خواهر شهید کرمی: محمد  برای دوستان محبت و برای دشمنان ترس به ارمغان می آورد/ احترام به پدر و مادر خصلت مهم برادرم بود
1401/09/01 - 10:37
تاریخ و ساعت خبر:
143234
کد خبر:
شهید ایلامی که برای زدن به دل دشمن، یک لحظه تردید نمی کرد

خواهر شهید کرمی: محمد برای دوستان محبت و برای دشمنان ترس به ارمغان می آورد/ احترام به پدر و مادر خصلت مهم برادرم بود

خواهر شهید سردار محمد کرمی با بیان اینکه برادرم علاقه‌ی شدیدی به حضرت امام خمینی (ره) داشت و دیگران هم به دلیل مهربانی‌های محمد گرایش شدیدی به امام امت پیدا کرده بودند، گفت: او هرگز برای رفتن به دل دشمن در هر لحظه و در هر شرایطی تردید نمی‌کرد و در میدان نبرد، آن مرد مهربان برای دشمنان ترس و وحشت به ارمغان می‌آورد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - ایلام - ‌ آبدانان ، عالم شاهمرادی : هفته بسیج یادآور همبستگی، همراهی و هم پیمانی یک ملت برای رسیدن به آرمان های متعالی در عرصه جهانی است که در آن روح حماسه و ایثار برای رسیدن به زندگی همراه با رشد و بالندگی در تمامی عرصه های اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی در پیش روی تمامی انسان های آزادی خواه و عدالت طلب قرار می گیرد.
بسیج مردمی ترین نهاد مقدس جمهوری اسلامی ایران است که ثمره شکل گیری و فعالیت همه جانبه آن فتح قله های عزت، حماسه و افتخار بوده و نمونه بارز آن در هشت سال دفاع مقدس با رشادت، فداکاری و شجاعت جلوه گر شد که رهروان راه بسیج، شهادت را به جان خریده و از تمامیت ارضی و ارزشهای والای انقلاب دفاع کردند و در این خصوص حق مطلب را این فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) ادا می کند که فرمودند «تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقینا از برکات و الطاف خفیه خداوند بود که به ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.»

مقارن با هفته بسیج و سالگرد شهید برآن شدیم که مصاحبه ی با خواهر شهید سردار محمد کرمی از فرمانده هان دوران دفاع مقدس داشته باشیم
شهید محمد کرمی در تاریخ 1/1/1342 در روستای شهرک هزارانی در شهرستان آبدانان در خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. وی فرزند ششم خانواده بود که از همان دوران کودکی و نوجوانی بسیار مهربان و شجاع نترس بود.
گلی کرمی، خواهر شهید در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: بعد از مهاجرت خانواده‌ی کرمی به خوزستان، محمد دوران کودکی خود را در هجران گذراند. محمد با ایمانی که به خدا داشت در همان آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعثی علیه ایران، در آبان ماه سال 59 در حالی که 17 سال داشت، از طریق سپاه خوزستان به فرمان امام امت لبیک گفت و به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد؛ محمد با توجه به شجاعت و دلیری‌هایش در صفوف جبهه‌ها به (محمد تکاور یا محمد رنجر) شهرت یافت.
خواهر شهید کرمی افزود: به دلیل لیاقت و شجاعتی که از ایشان دیدن از همان ابتدا مورد توجه فرماندهان‌ وقت قرار گرفت و فرمانده گردان ۵۰۵ محرم را به وی سپردند. بارها در گُردان ۵۰۵ محرم حماسه آفرید.
گلی کرمی ادامه داد: تحت هیچ شرایطی حاضر نبود میدان نبرد را خالی بگذارد و در سال 66 در رشته‌ی خلبانی پذیرفته شد که خصایص و رشادت‌های محمد باعث شد که به مصلحت و اصرار فرماندهان از رفتن به دانشگاه منصرف شده و به عنوان یک رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل باقی بماند.د.
خواهر شهید در ادامه افزود: محمد در سال 1362 به سپاه ایلام منتقل و به عضویت رسمی سپاه درآمد و بارها در گردان 505 محرم حماسه آفرید.محمد بسیار با تقوا بود و اخلاق حسنه او منجر شده بود تا بسیاری از دوستان او جذب جبهه‌های نبرد شوند.
خواهر شهید کرمی درباره رفتار او با خانواده، گفت: محمد بسیار به پدر و مادرمان احترام می‌گذاشت و زمانی که از جبهه به دیدار خانواده می‌آمد از گفتن سمت خود در جنگ که فرماندهی بود خودداری می‌کرد، تا منجر به نگرانی آن‌ها نشود، اما هر وقت که والدین نیروهای تحت فرمان محمد، برای سفارش فرزندانشان به درب منزل مان می‌آمدند، پدرمان از حرف‌های آن‌ها تعجب و معمولاً سکوت می‌کرد و راز فرماندهی او برایمان تا زنده بود پنهان ماند.

وی افزود:یکی ویژگی‌های بارز این سردار اسلام کمک به دیگران در شرایط سخت بوده است. محمد با روحیه‌ی معنوی بالای خود، علاقه‌ی شدیدی به حضرت امام خمینی (ره) داشت و دیگران هم به دلیل مهربانی‌های محمد گرایش شدیدی به امام امت پیدا کرده بودند.
خواهر شهید کرمی به خبرنگار ما گفت: طبق آنچه دوستان و همرزمان شهید برای ما گفته‌اند او هرگز برای رفتن به دل دشمن در هر لحظه و در هر شرایطی تردید نمی‌کرد و در میدان نبرد، آن مرد مهربان برای دشمنان ترس و وحشت به ارمغان می‌آورد.
گلی کرمی تصریح کرد: محمد یک بار در سال 64 در جبهه مهران شدیداً مجروح شد و یک بار دیگر نیز در عملیات نصر 4 در منطقه عملیاتی کردستان جراحات سنگین تری را به جان خرید، اما همچنان در میدان نبرد علیه متجاوزین بعثی خستگی ناپذیر بود.
شهید کرمی پس از مجاهدت فراوان سرانجام در تاریخ 30آبان سال 1366در منطقه کردستان مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به شهادت رسید مزار این شهید در گلزار شهدای آبدانان قرار دارد.

رشادت‌های محمد منجر شد تا سایر اعضای خانواده وی نیز به جبهه اعزام شوند؛ برادر بزرگ محمد در یکی از عملیات‌ها به مقام جانباز شیمیایی نائل شد و بعد از چند سال مقاومت، شهادت را مانند برادر شهیدش لبیک گفت و به او پیوست.
محمد در عملیات‌های متعددی از جمله فتح‌المبین، والفجر 1، کربلای 1، کربلای 10، کربلای 16 و چند عملیات ایذایی دیگر شرکت داشت و با ایمان بالای خود، نیروهای تحت امر خود را به بهترین نحو تعلیم می‌داد.
قسمتی از وصیت نامه شهید
ای مردم مسلمان ایران نکند خدای نکرده از پشتیبانی امام و ولایت فقیه دست بردارید که در آن صورت اسلام از بین می رود و گناهش به گردن ماست و روز محشر چه جوابی خواهیم داد.
پس باید همانطوری که حسین وار شده اید مثل حسین هم ،مصیبت ها را تحمل کنید روزی می آید که تمام به دست شما به اهتزاز در خواهد آمد و ابر قدرتهای شرق و غرب بر این مسئله واقفند. البته تحقق این امر دو شرط دارد:یکی اینکه گوش به فرمان امام و پیرو ولایت فقیه باشید و دیگری ایجاد وحدت در بین تمام مسلمین جهان پس توصیه می کنم که به ریسمان ولایت فقیه و وحدت چنگ زنید.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خواهر شهید کرمی: محمد برای دوستان محبت و برای دشمنان ترس به ارمغان می آورد/ احترام به پدر و مادر خصلت مهم برادرم بود
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا