خنثی کردن توطئه دشمن و تحقق اهداف انقلاب اسلامی از آثار کاربست تواصی در جامعه
1401/02/17 - 09:01
تاریخ و ساعت خبر:
138696
کد خبر:
یک استاد حوزه عنوان کرد:

خنثی کردن توطئه دشمن و تحقق اهداف انقلاب اسلامی از آثار کاربست تواصی در جامعه

یک استاد حوزه از جمله آثار کاربست تواصی در جامعه را خنثی کردن توطئه دشمن، کمال و سعادت، جامعه پردازی و مردم سالاری، سپر حفاظتی مومنین، رشد استعدادهای کمال انسانی، ضامن تحقق اهداف انقلاب اسلامی و ترویج فضایل و ارزش ها عنوان کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از خوزستان زینب سادات حسینی نیک در گفتگو با خبرنگار ما در ادامه سلسله مباحث کتاب "قوائد قرآنی با تاکید بر جهاد تبیین" به نویسندگی آقایان سیدرضی سیدنژاد و ابوالقاسم بخشیان به تشریح " قائده تواصی" پرداخت و گفت: تواصی به معنای متصل شدن یا متصل کردن چیزی به چیز دیگری است اما در اصطلاح هم خانواده با توصیه است و همان خیرخواهی و نصیحت کردن می باشد.

وی در بیان تفاوت تواصی و امر به معروف و نهی از منکر توضیح داد: چه بسا تداعی شباهت امر به معروف و نهی از منکر و تواصی به ذهن برسد ولی قائده تواصی در بیان قرآن و روایت ها عمومی و فراگیرتر است‌ . در واقع امر به معروف و نهی از منکر زیرمجموعه تواصی است‌.
این استاد حوزه عوامل نجات انسان از منظر سوره عصر را ایمان، عمل صالح و تواصی به حق و صبر عنوان کرد.
حسینی نیک ادامه داد: طبق اصول قرآنی در به کار گیری قائده تواصی، توجه به ایمان و تقوا، ولایت مداری، حضور پرشور در مشارکت های اجتماعی و انتخابات نظام و امید و امیدآفرینی ضرورت دارد‌.
وی شناخت و معرفت، صبر و استقامت، استفاده از شیوه ها، ابزارهای نوین و ظرفیت های جدید، استمرار و دوام، انگیزه و هدف صحیح و همت همگانی برای زنجیره تواصی را به عنوان الزامات و مقدمات تواصی کردن از منظر کتاب عنوان کرد.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خنثی کردن توطئه دشمن و تحقق اهداف انقلاب اسلامی از آثار کاربست تواصی در جامعه
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا