حقوق زن ، یک بام و دو هوای حقوق بشر غربی / زن منهای هویت و خانواده، هدف کشورهای مدعی
1401/07/04 - 09:47
تاریخ و ساعت خبر:
141673
کد خبر:

حقوق زن ، یک بام و دو هوای حقوق بشر غربی / زن منهای هویت و خانواده، هدف کشورهای مدعی

غرب ادعاي تساوي حقوق زن و مرد را در حالي مطرح مي‌کند که زن در جايگاه منحصر به فرد خانواده ناديده گرفته مي‌شود. در کشورهای غربی تربيت کودکان و نقش همسري که از زيباترين نقش‌هاي زن بوده و با فطرت او سازگار است، از زن سلب و براي او نقش بدلي در نظر گرفته مي‌شود که با فطرتش سازگار نيست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از لرستان - حکیمه عزیزی : زن به عنوان عنصر اصلی و زیر بنای اصلی یک جامعه در جهان ، بسیار حائز اهمیت است . لذا در هر جامعه ای با توجه به میزان ارزش و جایگاه جنس زن ؛ قوانین و حقوقی مانند حقوق جسمی ، عاطفی ، جنسی و غیره قرار داده اند . البته در دین اسلام با توجه به فطرت و ویژگی های آفرینش زن به جایگاه و حقوق زن اشاره شده است . از این رو با توجه به اهمیت مسئله حقوق زن در هر جامعه ای قرار است در این یادداشت به حقوق ابزاری زن پرداخته شده است .
موضوع حقوق زنان یکی از مسائل متداول امروز است . حقوق زنان ارتباط تنگاتنگی با تعریف از هویت و شخصیت زن دارد ، باید به ابعاد وجودی زن اشراف کامل داشت تا بتوان درباره آن نظر داد . در غرب بعد از عصر رنسانس به ظاهر برای احقاق حقوق زن ؛ حرکتی در غرب ایجاد شد که به نام فمنیست معروف شد و این حرکت به ظاهر برای احقاق حقوق زن بود اما نتیجه آن استثمار زن در دست مرد غربی و استفاده از توان جسمی زن با کمترین دستمزد و بهره گیری جنسی از زن با بهانه های مختلف با کمترین هزینه بود
ديد گاه غرب به زن ديد گاهي مادی گرایانه است. به همين دليل قوانين حقوقي زن که در غرب وضع مي‌ شود با هدف سود جويي، حتي به قيمت نابودي توانمندي ‌ها و استعداد هاي وجودي آنها مقرر مي ‌شود. ریشه ‌ی اصلی در تفکر مادی‌گرایانه و استعمار غرب است که می‌ خواهد همه‌ چیز را به نفع خود استفاده کند.
در جوامع غربي استفاده زن تا زماني است که منفعتي از نظر جنسي داشته و وقتي که اين غريزه از زن دور مي‌شود، حق و حقوق او پايمال مي‌ شود . شواهد موجود در غرب و وضعيت زنان و خانواده در کشور هاي غربي حکايت از نابودي انسانيت دارد که همگي ناشي از پيروي کردن از انديشه‌ هاي بشري در غرب است . ناديده‌ گرفتن نقش محوري زن در خانواده و بي ‌توجهي به مديريت و نقش مؤثر او در مسائل معنوي از مسائلي است که موجب ظهور زن در نقش مرد و سلب موقعيت‌ هاي خاص او براي تربيت نسل و مديريت خانواده در غرب شده است. ظرافت روحي و لطافت حياتي وجود زن در غرب بنا به حاکم بودن جهان‌بيني مادي در نظر گرفته نمي‌شود.
غرب ادعاي تساوي حقوق زن و مرد را در حالي مطرح مي‌کند که زن در جايگاه منحصر به فرد خانواده ناديده گرفته مي‌شود. در کشورهای غربی تربيت کودکان و نقش همسري که از زيباترين نقش‌هاي زن بوده و با فطرت او سازگار است، از زن سلب و براي او نقش بدلي در نظر گرفته مي‌شود که با فطرتش سازگار نيست.
ظرافت روحی و جسمی زن را – که به غلط آن را ضعف زن معرفی می کنند – یکی از ضرورت های زن برای نقش مهم و طبیعی اوست . ظرافت و ضعف نسبی زن در جسم و عضلات ، یک حکمت و هنر صنع الهی است ؛ زیرا که به زن چیزی بیشتر از آنکه برای انجام وظایف اصلی اش لازم است داده نشده است و از همین جاست که می توان به کارکرد و نقش زن که طبیعت به وی واگذار کرده پی برد ؛ و از او بیشتر از آنچه توان اصلی اوست ، مطالبه نکرد
امام خمینی (قدس السره ) که خود نجات بخش زنان مسلمان در این عصر هست از تاریخ نکبت بار دوران ستم شاهی درباره زنان چنین یاد می کند : از جنایت های بزرگی که به ملت ما شد ، بانوان را ملعبه کردند . بانوان را مثل عروسک ها گرداندند ، بانوان ما جنگجو بودند این ها میخواستند ننگ جو باشند . اینها می خواستند زن را مثل شی ء مثل یک چیز مثل یک متاع به این دست و آن دست بگذارند .
رهبر انقلاب در این زمینه چنین فرمودند : ما در مسئله‌ی زن، از غرب طلبکاریم ؛ ما مدعی غربیم ؛ آنها هستند که دارند به زن ظلم میکنند ، زن را تحقیر میکنند ، جایگاه زن را پائین می‌آورند ؛ به اسم آزادی ، به اسم اشتغال ، به اسم مسئولیت دادن ، آنها را مورد فشارهای روحی ، روانی ، عاطفی و اهانت شخصیتی و شأنی قرار می‌ دهند؛ آنها باید جواب بدهند.
استاد شهید مرتضی مطهری می گوید : آنچه اسلام می گوید نه آن چیزی است که مخالفان اسلام ، اسلام را بدان متهم می کنند ؛ یعنی محبوسیت زن در خانه و نه نظامی است که دنیای جدید آن را پذیرفته است و عواقب شوم آن را می بیند ؛ یعنی اختلاط زن و مرد در جوامع . اسلام می گوید نه حبس و نه اختلاط بلکه حریم .
زنان در کشور هاي به اصطلاح متمدن در معرض انواع خشونت و سوء‌ استفاده ‌هاي جنسي، جسمي و رواني قرار می گیرند
فرو پاشي نهاد خانواده، ازدواج‌ هاي غير رسمي و نامشروع، طلاق‌ هاي مکرر و تولد فرزندان نامشروع، نقش خانواده را در غرب به عنوان يک پايگاه مطمئن براي آرامش روحي و رواني از بين برده است.
غرب با ایجاد نا هماهنگی در روابط خانوادگی ، محوریت خانواده را از بین برده به نحوی که اکثریت قاطع زنان تعداد کمی از از سالهای عمر خود را در ازدواج می گذرانند و بیشتر سالها را در تنهایی به سر می برند. این امر اگرچه برای جامعه بسیار سنگین و مردان را نیز تحت فشار قرار می دهد ، اما برای زنان که تعلقات عاطفی قوی تری به همسر و فرزندان خود دارند به مراتب تلخ تر است. ازاین رو زندگی زنان در غرب را باید یک تجربه تلخکامی دانست که با محرومیت از ازدواج و اجبار به کار شدید و طاقت فرسا در مشاغل سطح پایین، بویی از یک زندگی انسانی ایده آل نبرده است.
منابع :
صحیفه نور / امام خمینی ( رحمه الله علیه )
بیانات رهبر انقلاب / 1384
مسئله حجاب / شهید مطهری
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دو بام و هوای غربی در بحث حقوق زنان ! / زن منهای خانواده، هدف مدعیان غربی حقوق زن
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا