طرح «دوستی با شهدای زن» در استان سمنان اجرا می شود
1401/07/01 - 12:25
تاریخ و ساعت خبر:
141585
کد خبر:

طرح «دوستی با شهدای زن» در استان سمنان اجرا می شود

مدیر خواهران بسیج دانش آموزی استان سمنان از اجرای «طرح دوستی با شهدای زن» در این استان در قالب طرح همکلاسی من خبر داد و گفت: باید نسل امروز را با آرمان های شهدا و مرام و مسلک آنها آشنا کنیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از سمنان فاطمه محمدتقی در گفت و گو با خبرنگار ما در مورد اجرای طرح «دوستی با شهدای زن و معرفی به نسل امروز» اظهار داشت: امروزه هویت بخشی به جوانان و نوجوانان یک اصل مهم در رشد اجتماعی و فرهنگی است.
وی با اشاره به تلاش شبانه روزی دشمنان و رسانه های مختلف برای نابودی و به انحراف کشاندن ذهن و تفکر نسل امروز گفت: یکي از ساحت های مهم برای رسیدن به درجه مطلوبی از هویت و حقیقت انسانی معرفی الگومی است.
مدیر خواهران بسیج دانش آموزی استان سمنان بیان کرد: همنشین و دوست خوب همانقدر که می‌تواند رشد دهنده باشد اگر این همنشینی در مسیری اشتباه قرار گیرد، می تواند مخرب زا هم باشد که نمونه های آن در طول تاریخ موجود و در آیات و روایات نیز به آن اشاره شده است.
محمدتقی اضافه کرد: در همین راستا تصمیم گرفتیم تا از گنجینه عظیم دفاع مقدس بهره مند شده و دانش آموزان را با مرام و سبک زندگی قهرمانان وطن یعنی شهدای گلگون کفن آشنا کنیم تا این آشنایی چراغی روشن در زندگی فردی و اجتماعی آنها باشد.
وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۱ مقام معظم رهبری در پیامی به کنگره هفت هزار شهیده زن از شهدای زن به عنوان معماران ایران جدید نام بردند و فرمودند« شهیدان و جانبازان و آزادگان زن، نمایشگرانِ یکی از برترین قلّه‌های افتخارات انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی‌اند. قدرت ایمان، راه مجاهدت‌های بزرگ را به روی زنان ایرانی گشود و صحنه‌های شگفت‌انگیز و کم‌نظیری از حضور شجاعانه و فداکارانه و مبتکرانه‌ی آنان در میدان‌های دشوار پدید آورد. از تظاهرات شورانگیز روزهای انقلاب تا دوران فراموش‌نشدنی دفاع مقدّس، و از قهرمانی در صفوف نبرد تا دل بریدن از فرزند و همسر و فرستادن آنان به پیشباز خطر و تا خدمات پشت جبهه، و از حضور در جبهه‌ی علم و تحقیق و فنّاوری و درخشندگی در وادی ادبیّات و هنر، تا هنرنمایی در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی و مدیریت‌ها، و سرانجام فداکاری در میدان سلامت و خدمت به بیماران در آزمون پُرخطر اخیر، همه و همه نشانه‌های اعتلای معنوی زنِ ایرانی است که به برکت نظام اسلامی و درس‌ها و ارزش‌گذاری‌های اسلام پدید آمده است».

وی اظهار داشت: تمام تلاش غرب استثمار جوامع به ویژه منطقه جغرافیایی اسلام است و هدفی جز تخریب جایگاه زن و تغییر ماهیت نقش زن را ندارد؛ همانطور که می‌بینیم که از زن به عنوان ابزار رسیدن به مطامع خود استفاده می کند، ذائقه مادری زن را از سمت فرزند به عنوان یک موهبت الهی به عشق ورزیدن به حیوان سوق می دهد و با ابزار رسانه ای در حال تبیین اهداف شیطانی خود است.
مدیر خواهران بسیج دانش آموزی استان سمنان بیان کرد: در این سوی میدان وظیفه داریم افرادی همچون حضرت زهرا و حضرت زینب سلام الله علیها و درعصر حاضرشهیده های زن را به نوجوانان و جوانان بشناسانیم و در ذائقه نسل امروز بچشانیم .
محمدتقی ادامه داد: در این راستا قرارشد سازمان بسیج دانش آموزی استان با همکاری بسیج جامعه زنان در قالب طرح "همکلاسی من" به شهدای زن بپردازد؛ زنان شهیدی که انقلاب ساز بودند، فرزندان شجاع ،نخبه، ‌ایثارگر، رهرو ولایت ، را تربیت کردند و مسیر عاشقی و آزادگی را امروز به سایر جوانان دنیا عرضه کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: طرح «دوستی با شهدای زن» در گام اول در 313 مدرسه استان سمنان اجرایی خواهد شد.
انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
طرح «دوستی با شهدای زن» در استان سمنان اجرا می شود
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا