نخستین همایش ملی در حوزه حقوق خانواده برگزار می شود
1401/08/04 - 13:33
تاریخ و ساعت خبر:
142491
کد خبر:
در دامغان؛

نخستین همایش ملی در حوزه حقوق خانواده برگزار می شود

نخستین همایش ملی تحولات قانون گذاری در زمینه استحکام خانواده و مدیریت اختلافات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با همکاری مرکز تحقیقات حقوق، زنان و خانواده سلاله برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از سمنان، فخرالدین ابوئیه دبیر علمی این همایش در این زمینه اظهار داشت: با عنایت به اینکه خانواده بنیادی‌ترین نهاد اجتماعی می‌باشد و در هر جامعه‌ای که بنیان و کیان خانواده پایداری بیشتری داشته باشد به طبع جامعه‌ای پویاتر با معیار اخلاقی و انسانی به همراه تعهد را به ارمغان خواهد داشت. متاسفانه در سال‌های اخیر با چالش‌های جدی در مباحث خانواده روبرو شده‌ایم. در حوزه روابط زناشویی و مدیریت خانواده از جمله روابط فرزند با والدین و به عکس، تغییرات معیارهای اخلاقی و رفتاری و ... نیازمند تعلیم و تربیت جدی با رویکرد معیارهای جدید زندگی و آمیخته با فرهنگ غنی اسلامی می‌باشیم. چالش‌های موجود از جمله تفاوت‌های بین نسلی و تفاوت فاحش معیارها و ارزش‌ها بین نسل گذشته و حال و نبود الگوهای مناسب جایگزین، مشکلات فراوانی بوجود آمده است.
وی بیان داشت: در روابط زناشویی نیز با توجه به معیارهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی که فضای مجازی نیز به آن اضافه شده، باعث تزاید چالش‌های موجود در سبک و معیار زندگی گردیده است. ثبات و استحکام خانواده نیازمند یک اقدام و تحقیق بین رشته‌ای و دست‌یابی به الگوی مناسب و مهارت‌های زندگی با توجه به تفاوت‌های موجود در خانواده‌ها در ابعاد مختلف می‌باشد. در همایش پیش رو در صدد هستیم از منظر حقوقی و بررسی قوانین موجود در زمینه حقوق خانواده، نقایص موجود و تحولات نوین قانونگذاری که باعث گردیده به استحکام و ثبات خانواده بی‌نجامد و همچنین اصلاحات و وضع قانون که می‌تواند به این امر کمک کند توسط حقوق‌دانان مورد بررسی قرارگیرد. همچنین متخصصان امر در حوزه های روان‌شناسی ، جامعه شناسی، علوم تربیتی و ... که می‌توانند با دیدگاه‌های علمی و نوین و رهنمون‌های اجرایی در ثبات و استحکام بنیان خانواده ارایه طریق نموده تا از بروز اختلافات پیشگیری شود، مدنظر این همایش می‌باشد.
بر اساس این گزارش، محورهای این همایش چالش های حقوقی و قانونگذاری در استحکام خانواده و ارائه راهکارهای موثر حقوقی و قانون گذاری در مدیریت و حل و فصل اختلافات، چالش های حوزه اجتماعی-فرهنگی و اقتصادی و ارائه راهکارهای موثر در کاهش اختلافات خانواده و حوزه روانشناسی و خانواده و ارائه راهکارهای موثر در مدیریت اختلافات خانواده است.
این همایش در روزهای 25 و 26 آبان ماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار می شود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نخستین همایش ملی در حوزه حقوق خانواده برگزار می شود
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا