طرز تهیه سالاد کلم مجلسی؛ خوشمزه و مقوی
1401/03/05 - 20:19
تاریخ و ساعت خبر:
138919
کد خبر:

طرز تهیه سالاد کلم مجلسی؛ خوشمزه و مقوی

سالاد کلم یکی از انواع سالادهای سرد است که برای تهیه آن از ترکیب کلم سفید و کلم بنفش با هویج و گردو استفاده می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - سالاد‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین ترکیبات غذایی در سراسر جهان هستند که بیش‌تر به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند؛ اما خیلی از آن‌ها به دلیل ترکیباتی که دارند، می‌توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار بگیرند.
سالاد‌ها از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی‌هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آب‌لیمو، آب‌غوره و... تشکیل می‌شوند که معمولاً به صورت سرد سرو می‌شوند و ممکن است علاوه‌بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و... نیز به آن‌ها اضافه شود که در این صورت ارزش غذایی‌شان بیش‌تر می‌شود و می‌توان به عنوان غذای اصلی نیز میل کرد.
به گزارش فرارو، سالاد کلم مجلسی یکی از انواع سالاد‌های سرد است که محبوبیت زیادی دارد و معمولا برای پذیرایی در مهمانی و جشن‌ها از آن استفاده می‌شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد کلم مجلسی خوشمزه و متفاوت همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.
مواد لازم برای تهیه سالاد کلم مجلسی
کلم برگ سفید کوچک: ۱ عدد
کلم برگ بنفش کوچک: نصف ۱ عدد
هویج: ۳ عدد
شوید تازه خرد شده: نصف لیوان
گردو خرد شده: به میزان لازم
نمک: به میزان لازم
مواد لازم برای تهیه سس سالاد
ماست چکیده یا هم زده: ۳ قاشق غذاخوری
سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری
سیر: ۳ حبه
فلفل قرمز: به مقدار لازم
نکات مربوط به مواد اولیه








نکات مربوط به کلم برگ
بسیاری از افراد کلم را به خاطر بوی آن دوست ندارند؛ بنابراین مهم‌ترین نکته در مورد تهیه این سالاد از بین بردن بوی کلم است. برای این منظور کلم‌ها را خرد کنید و به مدت ۱۵ دقیقه داخل آب یخ قرار دهید، بعد داخل صافی بریزید و اجازه بدهید آب آن کشیده شود. با این ترفند بوی بد کلم از بین می‌رود و درنهایت سالادی خوش‌طعم و خوش‌عطر خواهید داشت.
نکات مربوط به سس مایونز
همیشه وقتی در تهیه غذا یا سالاد سس مایونز جزو مواد اولیه است، عده‌ای می‌پرسند، آیا می‌شود به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این مسئله تا حدودی سلیقه‌ای است. اگر منع مصرف دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن را ندارید، می‌توانید ماست چکیده یا پرچرب را جایگزین کنید؛ اما ماست معمولاً آب می‌اندازد؛ بنابراین توصیه می‌شود برای مهمانی‌ها این کار را انجام ندهید. همچنین می‌توانید میزان سس مایونز را نصف کنید و ماست پر چرب را با آن مخلوط کنید.
نکات مربوط به شوید
برای تهیه سالاد کلم مجلسی بهتر است از شوید تازه استفاده کنید. توجه داشته باشید که باید شوید را به اندازه‌ای خرد کنید که له نشود. اگر شوید را بیش از اندازه خرد کنید، توی سالاد آب می‌اندازد که خوشایند نیست. اگر در منزل شوید تازه ندارید، می‌توانید از شوید خشک هم استفاده کنید.
طرز تهیه سالاد کلم مجلسی
۱ ـ برای شروع کار ابتدا کلم برگ‌ها را خوب بشویید؛ سپس کلم سفید را با چاقوی تیز خرد کنید و داخل کاسه سالاد بریزید و کمی نمک روی آن بپاشید و کلم‌ها را زیر و رو کنید.
۲ ـ در مرحله بعد کلم قرمز را خرد کنید و به کلم سفید اضافه کنید و هر دو را خوب با هم مخلوط کنید.
۳ ـ حالا هویج رنده شده، شوید و گردو خرد شده را به کلم اضافه کنید.
۴ ـ در یک کاسه جداگانه ماست چکیده را همراه با سس مایونز، سیر رنده شده و فلفل قرمز مخلوط کنید و خوب هم بزنید؛ سپس سس را به ظرف سالاد اضافه کنید و خوب مواد را زیر و رو کنید و هم بزنید تا همه سالاد با سس آغشته شود. برای سرو می‌توانید روی سالاد را با گردو و شوید تازه تزیین کنید. نوش جان
فرارو
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جهان، سبزیجات، فلفل،، گوشت، مواد غذایی،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا