امام جمعه قم : کنگره ملی شهدای استان قم از یک مراسم مقطعی خارج شود/ حرم حضرت معصومه (س)محور حرکت مردم قم است/ قم از شش ملیت متفاوت شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است
1401/08/28 - 09:53
تاریخ و ساعت خبر:
143148
کد خبر:
اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی شهدای استان قم برگزار شد

امام جمعه قم : کنگره ملی شهدای استان قم از یک مراسم مقطعی خارج شود/ حرم حضرت معصومه (س)محور حرکت مردم قم است/ قم از شش ملیت متفاوت شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

دومین کنگره ملی شهدای استان قم صبح پنجشنبه با خیر مقدم توسط تولیت مسجد مقدس جمکران در شبستان کربلا این مسجد برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - ازقم : اجلاسیه دومین کنگره ملی شهدای استان قم در جمکران با پخش تصویری سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی با مسئولین ستاد کنگره برگزار گ شد.
در این پیام تصویری حضرت آیت الله خامنه ای ضمن قدردانی از برگزار کننده های کنگره گفتند: باید توجه کنید کارهایی که در کنگره و قبل و بعد از آن انجام می دهیم خواص زیادی دارد که مهم ترین آن زنده نگه داشتن یاد و پیام شهدا است.
یاد شهیدان باید زنده بماند و پیام شهیدان باید شنیده شود.
ایشان افزودند: قم هم شهر قیام وهم شهر اقامه است.شهری که خودش قیام کرد و ایران را به اقامه وادار کرد.البته برکات حضرت فاطمه معصومه (سلام الله) و حوزه علمیه قم و در کنار آن ها مردم قم در تاثیر گذاری در خصوصیات این شهر را نباید از یاد ببریم.

آیت الله خامنه ای در ادامه فرموند: خیلی از شهدای شهید شده در غیر قم نیز از شهدای استان قم هستند از جمله شهید باهنر و شهید مطهری، شاید به یک معنا بتوان گفت که شهدای همه ایران شهدای قم است.
ایشان در پایان به ۴ نقطه برجسته اشاره کردند و گفتند: البتّه نقاط برجسته‌ای هم وجود دارد که من اصرار دارم روی این نقاط برجسته کارِ زیادی بشود؛ [یعنی] همان دو خاصیّت «یاد» و «پیام». یکی از نقاط برجسته همین شهید مهدی زین‌الدّین است؛ خود این یک نقطه‌ی برجسته است.
شهید مهدی زین الدین ، یک جوان نوخاسته، بیست‌وچندساله، در فرماندهی یک یگان رزمی آن مهارت را از خود نشان میدهد .
ایشان در ادامه به فرمانده ارتشی شهید امیر احمدلو ، شهدای گروه سرود و زنان شهیده در ایام فاطمیه و جلسه عزاداری اشاره نمودند و تاکید داشتند : هر کدام از این حوادثی که در این دوران هست، یک نقطه‌ی روشن تاریخی است، یک ستاره است. همین حادثه‌ای که چند روز پیش در شاهچراغ اتّفاق افتاد، این یک ستاره است، این تمام‌شدنی نیست، این میماند در تاریخ، این مایه‌ی افتخار و سربلندی خواهد بود در تاریخ. بله، عدّه‌ای داغدار شدند؛ بعضی از این حوادث، غم‌انگیز [است] و سرشار از اندوه میکند دل انسان را ولیکن ستاره است.
معارف ملّی؛ شهید و شهادت از جمله‌ی چیزهایی است که هویّت ملّی را برجسته میکند و رتبه‌ی هویّت ملّی را بالا میبرد.
در این اجلاسیه امام جمعه قم آیت الله سید محمد سعیدی نیز سخنرانی کردند.
آیت الله سعیدی با بیان اینکه این کنگره شهدا به منظور گرامیداشت یاد شهیدان به صورت مستمر در طول سال برگزار شود گفت: برنامه های جدیدی که برای اهداف کنگره است باید دنبال شود تا این برنامه ها برای سایرین الگو شود.

امام جمعه قم گفت: برای تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز باید اقداماتی صورت گیرد تا این کنگره از یک مراسم مقطعی خارج شود.
در ادامه این کنگره دکتر شاهچراغی استاندار استان قم با اشاره به اینکه حرم حضرت معصومه (س)محور حرکت مردم قم است و مردم قم با الگو گیری از ایشان در میسر آرمان های اسلام ناب محمدی گام برداشته اند؛ بیان کرد: مردم قم در میدان حضور دارند و همیشه ثابت کرده‌اند که پیشگام قیام و فداکاری هستند.
وی در ادامه نیز عنوان کرد: یک از امتیاز های مردم قم حضور شهدایی با 9ملیت متفاوت از جمله عراق ،بحرین ، فرانسه ،افغانستان و پاکستان و الجزایر، عربستان و... است.که این اتفاق نشان از توجه ویژه به قم است.
شاهچراغی با تاکید براینکه ادامه دادن مسیر شهدای می تواند کشور را از چالش‌ها و مشکلات رهایی بخشد، گفت: همه دغدغه مندان باید نسبت به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا ورود کنند.
سردار محمد رضا موحد دبیر کل کنگره شهدا و فرمانده سپاه استان قم با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری بر اینکه قم مرکز انقلاب و شهر قیام و اقامه است ؛ بیان کرد: از نقش قم در قیام ۱۵خرداد و ۱۹دی ونیز تاسیس لشگر ۱۷در هشت سال دفاع مقدس شرکت در۱۷عملیات آفندی و ۲۸عملیات پدافندی و همچنین نقش آفرینی در عملیات های مهم دفاع مقدس نمی توان گذشت.
موحد در سخنان خود نیز عنوان کرد: برگزاری اجلاسیه نهایی به معنای پایان کار کنگره ملی شهدای استان قم نیست .

وی در پایان افزود: فرمایشات رهبری چراغ راه آینده قم برای طی نمودن مسیر ایثار و شهادت و نیز نسل آینده و استخراج گنج دفاع مقدس است.
در ادامه این اجلاسیه سردار سرلشگر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز اظهار کرد: آمریکا می خواهد خیابان های ما را در حالی که دود و آتش گرفته ببیند. آن ها دوست دارند ما فقیر ، فلج و نیازمند باشیم و بیماران ما نیز نیازمند دارو باشند.
وی با بیان اینکه زنان ما با حفظ حجاب شان به عنوان سنگری برای حفظ ارزش‌های عالی خود ، حفاظت و صیانت می کنند گفت: جوانان ما و آن هایی که فریب خوردند بر خواهند گشت.
وی در ادامه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سفینه نجات امت در تلاطم امواج است. او با ایمانی آسمانی و حسینی ایستاده است و ملت نیز با ایشان بیعت کرده اند.
فرمانده کل سپاه نیز افزود: دشمن می خواهد جوانان ما خدا را تعظیم نکنند و حجاب که سنگر کلیدی حفظ عزت و کرامت ، صیانت از ارزش های زن مسلمان است را از آن ها بگیرید.

وی در پایان با تاکید براینکه علیرغم تحریم ها ما توانستیم نیاز های را در داخل تامین کنیم گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از این تحریم ها ویرانگر فرصتی برای رفعت بخشیدن به منزلت معنوی و شکوه مادی تمدن ساخته اند.
پس از سخنان سردار سلامی پرچم یا لثارات الحسین به مسجد مقدس جمکران اهدا شد و پس از آن نیز نشان خادمی مسجد مقدس جمکران به سردار سلامی داده شد.
بعد از رونمایی از تمبر نشان کنگره ملی شهدای استان قم حسین کاجی با بیان اینکه بانی این جلسات شهدا، امام زمان (عج) است اظهار کرد: جلسات شهدا باید به صورت مستمر و توسط مردم برگزار شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اولین شهید دانش آموز به قم اختصاص دارد ؛گفت: دختران دانش آموز در دوران دفاع انقلاب برای حفظ حجاب و عفت خود جان دادند ،اما ذلت را نپذیرفتند.
کاجی نیز خاطر نشان کرد: امروز به قله انقلاب اسلامی رسیده‌ایم و حرف های تازه ای برای جوانان داریم ،اما دشمن می خواهد جوانان ما زمینه ساز ظهور نباشند.
در آخر این اجلاسیه با اجرای گروه سرود به پایان رسید.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
امام جمعه قم : کنگره ملی شهدای استان قم از یک مراسم مقطعی خارج شود.
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا