فواید کراتینه مو را بشناسید
1401/02/08 - 17:57
تاریخ و ساعت خبر:
138517
کد خبر:

فواید کراتینه مو را بشناسید

فواید کراتینه مو برای اکثر ما ناشناخته است.حتی برخی معتقد هستند که کراتین مو نه تنها فایده ی چندانی ندارد بلکه تا حدودی به مو آسیب میزند. این مطلب براب تصحیح باورهای غلط و آشنایی بیشتر شما با فواید کراتینه مو است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - آیا با کراتینه مو و فواید کراتینه مو آشنایی دارید؟ آیا می دانید کراتینه بهترین روش درمان جهت صاف و براق کردن انواع موهای فر، مجعد و حالت دار است؟ کراتینه مو یک روش عالی جهت تامین کراتینه مورد نیاز موها اما به صورت موقت است. درواقع کراتین یک نوع ماده پروتئینی طبیعی موجود در موها و ناخن ها می باشد که باعث تقویت آن ها می شود. کراتینه را می توان یک لایه یا عایق شبکه مانند برشمرد که در موها و ناخن ها باعث محافظت آن ها خواهد شد. با کمک کراتینه موهایتان در برابر عوامل خارجی محافظت می شوند اما در صورت کاهش کراتین قطعا با مشکلاتی نظیر حالت دار شدن موها مواجه خواهید بود. قبل از کراتینه‌ کردن موها ابتدا با فواید کراتینه مو، انواع کراتینه و حتی مراقبت های لازمه آشنا شوید.
فواید کراتینه مو
کراتین مو یک روش درمانی بسیار موثر است که این روزها محبوبیت بسیار زیادی دارد. چرا که فواید کراتینه مو به وضوح بعد انجام کراتینه مشخص است. انا یکی از دغدغه های بسیار کاربران، سوالاتی است که در ذهن آن ها نقش می بندد، که آیا کراتینه برای موها ضرر ندارد؟ روش درمانی مناسب تری آیا وجود ندارد؟ کراتینه چگونه باعث درمان موهای فر و ... می شود؟ کراتین یک نوع پروتئین بسیار مهم و تقویتی در موها است که باعث براق شدن آن ها می شود. در صوت کاهش کراتین قطعا موهایتان به سرعت آسیب می بیند و به نوعی مقاومت آن کاهش پیدا می کند. اما کراتینه همانند یک لایه محافظ موهای شما را در برابر تمام عوامل خارجی همچون، گرد و غبار، نور شدید خورشید، شکنندگی و ... حفاظت می کند. اما دیگر فواید کراتینه مو عبارتند از:
• صاف کردن موهای فر، مجعد دار و وز:
اگر شما جزو کسانی هستید که از فر بودن بیش از حد موهای خود رنج می برید، کراتینه کردن بهترین روش درمانی است که باعث بهبود حالت موهایتان می شود.
• صاف و یکدست شدن موها
برای اینکه موهای شاداب و درخشانی داشته باشید کراتینه بهترین راه ممکن درمان می باشد. درخشان کردن یکی از فواید کراتینه مو است که در مدل موهای مختلف مو می توان بعد از انجام کراتینه آن را مشاهده کرد.
دیگر فواید کراتینه مو
• حالت دادن مو در زمان کمتر
با کمک کراتینه شما در مدت زمان بسیار کوتاهی به نتیجه مطلوب دست خواهید یافت. چرا که دیگر محصولات و روش ها نیاز به زمان بسیار طولانی تری دارند که قطعا نتیجه آن ها به کیفیت انجام کراتینه نخواهد بود.
• نرم و صاف کردن‌ موها
از مهمترین فواید کراتینه مو نرم و صاف کردن موهای سر است. چرا که نرم و صاف بودن در زیبایی موها تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. چه بسا اینکه موها نیز یکی از مهمترین قسمت بدن هستند که در زیبایی چهره تاثیر فوق العاده ای دارند.
• جلوگیری از شکنندگی و وز شدن موها
بسیاری از موها به دلیل کاهش کراتین و در اثر عوامل مختلف شکننده می شوند. اما کراتین همانند یک لایه محافظ از آن ها در برابر عوامل طبیعی محافظت می کند.
• بلندتر نشان دادن موها
کراتینه به دلیل اینکه موها را صاف و براق می کند، باعث بلندتر دیده شدن موها می شود.








مراقبت های لازم برای کراتینه مو
پس از آشنایی با فواید کراتینه مو بهتر است کمی هم درباره مراقبت های لازمه آشنایی داشته باشید. نحوه مراقبت از مو کمک می کند تا نتیجه بهتری پس از انجام کراتینه بگیرید.
شما برای انجام کراتینه باید چند روز قبل تر از مصرف برخی مواد جون دخانیات، مشروبات الکی خودداری کنید.
در صورت مصرف داروهای خاص باید با پزشک خود مشورت داشته باشید و در صورت امکان از مصرف آن ها خودداری فرمایید‌.
پس از انجام کراتینه نیز باید تا 4 روز بعد از کراتینه، از شستن موها خودداری کنید.
برای شستن موی خود حتما از شامپوهای مخصوص فاقد سولفات سدیم استفاده کنید. حتی شامپوی بچه نیز بهترین انتخاب است‌.
سعی کنید تا حد امکان از مرطوب کننده های ایمن و مطمئن مو استفاده کنید.
سعی کنید در این مدت به موهایتان توسط روش هایی چون رنگ کردن استرس وارد نکنید.
در صورت نیاز به انجام کراتینه و تکرار جلسات باید حتما بین جلسات درمان کراتین حداقل دو ماه کامل فاصله وجود داشته باشد.
فواید کراتینه مو درصورتی بروز داده می شود که شما از موهایتان حتی در برابر اشعه نور خورشید نیز محافظت کنید.
تا ۴ روز پس از کراتینه نباید موهایتان در معرض آب قرار بگیرند.

تشخیص فرمالین مضر در کراتین
محبوبیت کراتینه کردن موها به دلیل فواید کراتینه مو است که قطعا بلافاصله پس از انجام کراتینه شاهد آن خواهید بود. اما بسیاری از افراد به دلیل وجود فرمالین در کراتینه از کراتینه کردن موهای خود، امتناع می کنند. چرا که این ماده به مرور زمان به شدت روی موها تاثیرات بدی خواهد گذاشت. اما بسیاری از محصولات فاقد فرمالین هستند که در صورت آشنایی با نحوه تشخیص وجود یا ع موجود آن می توانید بهترین‌ محصولات و روش را انتخاب کنید. کراتین های حاوی فرمالین بوی بسیار تندی دارند که این بو مربوط به فرمالین است. از طرفی، فرمالین زیاد در کراتین ها پس از استفاده باعث سوزش پوست و التهاب چشم خواهند شد. اما کراتین های فاقد فرمالین، حاوی متیلن گلیکول هستند که در طول جلسه کراتین گرم یا خشک می شوند و در نتیحه به فرمالین تبدیل خواهند شد.









پس در صورت تشخیص مواد کراتین، به راحتی می توانید، کراتین حاوی فرمالین را تشخیص داده و از خرید یا انجام آن منصرف شوید. اما این روش یک راه مطمئن برای افرادی است که از کراتینه کردن موها به دلیل اسیب هایی که فرمالین به نوها وارد می کند، ترس زیادی دارند.
برترین ها
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زیبایی، کراتینه مو، فواید کراتینه مو،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا