گره گشایی از مشکلات روستاییان هفت چشمه با افتتاح صندوق قرض الحسنه محلی/ آورده 154 میلیون تومانی؛ 169 میلیون تومان وام پرداخت کرده است
1401/02/21 - 09:14
تاریخ و ساعت خبر:
138790
کد خبر:

گره گشایی از مشکلات روستاییان هفت چشمه با افتتاح صندوق قرض الحسنه محلی/ آورده 154 میلیون تومانی؛ 169 میلیون تومان وام پرداخت کرده است

مسئول صندوق قرض الحسنه " شهید سردار سلیمانی" روستای هفت چشمه ایلام گفت: آورده صندوق از زمان تاسیس تا الان 154 میلیون تومان است و طی دو سال تأسیس 44 وام به مبلغ 169 میلیون تومان در قالب وام های 3 تا 5 میلیون تومانی واگذار شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - ایلام، سمیه سلیمانی : امروز به منظور ایجاد اشتغال ارتقای معیشت، افزایش سطح دانش و مهارت، انجام فعالیت های پیشرفت و آبادانی روستا و محله، حفظ و احیای منابع طبیعی و محیط زیست صندوق های تحت عنوان صندوق مردم یار و مردم دار ایجاد شده است که تمام اعضا صندوق متعهد می شوند در تمام فعالیت های مربوط به پیشرفت و آبادانی محله و روستا شرکت نمایند.
این صندوق همونطور که از اسمش پیدا است یک صندوق مردم نهاد می باشد که توسط خود مردم محله ایجاد و مدیریت مالی می شود و افراد براساس آورده مالی خود می توانند از صندوق وام های برای ایجاد معیشت های جایگزین و فعالیت های اقتصادی کوچک و متوسط اشتغالزا و درآمدزا سازگار با محیط زیست دریافت نمایند واولویت با زنان و افراد ضعیف از نظر اقتصادی است می باشند.
و ما در همین راستا به سراغ یک عزیزی رفتیم که با علاقه و پشتکار خود یکی از موفق ترین صندوق های قرض الحسنه مردم یار و مردم دار را تشکیل و در طی 2 سال 44 فقره وام واگذار نموده است.
لطفا خودتون رو معرفی بفرمایید.
حلیمه عباسی هستم متولد سال 1360 شهرستان ایلام و ساکن روستای هفت چشمه،متاهل و دارای 4فرزند،دیپلم کامپیوتر دارم.
به ما گفته شده که شما موسس یک صندوق قرض الحسنه مردمیار و مردمدار هستید میتوانید در مورد پیشینه تشکیل صندوق برای مانن توضیح بدهید
در نیمه دوم سال 98 در مسجد محله ما تصمیم بر این شد که یه صندوق تشکیل دهیم که بنا به تصمیم هیات امنا محله به من پیشنهاد مسئولیت صندوق داده شد ،با توجه به اینکه من قبلا عضو بودن در این نوع صندوق را از طریق تشکیل صندوق خانوادگی تجربه کرده بودم و تقریبا یک آشنایی کلی با چگونگی اداره آن را داشتم اینکار را قبول کردم. این صندوق با تعداد44نفر عضو و پرداخت ماهیانه به مبلغ 40هزار تومان اقتتاح شد و در حال حاضر دارای 54 عضو بوده و ماهانه مبلغ 70هزار تومان دریافت می شود.
در مورد نامگذار ی این صندوق توضیحاتی بفرمایید.
افتتاح صندوق ما تقریبا همزمان با شهادت حاج قاسم سلیمانی بود برای همین این صندوق به نام ایشان افتتاح شد و ثواب وام هایی که برای رفع گرفتاری در اختیار اعضاء قرار داده می شود به روح ایشان تقدیم می گردد.
صندوق از طرف دولت یا هر نهاد دیگری از لحاظ سرمایه حمایت می شود؟
خیر،این صندوق مردم نهاد هستش و تاکنون طرف هیچ نهادی حمایت نشده.
سرمایه صندوق چطور جمع آوری میشود؟
از طریق همون اعتبارات دریافتی از کل اعضاء هست که در سال اول جمع آوری شده و بعد از آن به صورت وام در اختیار اعضاء درخواست کننده قرار می گیرد.
خودتان به تنهایی صندوق ر ا اداره می کنید یا همکار دارید؟
دو نفر به عنوان حسابدار و معاون در اداره صندوق باهام همکاری می کنند.
شرایط گرفتن وام از این صندوق به چه صورت است شامل قشر خاصی میشود؟
مهمترین شرط عضو بودن در صندوق می باشد و اینکه شخص درخواست کتبی جهت دریافت وام ارائه نماید.
بازپرداخت وام به چه صورت است؟
وام به صورت قرض الحسنه واگذار می شود و باز پرداخت آن به توجه به مبلغ دریافتی در قسط های 15 ماهه و 20ماهه تعیین می گردد.
از زمان تاسیس صندوق تا کنون چقدر وام پرداخت کردید و بیشتر در چه مواردی صرف شده است؟
آورده صندوق از زمان تاسیس تا الان 154 میلیون تومان است و تاکنون 44 وام به مبلغ 169 میلیون تومان در قالب وام های 3 تا 5 میلیون تومانی واگذار شده است.
بیشتر وام ها برای اشتغالزایی از جمله خیاطی،تهیه ترشیجات، کمک هزینه درمان و ...مصرف شده است.
بنده خودم از طریق همین صندوق وام دریافت کردم و با کمک اعضای خانوادم به پرورش مرغ و بوقلمون پرداختم که علاوه بر تامین مصرف خانواده ، فروش محصولات حاصله از جمله تخم مرغ،فروش جوجه و...باعث درآمدزایی برای خود و خانواده ام شده و بچه هام از همین طریق هزینه روزمره خود را تامین می کنند.
در پایان اگر پیشنهاد یا درخواستی دارید بفرمایید.
اگر از طرف خیرین یا بانک یا نهادهایی مانند سپاه اعتبارات به این نوع صندوق ها تزریق بشود خیلی مفید بوده و میتواند باعث ایجاد شغل های خانگی شود .
در پایان من از شما تشکر می کنم موفق باشید.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
گره گشایی از مشکلات روستاییان با صندوق قرض الحسنه " سردار سلیمانی" / آورده 154 میلیون تومانی ؛ 169 میلیون تومان وام پرداخت کرده است صندوق قرض الحسنه روستایی با 154میلیون تومان آورده طی دو سال 169 میلیون تومان وام داده است!
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا