تلاش خواهران بسیج مهندسین کشاورزی آذربایجان غربی در حفظ امنیت غذایی
1401/03/07 - 15:02
تاریخ و ساعت خبر:
138953
کد خبر:

تلاش خواهران بسیج مهندسین کشاورزی آذربایجان غربی در حفظ امنیت غذایی

300 نقر از فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی به منظور حمایت از تأمین امنیت غذایی و کمک به خودکفایی و کاهش وابستگی به واردات محصولات استراتژیک کشاورزی نظیرگندم، جو، کلزا، سویا ..در قالب قرارگاه امنیت غذایی شهید هاشم ساجدی با حضور در مزارع به کشاورزان مشاوره دادند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - آذربایجان غربی : در راستای حمایت از تأمین امنیت غذایی و کمک به خودکفایی و کاهش وابستگی به واردات محصولات استراتژیک کشاورزی نظیرگندم، جو، کلزا، سویا ، دانه های روغنی و چغندرقند و... قریب به 300 نفر از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در قالب قرارگاه امنیت غذایی شهید هاشم ساجدی با حضور در مزارع، همپای کشاورزان عزیز مراحل مختلف کاشت تا برداشت را رصد، ضمن مشاوره در خصوص مبارزه با علف های هرز و میزان کوددهی و تغذیه مناسب، اقدامات لازم را درخصوص بهبود عملکرد محصول و افزایش سطح زیر کشت به عمل می‌آورند.






بدیهی است که خودکفایی در تولید این محصولات باعث کاهش آسیب‌پذیرها و افزایش قدرت بازدارندگی و تاب‌آوری کشور در برابر انواع تهدیدات طبیعی و غیرطبیعی به ویژه تهدیدات خارجی می‌شود و این همان تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) از «تحقق اقتصاد مقاومتی» به معنای واقعی است که تاکنون در ردیف مطالبات اصلی معظم له قرار داشته و دارد.




بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تلاش خواهران بسیج مهندسین کشاورزی آذربایجان غربی در حفظ امنیت غذایی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا