اعتبارات حوزه آسیب‌های اجتماعی زنان در کرمان کافی نیست
1401/05/22 - 19:04
تاریخ و ساعت خبر:
140655
کد خبر:
معاون رییس‌جمهور:

اعتبارات حوزه آسیب‌های اجتماعی زنان در کرمان کافی نیست

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور با اشاره به اینکه موضوع اعتیاد موجب شده که آسیب هایی متوجه زنان استان کرمان باشد تاکید کرد: اعتبارتی در سفر استانی دولت برای رفع این مسایل دیده شده اما کافی نیست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - انسیه خزعلی شامگاه جمعه در نشست شورای اداری استان کرمان با تاکید بر حل مشکلات بند نسوان زندان کرمان اظهارداشت: در برخی روستاها به دلیل بد سرپرست بودن خانواده، نبود کار برای مردان، رها کردن مردان و افتادن مسئولیت ها به دست زنان، بسیاری از امور به دست زنان اداره می شود.
وی با اشاره به فعال سازی و تجهیز مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ زنان در کرمان گفت: در این سفر اعتباراتی برای آموزش فنی و حرفه ای، تکمیل و تجهیز حوزه علمیه خواهران، بخش زنان سرپرست خانوار، مرکز ناباروری، مرکز سلامت بانوان و مقابله با آسیب های حوزه زنان و مراقبت پس از خروج از زندان ها پیش بینی شده است.
خزعلی به وجود ۲ خانواده دارای فرزندان چندقلو در کرمان اشاره و بیان کرد: چندماه پیگیر هستیم که اقداماتی برای آنها انجام شود اما نتوانستیم مانند اقداماتی که در سایر استان ها انجام شده است، کار را به نتیجه نهایی برسانیم.
به گفته وی، وضعیت زنان استان کرمان از نظر تلاش و توانمندی بسیار خوب است اما از جهاتی نیز نیاز به توجه بیشتری دارد.
خزعلی اظهارداشت: استان کرمان از نظر جمعیت زنان جوان رتبه هفت کشور، از نظر اشتغال بانوان رتبه ۱۴ و به لحاظ فعالیت اقتصادی بانوان رتبه هفت کشوری را دارد که در این زمینه ۲ واحد کمتر از میانگین کشوری است و از نظر نرخ بیکاری نیز در رتبه ۱۸ کشوری قرار دارد.
وی تصریح کرد: در حوزه صنایع خلاق و مرکز های نوآوری، حرکت های خوبی در بین زنان جوان استان کرمان ایجاد شده است.
این مسئول تاکید کرد: در حوزه اشتغال در روستاهای خانوک و ده زیار زنان بسیار عالی هستند و باید توصیه شود که برای مردان نیز در این نقاط ایجاد اشتغال شود.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کرمان، انسیه خزعلی، چندقلو، استان کرمان، بانوان،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا