دریای دانش و عظمت و والایی اندیشه و تفکر
1401/02/12 - 09:13
تاریخ و ساعت خبر:
138749
کد خبر:
به مناسبت شهادت استاد مطهریريال

دریای دانش و عظمت و والایی اندیشه و تفکر

استاد مطهری یکی از نویسندگان و عالمان مسئول دین در دوران معاصر است و با درک شرایط و شناخت نياز های زمان و آگاهی از شبهات ،ابهامات و سوالات نسل جوان اقدام به پاسخگویی می نمودند.تنوع آثار آن تفکر بزرگ در فقه ،اصول،فلسفه،احکام ،تاریخ قرآن ،حقوق ،اخلاق و امور اجتماعی و سایر رشته ها نشانه عمق و گستره دریای دانش و عظمت و والایی اندیشه و تفکر این استاد بزرگ است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - همدان: روز ۱۲اردیبهشت ماه سالروز شهادت فیلسوف و معلمی بزرگ است که در طول زندگی با برکت خود با بهره گیری از دیدگاه اسلامی و نگاه عمیق به جامعه و آنچه که جامعه اسلامی بدان نیازمند است آثار مکتوب اندیشمند بسیاری از خود برجای گذاشت.
سالروز شهادت این استاد در جمهوری اسلامی بنام معلم نامگذاری شده است که این روز را بر تمامی معلمان تبریک و تهنیت عرض می نمایم.معلمانی که انسان ساز نسل بعدی اند و به فرموده امام راحل (ره)معلمی شغل انبیاست.
سازماندهی قیام ۱۵خرداد ،رهبری هیئت موتلفه اسلامی از سوی امام خمینی(ره)،حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با صهیونیسم و افتتاح حسابی جهت جمع آوری اعانه برای مردم فلسطین و همراهی با امام خمینی (ره)در فعالیت های سیاسی گوشه ای از فعالیت های ایشان می باشد.
استاد مطهری یکی از نویسندگان و عالمان مسئول دین در دوران معاصر است و با درک شرایط و شناخت نياز های زمان و آگاهی از شبهات ،ابهامات و سوالات نسل جوان اقدام به پاسخگویی می نمودند.
تنوع آثار آن تفکر بزرگ در فقه ،اصول،فلسفه،احکام ،تاریخ قرآن ،حقوق ،اخلاق و امور اجتماعی و سایر رشته ها نشانه عمق و گستره دریای دانش و عظمت و والایی اندیشه و تفکر این استاد بزرگ است.
همیم افتخار او را بس است که شخصیتی همچون امام‌ خمینی(ره)که اسلام شناسی متفکر و عالم و مجتهدی بزرگ است تمامی آثار او را مفید ،خوب و انسان ساز بداند و درباره آثار ایشان فرموده اند:آثاری که از او (استاد مطهری)هست بی استثنا همگی خوب است و من کسی سراغ ندارم که بتوانم بگویم بی استثنا آثارش خوب است.
کلاس‌ها ی درس استاد مطهری مملو از دانشجویان شیفته علم بود ایشان شاگردانشان را با طرح مطالب جذاب و کاربردی جذب می کردند و علاوه بر عمق و وسعت معلومات ،بیان گرم و دلنشین خود بیش از پیش بر این امر سبب می شد.
مطالب درسی ایشان همیشه بروز بود ،ایشان به مجلات مختلف رجوع می کردند مخصوصا اندیشه های معاصرین بسیار توجه داشتند همین خصوصیت درس ایشان را نو می ساخت ،به تعلیم و تدریس بسیار علاقمند بود نتیجه جدیت و صرف نیرو ایشان برای مباحث درس باعث شده بود که دانشجویان به هیچ وجه مجلس درس ایشان را کنسل نکنند.
استاد مطهری در دوران زندگی پربار خود خدمات بسیاری به اسلام و مسلمانان ارائه دادند با این وجود فرمان و نادانان تحمل وجود ایشان را نداشتند سرانجام استاد بزرگ را در ساعت۲۲:۲۰سه شنبه یازدهم اردیبهشت ۱۳۵۸در تاریکی شب در حالی که یکی از جلسات فکری سیاسی بیرون آمده بود گلوله گروه نادان و جنایتکار فرقان به مغزش اصابت نمود و به درجه رفیع شهادت نائل آمد،سلام و درود پاک خدا بر روح پاک و مطهرش.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دریای دانش و عظمت و والایی اندیشه و تفکر
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا