سابقه ابتلا به سرطان عوارض شدید کووید ۱۹ را افزایش نمی دهد
1401/03/05 - 20:20
تاریخ و ساعت خبر:
138920
کد خبر:
مطالعات نشان می دهد؛

سابقه ابتلا به سرطان عوارض شدید کووید ۱۹ را افزایش نمی دهد

بر اساس یک مطالعه جدید، بیمارانی که بیش از یک سال قبل به سرطان مبتلا شده‌اند و آن‌هایی که درمان فعال دریافت نمی‌کنند، نسبت به بیماران بدون سرطان بیشتر در معرض پیامدهای بدتر کووید۱۹ نیستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - به نقل از ساینس دیلی، محققان با استفاده از سوابق الکترونیکی سلامت بیش از ۱۴۰۰ بیمارستان و کلینیک در ایالات متحده، ارتباط بین عوارض کووید ۱۹ و ویژگی‌های خاص سرطان را بررسی کردند.
بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که افراد مبتلا به سرطان پس از ابتلاء به کووید ۱۹ در مقایسه با بیماران بدون سرطان در معرض خطر بیشتر مرگ و بستری شدن در بیمارستان هستند، اما محققان معتقدند ابتلاء به سرطان در گذشته و وضعیت درمان مداوم بیماران بسیار مهم است.
«یونگ ران کیم»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تکزاس، گفت: «ما دریافتیم که تشخیص‌های اخیر سرطان با ۱۷ درصد افزایش خطر مرگ و ۱۰ درصد افزایش خطر بستری شدن در بیمارستان مرتبط است. با این حال، سابقه سرطان بیش از یک سال قبل از تشخیص کووید ۱۹ به طور قابل توجهی با افزایش مرگ و میر یا بستری شدن در بیمارستان مرتبط نبود.»
محققان ۲۷۱,۶۳۹ بیمار بزرگسال مبتلا به کووید ۱۹ را بین اول ژوئن ۲۰۲۰ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ تجزیه و تحلیل کردند. از این بیماران، ۱۸,۴۶۰ بیمار حداقل یکبار تشخیص سرطان داشتند.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سرطان، ویروس کرونا، کووید 19،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا