودشان به بن بست رسیده‌اند.
قناعت خاطرنشان کرد: رویش‌های انقلاب اسلامی به مراتب بیشتر از ریزش‌های انقلاب است، رویش‌ها و ریزش‌ها نشان از پویایی انقلاب است.
به گفته وی؛ قدرت بی‌بدیل جمهوری اسلامی ایران معادله قرن را با چالش مواجه کرده و ایران کشور تأثیرگذار در امنیت منطقه است، ما امروز شاهد انتقال نرم پیام انقلاب به اقصی نقاط دنیا هستیم و کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی، ایران را الگوی خود قرار داده‌اند.
وی با بیان اینکه پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف به خصوص درعرصه نظامی در شرایط تحریم به وجود آمده، اضافه کرد: علیرغم تمام مشکلات، تحریم‌های فلج کننده و هوشمندانه از سوی آمریکا، در این شرایط کشور دارد مسیر پر اقتدارش را با امید با نشاط به سمت جلو ادامه می‌دهد که نشان از توجه خداوند متعال به ایران اسلامی است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
واقعه طبس؛ شکست عملیات پنجه عقاب در برابر اراده الهی بود
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا