حضور بانوان در اجتماع « ملت رسول الله» نشان داد؛ مطالبه گری زنان با وقار و کرامت تمام توامان است
1401/07/04 - 10:26
تاریخ و ساعت خبر:
141676
کد خبر:

حضور بانوان در اجتماع « ملت رسول الله» نشان داد؛ مطالبه گری زنان با وقار و کرامت تمام توامان است

حضور بانوان در اجتماع بزرگ مردمی دیروز که با نظم و شعاردهی معناداری همراه بود خود به عنوان یک الگوی تمام نمای ابراز عقیده به شمار می آید که نشان می دهد مطالبه گری زنان با وقار و کرامت تمام توامان است.در اجتماع دیروز زنان با شعار و حضور فعال پیشگامی را به ضدانقلاب دیکته کردند، این درحالی است که در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ... همواره در این مرز و بوم زنان و دختران نقش بی بدیلی را در ساخت سرنوشت سیاسی اجتماعی جامعه ایرانی اسلامی ایفا کردند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - میترا خسروبیک : ملت ایران با حضوری پرشور در میدان انقلاب و خیابان های اطرف آن اجازه میدانداری ضد انقلاب را سلب کردند و خیابان هایی که تا روزهای گذشته محل هنجارشکنی بود را در قرق خود در آوردند.
در این اجتماع حماسی نسل جدید نیز حضور داشتند که با همراه داشتن پلاکاردهایی راه خود را از هنجارشکنان جدا کردند. " چادرم یادگار حضرت زهرا(ص)"، " چادرم وصیت شهدا" و همچنین " مثل حاج قاسم پای این انقلاب می مانم" از جمله این پلاکارد نویسی هایی بود که نسل جوان که دختران در آن حضوری چشمگیر داشتند پیام هایی را به دشمنان می دادند.
همچنین دختران جوان و نوجوان طی پلاکاردها و شعارهایی با محکوم کردن هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم به خوبی معنای آزادی واقعی که توام با احترام به مقدسات و اعتقادات است را برای هنجار شکنان بازگو کردند.
ضدانقلاب با القای این مطلب که حق زنان در جامعه اسلامی سلب می شود به آشوب دست زدند که زنان و دختران با حضور با حجاب کامل نشان دادند که چادر و حجاب انتخاب آن هاست و از کیان جامعه در سایه احکام اسلامی با حضور حماسی خود دفاع کردند.
ضدانقلاب با لیدر قرار دادن زنان آشوبگر اینگونه القاسازی می کند که زنان پیشگام اعتراض هستند، اما سئوال بسیاری این است که چرا این به اصطلاح اعتراضات با پیشگامی زنان به اغتشاش و خشونت گرایش دارد درحالی که حضور آنان باید از خشونت جلوگیری کند، مگر اینکه جنس این حضور از جنس زنان گروهک تروریستی منافق باشد. بنابراین این معادله چند مجهولی به خوبی به خوبی قابل حل و نشان می دهد منافقین و اراذل در اغتشاشات اخیر دست دارند.
حضور بانوان در اجتماع بزرگ مردمی دیروز که با نظم و شعاردهی معناداری همراه بود خود به عنوان یک الگوی تمام نمای ابراز عقیده به شمار می آید که نشان می دهد مطالبه گری زنان با وقار و کرامت تمام توامان است.
در اجتماع دیروز زنان با شعار و حضور فعال پیشگامی را به ضدانقلاب دیکته کردند، این درحالی است که در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ... همواره در این مرز و بوم زنان و دختران نقش بی بدیلی را در ساخت سرنوشت سیاسی اجتماعی جامعه ایرانی اسلامی ایفا کردند.
مطالبه گری موثر زنان در اجتماع امروز به این جهت نیز الگوست که اگر هم قرار است اصلاحی صورت گیرد، باید با لوازم و ملزوماتی همراه باشد که از جمله این الزامات که در مطالبه گری مدنی امروز زنان آشکار بود، ابراز عقاید به طور کاملا جدی و مقتدرانه در عین حفظ امنیت و کرامت انسان ها و حراست از کیان کشور است.
ضدانقلاب مطالبه گری را آشوب و بهم ریختگی و در عین آنارشی و بی نظمی القا کرده است اما زنان فعال و در صحنه امروز مطالبه گری را با حفظ امنیت و کرامت انسانی معنا کردند که این موضوع در عین اینکه الگوسازی مطلوب و ریشه دار است، معناسازی سیاسی نیز هست.

انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حضور بانوان در اجتماع « ملت رسول الله» نشان داد؛ مطالبه گری زنان با وقار و کرامت تمام توامان است
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا