جلوگیری از عوارض پیری جمعیت، پیامد اقدامات مدیریتی درست و بجا است
1401/04/05 - 17:58
تاریخ و ساعت خبر:
139599
کد خبر:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی:

جلوگیری از عوارض پیری جمعیت، پیامد اقدامات مدیریتی درست و بجا است

معاون استاندار با تأکید بر این که فرهنگ سازی در این زمینه افزایش جمعیت، نقش بسیار بالایی دارد، تصریح کرد: باید در حوزه های مشاغل کارگری، آزاد و کارکنان دولت در زمینه حمایت از خانواده ها، به صورت قانونی اقدام شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - خراسان جنوبی، محمدرضا طالبی در جلسه کارگروه تخصصی برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی خانواده و جمعیت استان، بیان کرد: موضوع پیری جمعیت، نگران کننده است لذا توجه به این مهم بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) قرار گرفته است.
وی اظهار امیدواری کرد؛ با تشکیل جلسات قرارگاه جمعیت؛ موضوع به گونه ای مدیریت شود تا در آینده با معضلات و آسیب های عدیده ناشی از پیری جمعیت در کشور، مواجه نشویم.
وی گفت: در راستای افزایش جمعیت در کشور، آن دغدغه و تکاپویی که لازم است، هنوز ایجاد نشده لذا از مجموعه اجرایی و فرهنگی استان انتظار است در این خصوص نقش فعال تری ایفا نمایند.
معاون استاندار با اشاره به این باور مردم استان در قدیم الایام که فرزند، مایه رحمت است، تصریح کرد: نرخ باروری در خانواده های مذهبی بدون توجه به مشکلات معیشتی، اقتصادی و یا درمانی که بر اساس آموزه های دینی عمل می نمایند، بالاست.
طالبی متذکر شد: در حال حاضر هر جا مسئله مهم فرزندآوری مطرح می شود، نکاتی عنوان می گردد که اگر وجود داشته باشند، شرایط مطلوب تر است، اما بسیاری از آنها اصلاً مانع فرزندآوری نیستند.
وی به نمونه ای از این ایرادات اشاره کرد و گفت: در یکی از شهرستان های تابعه استان، کمبود پزشک متخصص و عمومی و نبود سونوگرافی به عنوان مانع مطرح شد که البته باید از قبل تأمین می شد تا مراکز درمانی با قوت و قدرت، پاسخگوی خانواده ها باشند.
معاون استاندار با تأکید بر این که فرهنگ سازی در این زمینه نقش بسیار بالایی دارد، تصریح کرد: باید در حوزه های مشاغل کارگری، آزاد و کارکنان دولت در زمینه حمایت از خانواده ها، به صورت قانونی اقدام شود.
طالبی با اشاره به قوانینی که در زمینه حمایت از کارکنان دولت وجود دارد، اظهار داشت: این قوانین لازم الاجراست و هر جا نیاز به تفسیر داشت، باید به نفع کارکنان مصداق پیدا کند.
وی تأکید کرد: لازم است با بهره گیری از قوانین موجود و با هدف تضمین رشد جنین و کاهش فشار کاری، امتیازات ویژه ای به مادران باردار اعطا شود.
وی افزود: بنا به مصوبه جلسه قرارگاه که مورد تأکید است، هیچ دستگاهی حق ندارد در گزینش نیروها، خانمی را به دلیل باردار بودن رد نماید، و چون برخلاف ضوابط و قوانین است و در صورت بروز، مجموعه بازرسی استانداری به این موضوع ورود می کند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار افزود: دستگاه های اجرایی مکلفند در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اعتبارات مورد نیاز را در قالب موافقتنامه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام نمایند.
طالبی متذکر شد:صدا و سیمای مرکز استان نیز باید در راستای تولید برنامه های فرهنگی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برنامه سازی نمایند.
وی افزود: طرح پژوهشی ارائه شده از طرف دکتر فریدونی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص درمان ناباروری در زنان بعد از ارائه به کارگروه پژوهش و پس از تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جلوگیری از عوارض پیری جمعیت، پیامد اقدامات مدیریتی درست و بجا است
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا