اجرای طرح «مادر یاوران» در راستای حمایت از مادران دارای سه فرزند و بیشتر در استان گیلان
1401/03/04 - 13:22
تاریخ و ساعت خبر:
138873
کد خبر:
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس خبرداد:

اجرای طرح «مادر یاوران» در راستای حمایت از مادران دارای سه فرزند و بیشتر در استان گیلان

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان از اجرای طرح «مادر یاوران» با هدف حمایت از مادران دارای سه فرزند و بیشتر خبر داد و گفت: خانواده ها نباید فرزند آوری را مانع فعالیت های خود دانسته و محلی برای نگهداری فرزندان خود داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - گیلان: معصومه پرسا در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به پیری جمعیت در استان گیلان و شرایط قابل تامل این استان در مسئله فرزندآوری اظهار کرد: با توجه به این‌که در شرایط بحرانی جمعیت قرار داریم و کشوربه سمت سالمندی پیش می‌رود، قدم‌هایی در خصوص رغبت خانواده‌ها برای فرزندآوری برداشته شده است.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با اشاره به برنامه های سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان درباره فرهنگ سازی در حوزه جمعیت گفت: طرح «مادر یاوران» از برنامه های در دست اقدام است تا موقعیت و مکانی برای مادران دارای سه فرزند فراهم کنیم چرا که خانواده ها فرزند آوری را مانع فعالیت های خود ندانسته و محلی برای نگهداری فرزندان خود داشته باشند.
وی با بیان اینکه فرهنگ سازی یکی از موضوعات مهم پیشروی مسئولین مربوط است، تصریح کرد: یکی از موضوعات فرهنگی این است تاخانواده ها به این باور برسند که فرزند آوری مانع فعالیت های اجتماعی و اقتصادی آنها نمی شود لذا اجرای طرح «مادریاوران» در راستای ایجاد امنیت خاطر مادران در دستور کار قرار دارد.
این مسئول بسیجی، با اشاره به برگزاری هیئت های اندیشه ورز به ویژه در هفته جمعیت، برگزاری کارگروه جمعیت و کارگاه‌های تحکیم بنیان خانواده بیان کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مربوط به آثار تک فرزندی، ویژه‌نامه‌های آموزشی و کارگروه‌های تخصصی برای مادران و بانوان اجرا شد تا آسیبهای مقوله تک فرزندی تبیین شود.
پرسا، سقط جنین را از موضوعات قابل تأمل مسئله جمعیت در استان و البته کشور دانست و افزود: فرهنگ‌سازی و آشنایی جوانان و بانوان با آسیب های سقط جنین در دستور کار جامعه زنان استان گیلان قرار گرفت تا از طریق آموزش های حضوری و فضای مجازی آگاهی های لازم توسط متخصصین امر به جامعه هدف داده شد.
وی با اشاره به مطالبه گری از مسئولین امر استان گیلان برای بهبود وضعیت جمعیت و ایجاد رغبت برای فرزندآوری در گیلان خاطرنشان کرد: در راستای مطالبه گری از مسئولین، امامان جمعه در خطبه نماز جمعه مسئولین مربوطه را برای چاره اندیشی در این مسئله گوشزد کرده و مطالبات حوزه جمعیت را به سمع و نظر آنان رسانده است.
پرسا خدمات پزشکی و تغذیه مادران را از ملزومات ایجاد رغبت برای فرزندآوری در بین جوانان دانست و افزود: حمایت از مالی و ارائه خدمات پزشکی از دیگر مسائلی است که باید برای آرامش خاطر خانواده ها و مادران در دستور کار قرار بگیرد تا رغبت فرزندآوری در نسل جدید فراهم شود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اجرای طرح «مادر یاوران» در راستای حمایت از مادران دارای سه فرزند
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا