کراماتی از خواهر خورشید
1401/08/14 - 11:59
تاریخ و ساعت خبر:
142779
کد خبر:
به مناسبت سالروز رحلت شهادت گون حضرت معصومه(س)

کراماتی از خواهر خورشید

سالروز رحلت شهادت گون این بانوی بزرگ را فرصتی دانستیم تا با تورق کتبی از علما با موضوع حضرت معصومه (س) بپردازیم و کراماتی از خواهر خورشید فروزان خراسان را در قم بشناسیم. بانویی که در عصمت همطراز انبیاء و امامان است و در کرامت، کریمه بودن ، شفاعت و علم همپایه آنها چه بسا ایشان برای ما ایرانیان شفیعی خاص و برگزیده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - امروز سالروز شهادت حضرت معصومه (س) است ، قم به واسطه این خانم ، حرمی از احرام اهل بیت علیه السلام شده است. بانویی که قرن هاست هر چه از کرامت و شأن و عظمت ایشان می گویند و می نویسند کم است و چون نمی از دریا است . حضرت معصومه (س) چون مادرش فاطمه زهرا (س) الگوی همه مردمان است، اعم از زن و مرد ، پیر و جوان و این خصلت را می توان در زینب کبری(س) و سایر دختران ائمه اطهار نیز دید اما فاطمه معصومه برای ایرانیان الگویی دیگر است ، الگویی که دسترسی به ضریح پاکش برای مان چون امام رضا(ع) دست یافتنی است و به همان میزان شناخت جایگاه و حفظ شأنیتش برای مان یک اصل فراموش نشدنی از این رو است که روز تولدش دختران مان را گرامی می داریم و روز رحلتش را چون فاطمه زهرا(س) به سوگ می نشینیم .
سالروز رحلت شهادت گون این بانوی بزرگ را فرصتی دانستیم تا با تورق کتبی از علما با موضوع حضرت معصومه (س) بپردازیم و کراماتی از خواهر خورشید فروزان خراسان را در قم بشناسیم. بانویی که در عصمت همطراز انبیاء و امامان است و در کرامت، کریمه بودن ، شفاعت و علم همپایه آنها چه بسا ایشان برای ما ایرانیان شفیعی خاص و برگزیده است.
چه بسا بتوان با این نگاه زیبا دختران ایران زمین با تأسی گرفتن از سبک زندگی بانوی بی بدیل قم دختر محترم حضرت موسی بن جعفر علیه اسلام ، زندگی شان را در این دنیا و آن دینا بیمه سعادت و کمال کنند .

فاطمه معصومه (س)

👈عنایت حضرت به زائران مرقدش

آقای شیخ عبدالله موسیانی از حضرت آیه الله مرعشی نجفی نقل کردند که: شب زمستانی بود که من دچار بی خوابی شدم؛ خواستم حرم بروم، دیدم بی موقع است، آمدم خوابیدم و دست خود را زیر سرم گذاشتم که اگر خوابم برد خواب نمانم، در عالم خواب دیدم خانمی وارد اتاق شد (که قیافه او را به خوبی دیدم ولی آن را توصیف نمی کنم) به من فرمود:
«سید شهاب! بلند شو و به حرم برو؛ عدّه ای از زایران من پشت در حرم، از سرما هلاک می شوند، آنها را نجات بده.»
ایشان می فرمایند: من به طرف حرم راه افتادم، دیدم پشت درِ شمالیِ حرم (طرف میدان آستانه) عدّه ای زایران اهل پاکستان یا هندوستان (با آن لباس های مخصوص خودشان) در اثر سردی هوا پشت در حرم دارند می لرزند، در را زدم، حاج آقا حبیب (که جز خدّام حضرت بود) با اصرار من در را باز کرد، من از مقابل و آنها هم از پشت سر من وارد حرم شدند و آنها در کنار ضریح آن حضرت مشغول زیارت و عرض ادب بودند؛ من هم آب خواستم و برای نماز شب و تهجّد وضو ساختم.(۱)

👈شفای بیماری دست

آیه الله العظمی حاج شیخ محمدعلی اراکی قدّس سرّه:
دستم باد می کرد و زخم می شد، لذا همیشه باید خاک تیمم همراهم باشد و تیمّم کنم، چون وضو نمی توانستم بگیرم و معالجات هم تأثیر نمی کرد، تا این که به حضرت معصومه علیها السلام متوسل شدم و ملهم شدم که دستکش دستم کنم و چنین کردم، خوب شد.(۲)

👈خلاص از مستأجری

آیه الله العظمی سید شهاب الدین مرعشی نجفی قدّس سرّه نقل می کند:
«وقتی که از نجف اشرف به شهر قم مهاجرت کردیم، منزل محقّری را در پایین شهر اجاره کردیم و با نهایت فقر و قناعت روزگار می گذراندیم.
زن صاحب خانه، بسیار زن بد اخلاق و سخت گیری بود و ایراد فراوانی می گرفت. حتی موقع شستن رخت و لباس با همسر من دعوا می کرد و می گفت: «رخت ها را ببرید در کنار رودخانه بشویید تا چاه منزل پُر نشود».
یک روز بر سر این موضوع با همسرم دعوا و سر و صدای بسیار کرد، من حوصله ام سرآمد و دل تنگ شدم و قلبم پریشان شد.
چاره ای نیافتم جز این که با آن حالت پریشان برخاسته، به حرم حضرت معصومه علیها السلام مشرّف شوم و با آن حضرت راز و نیاز کنم. پس از سلام و زیارت و نماز، متوسّل به آن حضرت شده، آن بزرگوار را به درگاه خداوند شفیع قرار داده، عرض کردم: «بی بی جان! من میهمان تو هستم و به آستان تو پناه آورده ام، از خدا بخواه که مرا از این گرفتاری مستأجری خلاص کند.» دعا و گریه کرده، برگشتم.
چند روزی نگذشته بود که نامه ای از عمویم، از شهر تبریز به دستم رسید؛ نامه را خواندم و دیدم نوشته: من نذر کرده بودم اگر حاجتم روا شود برای یک طلبه ای که در قم درس می خواند و خانه ندارد یک باب خانه بخرم، اکنون حاجتم روا شده، خواستم به نذرم وفا کنم و چون دیدم شما نیز خانه ندارید ترجیح دادم که پول خانه را به شما بدهم، لذا مبلغ ششصد تومان حواله دادم که بروید در بازار قم، از حاج محمد حسین یزدی، تحویل بگیرید. بدین وسیله خداوند از برکت حضرت فاطمه معصومه علیها السلام ما را از گرفتاری مستأجری خلاص کرد».(۳)
-------------------‐---‐----------------
۱.فروغی از کوثر، ص۵۹ .
۲.کرامات معصومه علیهم السلام، ص۴۷ .
۳.کرامات حضرت فاطمه معصومه علیها السلام، ص ۴۰ .

انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کراماتی از خواهر خورشید
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا