چادر، نماد هویت انقلابی و تقدس رزم سیاسی داشتن است
1401/07/02 - 11:50
تاریخ و ساعت خبر:
141615
کد خبر:
یادداشت / دست های پشت پرده و توهین به حجاب برتر

چادر، نماد هویت انقلابی و تقدس رزم سیاسی داشتن است

اگر چادر را حجاب برتر تصور کرده‌ایم، سلمنا! اما باز هم کمش دیده‌ایم. اگر چادر را میراث گذشتگان می‌دانیم، حق دانسته‌ایم اما پوسته‌ای از حق. حق دیدن و عمیق دیدن چادر، یعنی ایدئولوژیک دین آن، یعنی نماد مبارزه با شیطان بودن آن، یعنی هویت انقلابی آن، یعنی ابزار مبارزه بودن آن، یعنی تقدس رزم سیاسی داشتن آن و برای تمام این دال‌های هویتی است که شیطان به دنبال حذف آن است. اغوا نشویم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - ازیزد - مریم اردویی: وقتی کمپین من محجبه‌ام اما با گشت ارشاد مخالفم، کلید خورد، دست‌های پشت پرده‌ی دشمن کاملا مشهود بود و خواب چنین روزهایی را می‌شد دید. جریانی که به بهانه‌ی گشت ارشاد به دنبال نابودی حکم و قانون خدا بود و هست. زمان زیادی هم نگذشت که از مخالفت با گشت ارشاد به مخالفت با حجاب اجباری! رخ عوض کرد. امروز نیز آن روی سکه‌ی نفاقش را در کف خیابان با کشیدن چادر از سر زن محجبه و کتک زدن او به وضوح نشان داد.
چادر چه بخواهیم و چه نخواهیم نمادی است سیاسی. نمادی که منتقل‌کننده‌ی والاترین پیام عقیدتی است. چادر به تنهایی یک رسانه‌ی قوی است و دشمنی که با رسانه به دنبال نمادسازی‌های هویتی است، خوب به این امر واقف است. مشکل امروز تنها کشف حجاب زنان نیست، بل‌که حذف این نماد قدرتمند سیاسی عقیدتی از صحنه‌ی رسانه‌ای است.
دشمن از قدرت نرم زن و توانایی بی‌مثال او در اثرگذاری اجتماعی به خوبی آگاه است و می‌داند اگر این قدرت در مسیر حق قرار گیرد، استعداد خلق حماسه‌ها دارد. حماسه‌هایی که به «زهق الباطل» قرآن عینیت می‌بخشند. دشمن به درستی می‌داند جاذبه‌های جنسی زن سلاح قدرتمندی است که خداوند در اختیار زن قرار داده تا به مدد آن یک تمدن را بسازد یا نابود کند. او می‌داند تنها چادر است که در بالاترین سطح ممکن توانایی مدیریت این جاذبه‌ها و هدایت اثر آن را در جهت صلاح جامعه داراست.
او می‌داند اگر چادر از سر زن ایرانی بکشاند، زن را به بردگی کشانده و اولین و مهمترین گام در جهت تهی کردن زن مسلمان ایرانی از شخصیت اسلامی و ملی را با موفقیت برداشته است. اصلا بگذارید مخلص کلام را بگویم، اگر امروز چادر را مصونیت می‌دانیم، درست است اما تقلیل چادر است. اگر چادر را حجاب برتر تصور کرده‌ایم، سلمنا! اما باز هم کمش دیده‌ایم. اگر چادر را میراث گذشتگان می‌دانیم، حق دانسته‌ایم اما پوسته‌ای از حق.
حق دیدن و عمیق دیدن چادر، یعنی ایدئولوژیک دین آن، یعنی نماد مبارزه با شیطان بودن آن، یعنی هویت انقلابی آن، یعنی ابزار مبارزه بودن آن، یعنی تقدس رزم سیاسی داشتن آن و برای تمام این دال‌های هویتی است که شیطان به دنبال حذف آن است. اغوا نشویم.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
چادر، نماد هویت انقلابی و تقدس رزم سیاسی داشتن است
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا