خطرات کاهش جمعیت از کاهش استقلال اقتصادی تا کاهش قدرت دفاعی و امنیتی
1401/02/20 - 09:25
تاریخ و ساعت خبر:
138745
کد خبر:
یادداشت/

خطرات کاهش جمعیت از کاهش استقلال اقتصادی تا کاهش قدرت دفاعی و امنیتی

یک فعال فرهنگی با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت برای کشورها، گفت: کاهش جمعیت، علاوه بر اینکه موجب کاهش قدرت دفاعی و امنیتی یک جامعه می گردد بلکه در همه ی ابعاد تاثیر گذار و جامعه را از درون تهی می کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - کرمان: محمود زارعی فعال فرهنگی و معاونت مکتب حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: کاهش جمعیت و خطرات ناشی از آنچه که به یک جامعه و به عنوان یک قبیله، طایفه، و یا یک ملت هویت می دهد جمعیت انسانی است و بدون جمعیت هیچ یک از اصطلاحات بالا معنا ندارد.
زارعی بیان کرد: اصالت یک ملت به قدرت و توان مقابله با مشکلات در همه ی زمینه است. این قدرت در بازوان تک تک افراد جامعه بخصوص جوانان نهفته شده و یک ملت وقتی می تواند ادامه حیات دهد که جمعیت جوان و فعالی داشته باشد.
وی در ادامه گفت: سیاست های غلط جوامع مادی موجب شد ابزار پیشرفت و بازوان قدرتمند جوامع پیشرفته از آن ها گرفته شود و این حربه برای تضعیف جوامع اسلامی استفاده شد.
زارعی اظهار کرد: امروزه کشورهای پیشرفته می دانند آن ابزاری که موجب پیشرفت و طرقی آن ها را می‌شود جمعیت سالم و جوان و نخبه ی آن کشور میباشد.
وی تصحیح کرد: با شعارهای زیبا و جمله «جمعیت کمتر زندگی بهتر» در بسیاری از کشورها بخصوص ایران موفق به توقف رشد جمعیت شدند و این توطئه خطرات زیادی را به دنبال دارد.
زراعی خاطرنشان کرد: کاهش جمعیت، علاوه بر اینکه موجب کاهش قدرت دفاعی و امنیتی یک جامعه می گردد بلکه در همه ی ابعاد تاثیر گذار و جامعه را از درون تهی می کند. وقتی جمعیت کاهش یابد، بدنه ی فعال اقتصادی یک کشور از بین می رود و دیگر نمی تواند امنیت غذایی خود را داشته باشد و در این حال به یک کشور وابسته تبدیل می شود که استقلال اقتصادی ندارد وقتی استقلال اقتصادی در مواد غذایی و ضروری نباشد جامعه آسیب پذیر می شود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خطرات کاهش جمعیت از کاهش استقلال اقتصادی تا کاهش قدرت دفاعی و امنیتی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا