ده مصوبه برای استان در حوزه زنان کلید خورد/ تدوین نظام واره در حمایت از زنان در آینده نزدیک
1401/03/26 - 21:25
تاریخ و ساعت خبر:
139398
کد خبر:
معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در اصفهان:

ده مصوبه برای استان در حوزه زنان کلید خورد/ تدوین نظام واره در حمایت از زنان در آینده نزدیک

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ده مصوبه در حوزه زن و خانواده با اعتبار بیش‌از هشتاد میلیارد در اصفهان کلید زده شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از اصفهان: معاون امور زنان و خانواده خانواده ریاست‌جمهوری در جمع نخبگان و بانوان اصفهانی اظهار کرد: الگوی سوم و زن تراز انقلاب اسلامی از اهداف بزرگی است که در بخش زنان می‌توانیم در جامعه گفتمان سازی کنیم و یکی از راهکارهای مهم برای نشر این گفتمان رسانه است.
انسیه خزعلی افزود این‌که دولت بخواهد با هزینه‌های دولتی رسانه‌های بزرگ را احداث کند کار اشتباهی است زیرا مردم جهادگران و زبان رسانه هستند و باید برای بیان گفتمان به میدان آیند.

وی خاطرنشان کرد: دولت مردمی است و با پشتوانه مردم آمده‌است و با تحکم دولتی نمی‌توان ایده‌ها را عملی کرد.
معاون ریاست جمهوری تصریح کرد: عدم تعادل بین خانه و اجتماع از نکات مهمی بود که توسط فرهیختگان مطرح شد و در این موضوع باید تاکید بسیار بر روی الگوی سوم، وظایف مادری و همسری و الگوی عفاف و حجاب داشت.

وی گفت: زینبی بودن و مشارکت در اجتماع را زنان به درستی نشان دادند و ما به دنبال این هستیم که نظام واره ای را برای زنان تدوین کنیم تا بتوان تخفیف ها و پشتوانه های حمایتی از مادران و زنان داشته باشیم.

خزعلی با هزینه بر بودن مشاوره بیان کرد: طرحی برای خانواده های نوپا است که در سال اول رایگان و در سال های بعد برای دهک های یک تا چهار است و در پیشگیری از طلاق موثر است.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در بحث صنایع دستی بازار خارج و صادرات را در دستور کار قرار دهیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اهمیت دهی به اشتغال زنان سرپرست خانوار، عنوان کرد: توانمندسازی با محوریت خانواده و برنامه کسب و کار از جایگاه مهم برخوردار است و در مرحله اول زنان سرپرست خانوار و در مرحله دوم فرزندانشان مورد تایید است.

وی در جمع‌بندی به ۱۰ مصوبه برای زنان استان با اعتبار بیش از ۸۰ میلیارد اشاره و افزود: در امور زنان سرپرست خانوار، ورزشگاه بانوان، مدرسه علمیه، خوابگاه برای زنان، تسهیلات برای کارآفرینی و اشتغال و مراکز ناباروری نظارت کنیم و این نکته را مد نظر قرار دهیم که زنان کارآفرین نظیر قالی بافتن نماد عزت هستند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ده مصوبه برای استان در حوزه زنان کلید خورد/ تدوین نظام واره در حمایت از زنان در آینده نزدیک
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا