۱۳۰۰ کشاورز در ۸۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی شفت در طرح بسیج همگام با کشاورز شرکت کردند
1401/04/01 - 15:27
تاریخ و ساعت خبر:
139539
کد خبر:
رکود هم کاری ها با بسیج از سوی کشاورزان شکسته شد،

۱۳۰۰ کشاورز در ۸۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی شفت در طرح بسیج همگام با کشاورز شرکت کردند

سرهنگ پاسدار احمدنقدپور فرمانده سپاه شفت با اشاره به اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز گفت: تاکنون ۱۲۰۰ نمونه از خاک‌های شالیزار‌های شهرستان شفت در سطح حدود ۸۰۰۰ هکتار به منظور آزمون خاک برای بررسی کیفیت خاک از لحاظ ریزمغذی‌ها و کود‌ها نمونه برداری شده است و در این راستا تعداد ۴۰ مربی مجرب و آموزش دیده در حال فعالیت هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از گیلان ، بمناسبت هفته جهادکشاورزی ، مراسم آموزشی طرح بسیج همگام با کشاورز با حضور مسئولین و جمعی از مربیان و فعالان عرصه کشاورزی شهرستان در حسینیه سپاه ناحیه شفت برگزار گردید.

سرهنگ پاسدار احمدنقدپور فرمانده سپاه شفت ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی ، گفت : نقش تلاشگران عرصه کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور در شرایط جنگ اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و گام نهادن در این راه برای تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم کار مقدسی است.
نقدپور با اشاره به اهمیت طرح همگام با کشاورز اظهار کرد : سازمان بسیج کشاورزان مبادرت به اجرای طرحی به نام طرح بسیج همگام با کشاورز در جهت علمی کردن کشاورزی و نقش آفرینی بسیج کرده است که اهمیت بسزایی در توسعه کشاورزی ، خودکفایی و مقوله امنیت غذایی پایدار داشته است.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح تاکنون ۱۲۰۰ نمونه از خاک‌های شالیزار‌های شهرستان شفت در سطح حدود ۸۰۰۰ هکتار نمونه برداری شده افزود : نمونه برداری آزمون خاک برای بررسی کیفیت خاک از لحاظ ریزمغذی‌ها و کود‌ها انجام گردید و در این راستا تعداد ۴۰ مربی مجرب و آموزش دیده در حال فعالیت هستند.
سرهنگ نقدپور در ادامه گفت : با اجرای این طرح کشاورزان علاوه بر اینکه در بحث کیفیت برداشت، محصولات بهتری خواهند داشت در موضوع کمیت هم شاهد افزایش میزان محصولات خود خواهند بود.

فرمانده سپاه ناحیه شفت همچنین بیان داشت: در بازه زمانی ۳ ساله از اجرای این طرح در شهرستان شفت تاکنون بیش از ۳۳ تن انواع کود و ریزمغذی رایگان به ارزش ۱۸۰ میلیون تومان بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.
فرمانده سپاه شفت همچنین به مشکلات کشاورزان و کم آبی برخی اراضی شهرستان اشاره نمود و بیان کرد : مجموعه سپاه و بسیج شهرستان تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات کشاورزان به کار خواهد بست و در این راستا بصورت میدانی وارد عمل شده ایم.و در طی این مدت با همکاری ادارات مربوط اقداماتی هم انجام شده است.
احمدنقدپور در پایان از تلاش و همکاری دو جانبه بسیج مهندسین کشاورزی و مجموعه اداره جهاد کشاورزی شهرستان در راستای رونق هرچه بیشتر صنعت کشاورزی تقدیر و تشکر نمود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سرهنگ پاسدار احمدنقدپور گفت : در طرح بسیج همگام با کشاورز تعداد ۱۳۰۰ کشاورز و در سطح حدود ۸۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان با هدف افزایش تولید و بازدهی محصول در حال همکاری می باشند.
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا