شکاف بین نسلی تهدیدی برای بنیان خانواده / والدین خود را بروز کنند
1401/08/02 - 09:02
تاریخ و ساعت خبر:
142419
کد خبر:

شکاف بین نسلی تهدیدی برای بنیان خانواده / والدین خود را بروز کنند

یک جامعه شناس، گفت: شکاف بین نسلی اختلافات را در نهاد خانواده افزایش می دهد و والدین برای کاهش این اختلافات باید ابتدا با فرزند خود دوست باشند و هر از چند گاهی از منیت خود فاصله گرفته و به خواسته های فرزند خود تن دهند تا بتوانند اعتماد آن را جلب کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - مهلا مقتدری جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار "طنین یاس" گفت: شکاف بین نسلی، پدیده ای که محصول فضای ولنگار مجازی است که این روزها در بین اعضای خانواده به وفور یافت می شود.
وی ادامه داد: شکافی بین نسلی درک بین اعضای خانواده یعنی والدین و فرزندان را کم کرده و زمینه بروز اختلافات را افزایش می دهد.
مقتدری افزود: این پدیده، تهدیدی برای بنیان خانواده است زیرا وقتی درک متقابل در نهاد خانواده رخ نداند، افراد احساس تنهایی می کنند و برای فرار از تنهایی به سمت آسیب های اجتماعی سوق پیدا می کنند.
این جامعه شناس تصریح کرد: امروز خانواده های بسیاری به مراکز مشاوره مراجعه می کنند و از اینکه درک متقابلی از فرزند خود ندارند، گلایه دارند.
وی گفت: شکاف بین نسلی اختلافات را در نهاد خانواده افزایش می دهد و والدین برای کاهش این اختلافات باید ابتدا با فرزند خود دوست باشند و هر از چند گاهی از منیت خود فاصله گرفته و به خواسته های فرزند خود تن دهند تا بتوانند اعتماد آن را جلب کنند.
مقتدری ادامه داد: برای مثال اگر فرزندی عاشق بازی های رایانه ای است، والدین گاهی با فرزند خود این بازی ها را انجام دهند تا اعتماد بین آنها افزایش یابد زیرا یکی از آسیب های شکاف بین نسلی کاهش اعتماد بین اعضای خانواده است.
این جامعه شناس افزود: پدری به مرکز مشاوره مراجعه کرد و گفت، فرزند من نوجوان 12 ساله است اما از من تقاضای موتور دارد و هرچقدر با آن صحبت می کنم بیشتر بر موضع خود پافشاری می کند به گونه ای الان رابطه مان خراب شده است.
وی تاکید کرد: یک زمانی تنها خواسته نوجوان بازی با دوستان خود بود اما امروز نوجوانان در دنیای دیگری سیر می کنند و والدین باید با دوستی با فرزند، آن ها را قانع کنند، زیرا با لجبازی فقط رابطه ها خراب می شود.
مقتدری گفت: شکاف بین نسلی پدیده ای که در قرن جدید به وفور در بین اعضای خانواده یافت می شود و اگر مدیریت نشود به یک بحران تبدیل می شود.
این جامعه شناس در خاتمه خاطرنشان کرد: هجمه فرهنگی دشمن در فضای مجازی از ابعاد مختلفی روی خانواده تاثیر می گذارد و شکاف بین نسلی نیز پدیده ای که از بلوغ زودرس ناشی می شود و والدین باید برای تربیت فرزندان خود را بروز کنند تا این شکاف بین نسلی سبب از هم پاشیدن نهاد خانواده نشود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شکاف بین نسلی تهدیدی برای بنیان خانواده / والدین خود را بروز کنند
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا