عید فطر، روزی که فضیلتش برابر با کل ماه رمضان است /کار معلم این است که ما را به کمال حقیقی برساند
1401/02/11 - 13:12
تاریخ و ساعت خبر:
138627
کد خبر:
نماینده مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران:

عید فطر، روزی که فضیلتش برابر با کل ماه رمضان است /کار معلم این است که ما را به کمال حقیقی برساند

حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی به مناسبت روز معلم و روز عقیدتی سیاسی سپاه، در سالن شهید رشادی سپاه تهران حضور یافته و پیرامون رسالت معلم، سخنرانی کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - تهران بزرگ : نماینده مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران در خصوص فضیلت عید فطر گفت: شب عید فطر از نظر فضیلت برابر است با کل ماه رمضان و ما باید تلاش کنیم که نورانیت ماه رمضان را حفظ کنیم و از خدا بخواهیم: «ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا» را روزی ما کند.
حجت الاسلام حاج صادقی با بیان اینکه همه مکاتب الهی دنبال سعادت انسان هستند، اظهار داشت: 2 سوال همیشه محل اختلاف بوده است که پاسخ به آن راهگشاست. نخست اینکه سعادت چیست و انسان سعاتمند کیست؟ وی در تشریح پاسخ این سوال گفت که شهید استاد مطهری در کتاب انسان کامل می گوید انسان کامل کسی است که تمام ارزشهای انسانی به صورت هماهنگ در او رشد کرده و به کمال رسیده است.


وی ادامه داد: انسان کامل دارای جامعیت در همه جنبه های والای انسانی (اخلاق، فقه، سیاست، خداباوری، و ...) است. نمونه انسان کامل در شخصیت حضرت علی علیه السلام متبلور است.
نماینده مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران ضمن اشاره به دومین سؤال محتمل، افزود: راه رسیدن به سعادت چیست؟ پاسخ این سوال این است که ارسال رسل و انزال کتب برای رسیدن به سعادت بوده است و دین آمده است که انسان را از «همأ مسنون» بودن به «روح الله» بودن برساند.
کار معلم هم این است که ما را به کمال حقیقی برساند
حجت الاسلام حاج صادقی در تشریح نقش معلم ابراز داشت: تعلیم و تربیت باید همزمان باشد و تربیت باید توام با معرفت باشد.
نماینده مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران با اشاره به تهدیدات جنگ نرم دشمن در فضای مجازی، بالاترین خدمت مسئولین به مردم را بالا بردن سطح بصیرت دینی آنان دانست و گفت که اگر مسئولین بصیرت ایجاد کنند، فطرت مردم آنها را به سمت دین هدایت می کند.
وی در پایان سخنان خود برای تشریح نقش متدینین جامعه در اذهان مردم، خاطره ای از آیت الله مشکینی نقل کرد که: ایشان در نماز جمعه از مردم خواستند برای دعایی که میکنند، همگی آمین بگویند و بعد دعا کردند: خدایا اسلام را از منِ مشکینی در امان بدار!
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
عید فطر، روزی که فضیلتش برابر با کل ماه رمضان است /کار معلم این است که ما را به کمال حقیقی برساند
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا