کم توجهی به فرمایشات معصومین(ع)، مهم ترین مانع برون رفت از وضعیت دشوار اقتصادی است
1401/03/04 - 13:16
تاریخ و ساعت خبر:
138872
کد خبر:
استاد حوزه و دانشگاه در آستانه شهادت امام صادق(ع):

کم توجهی به فرمایشات معصومین(ع)، مهم ترین مانع برون رفت از وضعیت دشوار اقتصادی است

عدم توجه به فرمایشات معصومین موجب تنش در نظام عرضه و تقاضا، و ایجاد ضعف در زمینه اصلاح الگوی مصرف شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از قم: ششم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام است. امام بزرگواری که او را « رئیس مکتب شیعه : می نامند چرا که احیا کننده مکتب شیعه است و بنابر گفته حجت‌الاسلام عباس جعفری فراهانی کارشناس تاریخ اسلام و تشیع « حضرت امام صادق(ع) در یک دوره خاص از تاریخ اسلام قرار گرفتند که با مدیریت واقع‌بینانه و جدی خود توانستند گام‌های بسیار مهمی در راه تثبیت مبانی اسلام ناب و سنت صحیح پیامبراکرم(ص) بردارند؛ فرصتی که شاید برای هیچ یک از دیگر ائمه(ع) فراهم نشد»
خبرنگار طنین یاس ضمن تسلیت این روز بزرگ به مسلمانان به ویژه شیعیان با "حیدری مجد "استاد حوزه و دانشگاه گفت وگویی با محوریت توجه به سبک زندگی ائمه اطهار علیهم السلام، مهم ترین راه برون رفت از وضعیت دشوار اقتصادی انجام داده است که از نظر می گذرانید.
حیدری با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری که نظام اسلامی بتواند در زمینه اصلاح الگوی مصرف از مبانی فکری معصومین استفاده کند بی شک در آینده ای نزدیک می‌تواند به عنوان یک قطب اقتصادی در جهان نقش اساسی ایفا کند، گفت: ما با تامل در فرمایشات امام صادق (ع) میتوانیم به راهکار های درست مصرف گرایی دست یابیم.
وی با اشاره به احادیث امام صادق در خصوص مقوله اسراف و مصرف گرایی افزود:
امام صادق (ع) اعتدال و میانه روی را بهترین راه برای نجات از مشکلات اقتصادی دانسته و فرموده اند اگر مسلمانان شیوه اعتدال را رعایت کنند برکات زیادی نصیب جامعه اسلامی خواهد شد.
این کارشناس مسائل مذهبی در ادامه اظهار داشت: بنابه فرمایشات امام صادق (ع) دوری از فقر و تهی دستی و همچنین استواری و پایداری در مسیر دو آثار مهم اعتدال است.
این استاد حوزه علمیه ضمن اشاره به بحران اقتصادی بوجود آماده در کل جهان افزود: امروزه که دولت جمهوری اسلامی با تمام تلاش خود جراحی جامعی را در بحث اقتصاد انجام داده است و برای جلوگیری از اسراف و رعایت اعتدال طرح های مناسبی را ارائه داده است، جامعه اسلامی نیز باید با تأسی به کلام‌ نورانی حضرات معصومین، اعتدال و پرهیز از مصرف گرایی را الگوی خود قرار دهد.
وی در پایان با اشاره به اینکه آینده نگری، ایثار و گذشت از آثار رعایت اعتدال است افزود: اگر جامعه ما برای جلوگیری از اسراف از سیره معصومین پیروی کند، تمامی شیعیان جهان می‌توانند از سرمایه های کشور ما بهره مند شوند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بزرگترین ضعف جامعه اسلامی در مسائل مهم اقتصادی بی توجهی به فرمایشات معصومین است
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا