آیا باید موها را قبل از رنگ کردن بشوییم؟
1401/04/09 - 20:58
تاریخ و ساعت خبر:
139732
کد خبر:

آیا باید موها را قبل از رنگ کردن بشوییم؟

اگر تصمیم گرفته‌اید که رنگ جدیدی را برای موهایتان امتحان کنید، احتمالا درباره روندهای آماده‌سازی موها برای رنگ کردن سوالات مختلفی دارید. البته همیشه بهترین کار قبل از رنگ کردن موها این است که تمامی جوانب را بررسی کنید و بدون برنامه‌ریزی وارد عمل نشوید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - به نقل از سلامت، درحالی که دستورالعمل‌های رنگ کردن موها از یک منظر به خود محصولات رنگ مو بستگی دارد، اما یک سوال مهم معمولا قبل از رنگ کردن موها ذهن خیلی‌ها را درگیر می‌کند: آیا باید موها را قبل از رنگ کردن بشوییم؟
پس اگر شما هم نمی‌دانید که آیا قبل از فرایند رنگ کردن موها باید آنها را با شامپو بشویید یا نه، اصلا نگران نباشید. در این مطلب، همه نکات مربوط به شستن موها قبل از رنگ کردن موها را برای شما توضیح خواهیم داد.
همان‌طور که احتمالا بعضی از شما می‌دانید، بیشتر محصولات رنگ مو به شیوه‌ای طراحی شده‌اند که روی موهایی که تازه شسته نشده‌اند، عملکرد بهتری داشته باشند.
درواقع نشستن موها قبل از رنگ کردن آنها باعث می‌شود که چربی‌های طبیعی در پوست سر جمع شوند، درحالی که همین اتفاق طبیعی یک پیامد مثبت و مهم دارد: محافظت از پوست سر و موها در برابر تحریکاتی که به‌واسطه ترکیبات رنگ مو شکل می‌گیرند.
با این‌حال، معنای نکته‌ای که توضیح دادیم این نیست که شما باید در روزهای منتهی به فرایند رنگ کردن موها همه مراحل پاکسازی و شست‌وشوی موها را نادیده بگیرید. بنابراین حتما در فاصله یک تا دو روز مانده به برنامه رنگ کردن موها، از شامپوهای ساده بدون سولفات برای شستن موها کمک بگیرید و همچنین از یک نرم‌کننده ساده هم استفاده کنید.
اگر موهای فر و مجعد دارید، باید از محصولات شوینده و نرمی‌کننده متناسب با نوع موهای خودتان استفاده کنید تا هم آبرسانی مطلوب برای موهای شما انجام بگیرد و هم موهای شما به‌خوبی تمیز شوند.
بعضی افراد هم تصور می‌کنند که باید با موهای خیس و مرطوب در جلسه رنگ کردن موها حاضر شوند، درحالی که چنین تصوری نادرست است. بیشتر محصولات رنگ مو باید روی موهای خشک قرار بگیرند و مراجعه با موهای خیس به جلسه رنگ کردن موها فقط باعث اتلاف وقت و هزینه‌های اضافی می‌شود.








آیا باید موها را قبل از رنگ کردن بشوییم؟
شستن یا نشستن موها به نوع محصولات رنگ مو هم بستگی دارد
کسانی که رنگ‌های بسیار روشن را برای موهایشان انتخاب می‌کنند، باید بدانند که باقی ماندن ذرات چربی در پوست سر و میان موها قبل از شروع فرایند رنگ کردن موها می‌تواند کاری کند که رنگ موها نهایتا یک تا دو درجه تیره‌تر از رنگ دلخواه شکل بگیرند. بنابراین اگر رنگ‌های بسیار روشن را انتخاب کرده‌اید، بهتر است درباره شستن یا نشستن موها قبل از برنامه رنگ کردن موها با آرایشگر خودتان مشورت کنید.
همین قاعده درباره رنگ‌های بسیار تیره هم صدق می‌کند. درواقع موهای کاملا تمیز و پاکیزه به رنگ‌کار اجازه می‌دهند که راحت‌تر برای به‌وجود آوردن رنگ‌های تیره‌تر و عمیق‌تر عمل کند.
همشهری آنلاین
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
موی سر
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا