لذت بخش ترین لحظه کاری ام، دیدن اشک ذوق موفقیت زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست است
1401/03/07 - 11:49
تاریخ و ساعت خبر:
138958
کد خبر:
یک کارآفرین اراکی:

لذت بخش ترین لحظه کاری ام، دیدن اشک ذوق موفقیت زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست است

فرزانه فراهانی بانوی کارآفرین استان مرکزی، بیش از ۲۵ سال است که با ایجاد کارگاه خیاطی و بافتنی بسیاری از بانوان اراکی را با آموزش های مختلف و تامین لوازم تحت حمایت خود قرار داده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - مرکزی: فراهانی در گفتگو با خبرنگار ما از اراک گفت: از نوجوانی علاقه بسیاری به هنر خیاطی و بافتنی داشتم و در سن ۱۹ سالگی توانستم مدرک خیاطی را کسب کنم و هم اکنون مدرک استادی در مهارت خیاطی را دریافت کردم.
کارآفرین برتر استان مرکزی در این زمینه بیان کرد: در ابتدای زندگی مشترک به خاطر شرایط کاری همسرم در مناطق حاشیه شهر اراک سکونت کردیم و زندگی سخت افراد آسیب دیده جامعه برای من انگیزه ای شد تا با ایجاد کارگاه برای تامین نیازهای همشهریانم باید به گونه ای عمل کنم که مقطعی نباشد، بنابراین تصمیم گرفتم مهارت های خودم را با آموزش های مختلف در اختیار آنها قرار دهم.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۷۶ با راه اندازی کارگاه با ۱۱ هنرجوی بافتنی، تلاش کردم علاوه بر مهارت آموزی، محیطی فراهم کنم تا اشتغالزایی و درآمدزایی برای زنان آسیب دیده جامعه فراهم شود.

بانوی کارآفرین اراکی تصریح کرد: لذت بخش ترین لحظات زندگی من و همسرم، اشک شوق موفقیت چشمان زنان بد سرپرست و مادر و فرزند بی سرپرستی می دانم که با مهارت آموزی توانستد کسب درآمد کنند.
فراهانی که فرزند شهید غلامعباس فراهانی است همه موفقیتش را مدیون دعای خیر پدر شهیدش و دعای حضرت زهرا (س) و حمایت های همه جانبه همسرش می داند.
س
فرزانه فراهانی علاوه بر این که کارآفرین و بانوی نیکوکار و جهادگری است، فرمانده پایگاه بسیج معصومیه ۱۸ حوزه بسیج کوثر ۳ اراک است که در دوران کرونا خط تولید پوشاک مدرسه را به سمت تولید ماسک و البسه بیمارستانی تغییر داد.

همچنین در حمایت از اقشار آسیب دیده کرونا با ایجاد اشتغال در کارگاه های تولید ماسک و البسه بیمارستانی، زنان و مردانی را حمایت کرد و باپرداخت روزانه دستمزد آن ها سبب شد تا گرد ناامیدی بر پیشانی هیچ پدر و یا همسری نشیند.
اما مهم ترین نکته مدیریت این کارآفرین نمونه، روحیه خیّر بودن وی است که توزیع ماسک و البسه به طور رایگان انجام داد.
فرزانه فراهانی تصریح کرد: در این برهه زمانی بسیج سازندگی و معاونت بهداشت و درمان سپاه روح الله یاری گر ما بودند و با تامین مکانی مناسب و ایجاد کارگاه در یکی از مدارس ما را همراهی کردند.

وی در ادامه افزود: با بازگشایی مدارس، کارگاه را از مدرسه به مکان استیجاری دیگری انتقال دادیم و با کاهش کرونا و اشباع شدن ماسک در جامعه، خط تولید را تغییر دادیم.
کارآفرین برتر استان مرکزی گفت: همیشه سعی کردم گام هایی را بر حسب نیازهای جامعه بردارم و تولید را به آن سمت سوق دهم. با توجه به معضلی که در جامعه برای بانوان وجود دارد و عدم وجود پوشاک مناسب و مسئله حجاب، وظیفه خودم دانستم که خط تولید ملزومات حجاب از دوخت و تولید انواع چادر مشکی گرفته تا تولید مانتوهای شکیل و زیبای اسلامی را راه اندازی کنیم.

فراهانی تصریح کرد: از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ خط تولید جدید را ایجاد کردیم و با خرید پارچه چادر مشکی از کارخانه و عرضه مستقیم آن به همشهریان بدون دریافت سود، توانستیم اولین نمایشگاه تولیدات عفاف و حجاب در استان با نام "گل یاس شهید فراهانی " با تعامل بسیج، حوزه های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد کنیم.

این بانوی کارآفرین برتر کشوری با اشاره به اهداف خود در مسیر آموزش مهارت های حرفه ایی گفت: تا جایی که توان جسمی و توان مالی یارم باشد این راه را ادامه خواهم داد و روز به روز با ایده پردازی ها و طرح های نوین با برندسازی در سطح استان این کار را رونق دهم.
فراهانی تاکید ‌کرد: یک بانوی موفق و فرهیخته زمانی موفق است که بتواند مدیریت خوبی در خانواده داشته باشد. اولویت من همیشه همسرم و فرزندانم بوده است. به عنوان یک جهادگر اولین و مهم ترین جهادم همسرداری و فعالیت در سنگر خانه و خانواده است.

این کارآفرین برتر خاطرنشان کرد: متاسفانه دغدغه های زیادی برای کارآفرین ها وجود دارد که گاهی بازار فروش اوضاع مناسبی ندارد اما با این وجود تولید را تعطیل نکردیم و از پرسنل کارگاه حمایت کردم و اجازه ندادم نگرانی و ناامیدی نسبت به کسادی بازار داشته باشند.
گفتنی است فرزانه فراهانی کارآفرین برتر استان مرکزی و کشور در سال ۹۹ معرفی شد، همچنین جهادگر نمونه در دوران کرونا انتخاب شد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
لذت بخش ترین لحظه کاری ام، دیدن اشک ذوق موفقیت زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست است
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا