فاطمه معصومه الگویی تمام نما برای دختران این سرزمین
1401/08/16 - 08:50
تاریخ و ساعت خبر:
142853
کد خبر:
مسئول بسیج جامعه زنان استان قم

فاطمه معصومه الگویی تمام نما برای دختران این سرزمین

مسئول بسیج جامعه زنان استان قم گفت: حضرت معصومه(س) خواهران وبرادران زیاد داشته است اما به مرتبه ای از پاکی دست یافته است که امامان معصوم(ع) درباره او سخنان شگفت انگیز گفته اند؛وجود نازنین فاطمه معصومه الگویی تمام نما برای دختران پاک این سرزمین است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - زینب فرخ مسئول بسیج جامعه زنان استان قم در گفتگو با خبر نگار طنین یاس گفت :فاطمه معصومه عليهاالسلام که خود پرورش يافته مکتب پيشوايان معصوم و يادگار صاحبان آيه تطهير به شمار مي‏ آيد، نمونه عالي طهارت و پاکي است.
وی در ادامه بیان داشت که در يکي از بخش‏ هاي زيارت آن حضرت آمده است: «سلام بر تو اي پاکيزه و ستياش شده، نيکو کردار و هدايت شده، پرهيزکار و وراسته». بر اساس روايتي، امام رضا عليه‏السلام برادر بزرگوار ايشان، لقب معصومه را به حضرت فاطمه عليهاالسلام دادند. براساس اين روايت، امام رضا عليه‏السلام فرمود: «هر کس معصومه را در قم زيارت کند، همانند کسي است که مرا زيارت کرده باشد».
فرخ ادامه داد : حضرت معصومه (س) دختر امام کاظم علیه السلام است که با تربیت درست و عبادت و پرهیزکاری به این رتبه رسیده است ؛ بانوان به تاسی از حضرت معصومه در عمل به تکالیف خود هم می توانند به رتبه هایی از پاکی دست یابند و هم مادران خوبی باشند .

این مسئول بسیج جامعه زنان با اشاره و تاکید بر بحث عفاف وحجاب در سیره حضرت معصومه(س) گفت: با وجود کاستی منابع و گزارشات تاریخی درباره زندگی و حیات کوتاه این بانوی بزرگ، اما می توان سیره زندگی این بانوی کریمه را بهترین کلاس درس برای همه بانوان بیان کرد .
وی ادامه داد همچنین مرتبه پاکی وعصمت حضرت معصومه (س) اکتسابی است و ذاتی نیست لذا این نشان می دهد که انسان در عمل به وظایف شرعی وپرهیز از گناه می تواند به مراتبی از پاکی برسد که مورد سرمشق باشد چنانکه قرآن زن فرعون را مثال می زند «وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذِينَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قالَتْ رَبِّ ابْنِ لِي عِنْدَکَ بَيْتاً فِي الْجَنَّةِ وَ نَجِّنِي مِنْ فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِهِ وَ نَجِّنِي مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِين» با وجود اینکه در خانه فرعون زندگی می کند اما ایمانش به جائی می رسد که خداوند اورا اسوه وسر مشق برای همه انسانهای مومن معرفی می کند ؛ پس بانوان بدانند که در رسیدن به مراتب ایمان وعصمت که همان پاکی از گناه است، فرقی بین زن ومرد و دختر و پسر نیست ؛حضرت معصومه خواهران وبرادران زیاد داشته است اما به مرتبه ای از پاکی دست یافته است که امامان معصوم(ع) درباره او سخنان شگفت انگیز گفته اند؛ معصوم بودنش واین لقب زیبا بنابرنقلی از زبان امام رضا (ع) به آن بانو داده شده است. وجود نازنین فاطمه معصومه الگویی تمام نما برای دختران پاک این سرزمین است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فاطمه معصومه الگویی تمام نما برای دختران این سرزمین
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا