جنگ بر سر حجاب ؛ جنگی فرسایشی فرهنگی اما نامنظم است ! / جای خالی دروس خلاقانه و تبیین گر عفاف و حجاب در کتب دانش آموزان
1401/08/28 - 10:02
تاریخ و ساعت خبر:
143149
کد خبر:

جنگ بر سر حجاب ؛ جنگی فرسایشی فرهنگی اما نامنظم است ! / جای خالی دروس خلاقانه و تبیین گر عفاف و حجاب در کتب دانش آموزان

این روزها شاهد کشف حجاب برخی زنان و دختران در کوی و برزن هستیم؛ پدیده ای که منجر به خوشحالی و سرور دشمنان و بدخواهان این انقلاب و نظام و دل نگرانی متدینان شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - سمنان - زکی : در قرآن به صراحت حجاب را به عنوان یک حفاظ امن برای بانوان عنوان کرده است؛ همانند آیه 59 سوره احزاب که آمده است «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَ بَنَاتِکَ وَ نِسَاءِ الْمُوْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَي أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُوْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا؛ ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مومنان بگو جلباب ها (روسری های بلند) خود را بر خویش فروافکنند، این کار برای اینکه (از کنیزان و آلودگان) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند، بهتر است و (اگر تاکنون خطا و کوتاهی از آنها سر زده) خداوند همواره غفور و رحیم است».
دستور قرآن و تأکیدات مکرر پیامبر(ص) و اهل بیت پیرامون حجاب، عفاف و پوشش خود بیانگر اهمیت این مسئله از دیدگاه اسلام است. اما برخی با وجود این شواهد، مدارک و مستندات قرآنی و دینی سعی در نادیده گرفتن آن دارند و فقط در استدلالی بی منطق و نادرست می گویند در قرآن آمده است «لا اکراه فی الدین» و حال آنکه این بخش از آیت الکرسی سیاق دارد، «قد تبین الرشد من الغی» یعنی خداوند راه را کاملاً به صورت روشن بیان کرده است، به طوری که راه سعادت را از شقاوت مشخص کرده است.
البته مبارزه با حجاب و ترویج بدحجابی از سوی دشمنان خارجی و داخلی مربوط به امروز و دیروز نیست و این کارزار از همان زمان رضاخان آغاز شد و تا به امروز نیز به شیوه های مختلف و با استفاده از ابزارهای مختلف ادامه داشته است.
در میان همان دسته ای که گفتیم امروز خوشحال و مسرور از کشف حجاب عده ای از جامعه زنان و دختران در کوچه و خیابان هستند از هر عنصر و قشری دیده می شود از نویسنده و ژورنالیست و هنرمند و ورزشکار گرفته تا ارازل و اوباش و زنان و دختران بی عفت و بی غیرت.
با وجود همه تلاش های اینان از چهارشنبه های سفید و عریان شدن برخی زنان بی سر و پا گرفته تا کشف حجاب فلان سلبریتی بی سواد و دهن کجی فلان ورزشکار یا از شبکه های ماهواره ای گرفته تا رسانه های رنگارنگ مجازی و حقیقی؛ باید گفت تلاش اینان بی نتیجه مانده است و 95 درصد بانوان ایرانی به اصل حجاب حال کامل یا ناقص علاقه مند و یا پایبند به حجاب هستند و اینها همگی نشانه شکست دشمنان حجاب و عفاف است.
واضح و مبرهن است که در چنین برهه ای رسالتی خطیر بر دوش متولیان فرهنگی و اجتماعی است و باید راهکارهایی عاجل و عملی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب زینبی و فاطمی در جامعه اندیشیده شود از جمله اینکه به صورتی خلاقانه و هنرمندانه دروس عفاف و حجاب در کتاب های درسی مقاطع مختلفی تحصیلی گنجانده شود و صدا و سیما به موضوع حجاب و عفاف بیش از پیش توجه کند تا کم کاری های فرهنگی و رسانه ای به صورت اثرگذاری جبران شود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جنگ بر سر حجاب ؛ جنگی فرسایشی و نامنظم است ! / جای خالی دروس خلاقانه و تبیین گر عفاف و حجاب در کتب دانش آموزان
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا