تورهای گردشگری بانوان محجبه، مانع جولان بدحجابان و قانون شکنان در امکان گردشگری می شود
1401/03/30 - 08:49
تاریخ و ساعت خبر:
139469
کد خبر:
عضو ستاد نهضت پیشرفت بانوان خراسان جنوبی:

تورهای گردشگری بانوان محجبه، مانع جولان بدحجابان و قانون شکنان در امکان گردشگری می شود

کارشناس مسائل فرهنگی و عضو ستاد نهضت پیشرفت بانوان خراسان جنوبی با اشاره به حضور بانوان بدحجاب در مراکز گردشگری و گاها فرهنگی گفت: بانوان محجبه می توانند با راه انداختن تورهای گردشگری و حضور در اماکن تفریحی و توریستی، حضور در سالن های ورزشی، پارکها و اجتماع؛ مانع از جولان افراد بد حجاب یا فاسد در جامعه شوند و عرصه را برای آنها تنگ کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - خراسان جنوبی : در حالی که قریب 27 درستگاه دولتی و سازمان های فرهنگی متولی امور عفاف و حجاب در جامعه ما هستند اما آش بی بندوباری در جامعه ما چند صباحی است که شوری اش حال اماکن گردشگری و گاهی فرهنگی ما را هم ناخوش کرده است. متأسفانه شاهد این واقعیت هستیم که در برخورد با قانون شکنان عرصه عفاف و حجاب که اکثرا زنان و دختران هستند نوعی بی توجهی هایی صورت گرفته است که بیشتر کار این دست افراد را نوعی هنجارشکنی و اعتراض اجتماعی و کوتاه آمدن دستگاه های مربوطه را نوعی سیاست کاری در حوزه جلوگیری از اعتراضات احتمالی قلمداد می کند.

کافی است گذرتان از مناطق گردشگری تا اقامت گاه های این گردشگران بیفند، برخی چنان با البسه راحت و پوشش های نامتعارف ظاهر می شوند که گویی فضای عمومی و خانوادگی را با چهاردیواری خانه شان اشتباه گرفته اند و همین قضیه آسیب های زیاد را به فرهنگ و سلامت اخلاقی جامعه وارد می سازد. براستی چرا دامنه بدحجابی و ولنگاری تا این حد گسترده شده ؟و چه راه کارهایی باید برای آن درنظرگرفت!؟

رضوان ناصری کارشناس مسائل فرهنگی و عضو ستاد نهضت پیشرفت بانوان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: حجاب یک مقوله دینی و فطری است که حتی انسانهای اولیه نیز به داشتن پوشش اهمیت می دادند.
وی ادامه داد: حجاب صرفا یک مقوله دینی نیست بلکه طبیعت و فطرت انسان ایجاب می کند که انسان به این سمت کشش داشته باشد.
این کارشناس مسائل فرهنگی گفت: دین اسلام توصیه های زیادی در باب اهمیت حجاب و پوشش برای زنان و مردان و حفظ نگاه از سوی مردان دارد که به مرور زمان تحقیقات علمی به اهمیت این مطلب پی می برند.
وی با بیان اینکه دشمن در زمینه فرهنگی در بسیاری از جاها قوی تر و جدی تر از ما عمل کرده، گفت: متاسفانه امروز در اکثر شهرهای توریستی و تفریحی کشور و برخی از هتل ها و مراکز اقامتی و گردشگری رعایت شئونات اسلامی و دینی بسیار کمرنگ و بعضا به فراموشی سپرده شده است.

ناصری تصریح کرد: این گونه مکان ها و شهرهای توریستی که محل تفریح، استراحت و اقامت خانواده ها و تمام اقشار جامعه است و جنبه فرهنگی دارد، می طلبد که نسبت به رعایت عفت و حجاب اسلامی و اهمیت به فرهنگ اسلامی و ایرانی توجه بیشتری شود.
وی بیان کرد: دشمنان غربی و ایادی آنها با آموزش برنامه ریزی شده افراد مغرض و فرستادن آنها در بطن جامعه از جمله اماکن گردشگری و تفریحی ایران و رواج بی بند و باری و فساد توسط این افراد به دنبال ضربه زدن به فرهنگ ایرانی اسلامی و متزلزل ساختن کانون خانواده های ایرانی هستند.
این کارشناس مسائل فرهنگی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از افراد مسافر و مقیم استان های تفریحی کشور با الگو گیری از این افراد؛ ناآگاهانه وارد این عرصه شده و فکر می کنند با نمایش خود شان و جایگاه اجتماعی خواهند داشت اما غافل از اینکه با این کار دشمن را به خواسته اش می رسانند.
وی به تذکر وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور به یک متصدی هتل در رعایت نکردن حجاب مشتریانش اشاره کرد و گفت: هتل ها، رستوران ها، پارکها و.. امکان عمومی هستند که حضور هر فردی در آن بایستی تابع قانون باشد نه عقاید شخصی که متاسفانه بی توجهی هایی توسط برخی اشخاصی در این زمینه دیده می شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی مسئولین کشور خصوصا در زمینه فرهنگی و اجتماعی کم کاری خود را به گردن دیگران می اندازند، گفت: برخی از قوانین کشور نیازمند بازنگری مسئولین مربوطه است تا افرادی که بدنبال دور زدن قانون برای رسیدن یه امیال شخصی هستند نتوانند موفق شوند.

عضو ستاد نهضت پیشرفت بانوان خراسان جنوبی گفت: متاسفانه بودجه کشور در اختصاص به مسائل فرهنگی و اجتماعی بسیار ناچیز است در حالیکه دشمن ۵ برابر این بودجه را بر علیه فرهنگ و هویت ما هزینه می کند.
وی افزود: پخش اخبار کذب و شایع پراکنی در زمینه های مختلف در فضای مجازی از جمله ابزارهای دشمن در ضربه زدن به جمهوری اسلامی و ضایع کردن حق ملت ایران است.
وی ادامه داد: برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان بایستی افراد انقلابی و مذهبی در تمام صحنه های جامعه حضور داشته باشند تا دشمنان فرصت پیاده کردن نقشه های شوم خود را نداشته باشند.
ناصری گفت: بانوان محجبه می توانند با راه انداختن تورهای گردشگری و حضور در اماکن تفریحی و توریستی، حضور در سالن های ورزشی، پارکها و اجتماع؛ مانع از جولان افراد بد حجاب و فاسد در جامعه شوند و عرصه را برای آنها تنگ کنند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تورهای گردشگری بانوان محجبه، مانع جولان افراد بدحجاب و قانون شکن در امکان گردشگری و فرهنگی می شود
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا