سردار سلامی : شهدای روحانی بیرق دار جهاد فقاهت و اجتهاد بوده اند/ آیت الله رئیسی: پیام شهدا استقلال، آزادی، استقامت در برابر دشمن، رفع مشکلات و توجه به مردم است
1401/03/05 - 09:30
تاریخ و ساعت خبر:
138906
کد خبر:
با سخنرانی فرمانده کل سپاه ، کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی در استان قم برگزار شد

سردار سلامی : شهدای روحانی بیرق دار جهاد فقاهت و اجتهاد بوده اند/ آیت الله رئیسی: پیام شهدا استقلال، آزادی، استقامت در برابر دشمن، رفع مشکلات و توجه به مردم است

به همت نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین بسیج طلاب کشور اولین کنگره چهار هزار شهید روحانی در استان قم برگزار شد .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از قم: کنگره بزرگداشت ۴۰۰۰ شهید روحانی چهارشنبه، چهارم خردادماه، در مصلی قدس قم با حضور شخصیت‌های کشوری، لشگری، علما، روحانیون و مردم قم برگزار شد. در این کنگره که باپخش سخنان رهبر معظم انقلاب آغاز شد، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در این مراسم به ایراد سخن پرداختند .
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه در این مراسم گزارشی از روند برگزاری کنگره را ارائه و در پایان رییس جمهور آیت الله رئیسی به صورت ویدیو کنفرانسی سخنرانی کرد.

در ابتدای مراسم، سردار سلامی با اشاره به تلاش های دشمن در غارت کردن هویت فرهنگی دینی و ملی مسلمانان،گفت: این چپاول و غارت فرهنگ قبل از انقلاب تاجایی ادامه داشت به تعبیر رهبر انقلاب برجنازه اسلام هم شلاق می زدند. در آن زمان هم روحانیت معظم همواره نقشی پیشتاز، پیشرونده و نشانگر و بیرقدار را داشته و با انتشار روح آگاهی در جوامع ، جهاد را عامل سعادت مسلمانان قرار دادند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه امام آمد و این مستضعفین اندک را از خواب بیدار کرد .حرکت انقلاب ظاهر شد و در یک اعجاب تاریخی یک اعجاز الهی اتفاق افتاد و خورشید عالمتاب اسلام از افق ایران طلوع کرد، گفت: شکست دادن آمریکا که اوج سیطره اش بود و در آن عصر که دوره انجماد و یخ زدگی عالم اسلام بود چیزی جز یک اعجاز و نتیجه نصرت الهی نبود.
وی تصریح کرد: دشمن گریخت این شکست تاریخی برای استکبار به نام اسلام ثبت شد و آن مجد و عظمت فراموش شده بازگشت و اینگونه بود که امام به مسلمانان مکنت بخشید.
سردار سلامی در ادامه اظهار داشت : احکام الهی را جز با حکومت نمی توان جاری کرد در واقع برای تحقق عدالت ،آزادی و کرامت انسان باید حکومت تشکیل داد و تمامیت اسلام را در عالم جاری ساخت . امام مانند داستان حضرت ابراهیم (ع) آتش را بر این ملت گلستان کرد و از نیل های بزرگی ما را عبور داد.

فرماده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه نایب امام زمان مان با تایید و نصرت خداوند شیاطین عالم را از این سرزمین بیرون راند ، گفت: در واقع خارج شدن از جنگ جهانی و قدرتمند شدن بعد از هشت سال جنگ از شاهکارهای ولایت است.دشمن در اتاق‌های فکر ، شبانه روز در طول این چند دهه برای شکستن اسلام و بازگشتن به تاریخ جهان اسلام توطئه های بسیار چیده است .
وی با اشاره به اینکه این کنگره به یاد ۴۰۰۰ شهید که بیرق دار جهاد فقاهت و اجتهاد بوده اند برگزار شده است، افزود: امروز جهان اسلام به برکت خون پاک این شهدای گرانقدر این چنین دستان دشمن را بسته و به برکت اسلام ما به هم پیوسته ایم .
وی در ادامه دشمن را صوت و کلمه خواند که می خواهد با اصوات و کلمات ما را شکست دهد ولی ما این همه عالم آگاه داریم که روحیه جهاد را در مردم زنده می‌کند و ما به هیچ عنوان شکست نمی‌خوریم.
سلامی در ادامه بیان با اشاره به ترور منجر به شهادت حسن صیاد خدایی ، گفت: پاسداری را بی دفاع ترور می‌کنند ، فکر می‌کنند جهانی را فتح کرده اند هنر و شاهکار این نیست هنر و شاهکار این است که هم قدرت ساختیم و هم کشور در امنیت به سر می برد.
در ادامه ، آیت الله رئیسی رئیس جمهوربه صورت ویدیو کنفرانسی به ایراد سخن پرداخت و گفت: خداوند متعال به موجب رحمانیتش برای هدایت انسان ارسال رسل فرمود .

وی با اشاره به آیات اولیه سوره الرحمن ادامه داد : انسانیت انسان در پرتو تعلّم قرآن و ارتباط با خدا و بایدها و نبایدهای الهی شکل می‌گیرد معلّم بشریت نبی مکرم اسلام ، امامان و پیشوایان دینی ما به انسان چگونه زندگی کردن و ارتباط با وحی و علم آن را می آموزند و عالمان دینی که وارثان انبیاء الهی هستند در تعلّم دین و عمل به آن و تحقق و اجرا ی دین ، وظیفه تعلیم و تعدیل را دارند.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه زندگی علمای بزرگ مثل شهید اول ، شهید ثانی و شهید ثالث را که ببینیم بر همین مبنا حرکت کرده‌اند، اظهارداشت: هم تفسیر و تبیین دین و معارف دینی و هم مبارزه با ظلم و هم از پیشتازان و پیش قراولان میدان در اجرای عدالت در طول تاریخ بوده اند.امام راحل عظیم الشان، رهبر معظم انقلاب و علما و مدرسین حوزه های علمیه بخصوص حوزه علمیه قم ؛ هم در عرصه شاگرد پروری و هم در عرصه مبارزه با ظلم و کفر پیشتاز بودند.

وی در ادامه افزود: کارهای بزرگ خشیّت در واقع از خداوند می خواهد از هیچ قدرتی نباید هراس داشت. این شهدای بزرگوار همگی ایستادگی و مقاومت کردند و مقاومت آفریدند و از هیچ قدرتی جز خداوند متعال هراس نداشتند .
وی در ادامه خطاب به خانواده معظم شهدا خاط نشان کرد که خون مطهر عزیزان شما از عالم جهل زدایی کرد .در واقع خون این عزیزان امتداد خون مطهر سیدالشهداست و اینها از نشانه های سحر است .
رئیس جمهور در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار اصلانی به وی ادای احترام کرد و گفت : این شهید عزیز از جهادگران روحانی بود که برای دستیاری از محرومین در حاشیه شهر زندگی می کرد، اینها حجت الهی هستند بر ما این ها علم و عمل را به هم آمیختند و مهمتر از آن صادق الوعده بودند.
آیت الله رئیسی گفت: بالاترین رقم شهادت در بین اقشار مردم مربوط به روحانیت است و این نشان دهنده این است که این قشر عزیز پیش قراول هستند ، شهدای بزرگوار که این کنگره به نام و یاد آن ها برپا شده با مردم، از مردم و برای مردم بودند. و به تعبیر رهبر معظم انقلاب پیام شهدا طنین افکن است. پیام شهدا پیام استقلال ، آزادی، پاسداری، استقامت در برابر دشمن ، رفع مشکلات، توجه به مردم ، وحدت و انسجام ملی است.

وی در پایان به پیام حکیمانه رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین مهمترین وظیفه همه ما مسلمانان در این برهه از زمان است.
با اشاره به جنگ سایبری، بصیرت و هوشیاری مردم ،همکاری با دولتمردان و ایستادگی در برابر تحریم ها و فشارهای اقتصادی را از عوامل پیروزی اسلام بر استکبار دانست واز مردم عمل به جهاد تبیین را خواستار شد.
مراسم کنگره یک مهمان عزیز و ویژه هم داشت پیکر مطهر طلبه ۱۶ ساله شهید حسینعلی شاهچراغی که در سال ۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت رسیده بود تشیع و تدفین شد.
گفتنی است در حاشیه این کنگره، نمایشگاه ردای سرخ با ۵۱ غرفه از استان های گوناگون دایر شده است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ط ژ ژي ژية ِةؤ
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا