زنانی که دوشادوش مردان پای انقلاب ایستاده اند/ زنان، ستون ‌فقرات جهاد و مقاومت
1401/02/08 - 09:00
تاریخ و ساعت خبر:
138530
کد خبر:

زنانی که دوشادوش مردان پای انقلاب ایستاده اند/ زنان، ستون ‌فقرات جهاد و مقاومت

حضور زنان در میدان مبارزه به این معناست که فلسطین برای همه است و مقاومت و مبارزه به مردان محدود نمی شود چرا که انتفاضه سوم در راه است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - امیر حمزه نژاد- این روزها حضور زنان فلسطینی در عرصه رویارویی با اشغالگران صهیونیست به یکی از مهم ترین اخبار انتشار یافته در رسانه های ارتباطی نوشتاری، دیداری و شنیداری تبدیل شده و نگاه بسیاری را در جامعه بین المللی به خود جلب کرده است. اخباری که خبر از انتفاضه سوم و بازگشت دگر بار زنان فلسطینی به میدان مبارزه می دهد، همانند آنچه که در انتفاضه الاقصی شاهد بودیم.
بیش از شش دهه از حرکت و جنبش ملت فلسطین در مقابل اسرائیل و حامیان قدرتمند او می گذرد. در این مدت طولانی بارها و بارها مردم جهان شاهد بروز و ظهور حماسه هایی از مقاومت پایداری فلسطینی ها بوده اند. به طوری که اخبار مربوط به جنبش در صدر تمامی خبرها و تحولات منطقه ای و جهانی قرار گرفته است. در این میان نقش بانوان به عنوان ستون ‌فقرات جهاد و مقاومت، قابل چشم پوشی نیست. قدر مسلم آن چه که به عنوان یکی از عوامل مهم گسترش و پایداری این مقاومت را شکل داده، حضور زنان فلسطینی و تحول آفرین مشهودشان در ادامه این نهضت و تداوم این قیام بوده است. زنانی که در طول تاریخ عناصری موثر در تغییر ارزش ها، باورها و رفتارهای جامعه دانسته شده و می شوند.
باید اذعان کرد که یهودیان به خوبی از اهميت سوق الجيشي و استراتژيک فلسطین باخبر هستند پس شگفت نيست که این کشورجايگاه کارزار و ميدان رقابت گردد اما با کوچ خود خواسته يهوديان و اشغال سرزمين فلسطين، نخستين نشانه هاي مقاومت مردمي بروز يافت. در این گرماگرم آتش و خون، زنان علاوه بر زنده نگه داشتن آتش کین در دل فرزندان خود، حال به شکل آتشفشانی در آمده اند که مزید بر افزایش آگاهی ها و بیدار سازی، تشویق و ترغیب فرزندان و مردان خود به مشارکت در قیام مردمی آن هم با فراهم کردن زمینه فرار و یا پناه دادن آزادی بسیاری از جوانان و قهرمانان انتفاضه، رزمندگان و انقلابیون فلسطینی، با حضور در راهپیمایی ها، اعتصاب ها، تحصن ها و تظاهرات ها در برابر نیروهای اشغالگران صهیونیست در قالب انتفاضه، برای سوزاندن ریشه اشغالگران صهیونیستی قد علم کرده اند.
زنان فلسطینی به خوبی می دانند با دشمني رو به رو هستند که اگر بتواند، مسلمانان را از صفحه روزگار محو مي سازد و در اين کار کوچک ترین تردیدی نخواهد کرد. دشمني که کم ترين جرم او نسل کشي و نابود ساختن ريشه فلسطينيان است از این روی، تنها راه مقابله با آنان، حفظ روحيه مقاومت و بيداري در مردم است چرا که فلسفه مقاومت نيز بر همين پايه استوار است.
بی تردید تثبیت و نهادینه شدن قدرت مقاومت، خانه عنکبوتی صهیونیست ها را بیش از هر زمان دیگری سست نموده و زوال و فروپاشی رژیم اشغالگر، نژادپرست و کودک کش تل آویو همانگونه که مقام معظم رهبری امام خامنه ای(مد ظله العالی) فرمودند بسیار نزدیک است و به طور قطع پیروزی ملت های منطقه، برقراری ثبات و امنیت پایدار، ستقلال و تامین امنیت دست جمعی است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنانی که دوشادوش مردان پای انقلاب ایستاده اند/ زنان، ستون ‌فقرات جهاد و مقاومت
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا