افتتاح دو مرکز طرح فدک در استان کُردستان/ یکی از حوزه های جنگ ترکیبی دشمن علیه کشور ما، جنگ اقتصادی است
1401/09/02 - 12:35
تاریخ و ساعت خبر:
143283
کد خبر:

افتتاح دو مرکز طرح فدک در استان کُردستان/ یکی از حوزه های جنگ ترکیبی دشمن علیه کشور ما، جنگ اقتصادی است

به مناسبت هفته بسیج دو طرح فدک در شهرستان های دهگلان و سقز در راستای اشتغال آفرینی بانوان کُردستانی افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از کردستان، سرهنگ سعید شعبانی معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان صبح امروز در جلسه «بانوی کارآفرین نوید بخش ایران قوی» که در سنندج برگزار شد اظهار داشت: وقتی اعلام می کنند که دشمن یک جنگ ترکیبی را آغاز کرده است و یکی از حوزه های جنگ ترکیبی جنگ اقتصادی است تا به نظام در حوزه اقتصاد و درآمدزایی و معیشت لطمه وارد کنند لذا نیاز است توجه ویژه از باید به تولید و مشاغل خانگی داشته باشیم.

وی گفت: کاهش بیکاری، افزایش درآمد، کمک به تولید ملی، ارزآوری بعضی مشاغل خانگی، تقویت فرهنگ کار و تلاش و اشتغال از مزیت های احداث کارآفرینی در کشور است.
معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: متاسفانه سهم اشتغال خانگی از تولید کشور خداکثر ۶ درصد است در حالیکه این سهم در کشورهای توسعه یافته ۲۰ درصد است و این نشان می دهد که در بحث کارآفرینی توجه خاصی انجام نشده است.
سرهنگ شعبانی گفت: بانوان می توانند در حوزه فناوری های نوین و دیجیتال کارآفرینی و ایجاد اشتغال انجام دهند و بازی های رایانه ای را تولید کنند و از این محل درآمدهایی را ایجاد کنند.
وی اضافه کرد: ۲۷۱ میلیارد تومان سهم مجموعه ی سپاه کردستان از اعتبارات تبصره ۱۶ استان کردستان است که ۱۸۰ میلیارد تومان قطعی شده که افراد واجد شرایط می توانند جهت دریافت وام به بسیج سازندگی مراجعه کنند.
شعبانی اضافه کرد: در بحث کارآفرینی و اعطای وام های قرض الحسنه به افراد یک سری مشکلات وجود دارد که اهم آنها عبارتند از اینکه؛ افراد وام گرفته شده در جامعه ی هدف، هدفمند در بحث اشتغال کار انجام نمی دهند، عده ای از کارآفرینان صفر تا ۱۰۰ کار را از سپاه می خواهند در حالیکه اینطور نیست و شرط اصلی ایجاد تخصص و انگیزه است سپس کار تیمی انجام دهد و بایستی در این حوزه فرهنگسازی انجام دهیم و به دنبال تولید درآمد باشیم.
معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان ضمن تقدیر از سپاه های شهرستانی سقز و دهگلان در خصوص راه اندازی کارگاه های طرح فدک اظهار داشت: دشمن در تمام حوزه ها برنامه ریزی می کنند و یک جنگ تمام عیار را ایجاد کرده اند و بی انگیزگی، یاس و ناامیدی از اهداف دشمن است که باید از همه ظرفیت ها در حوزه اشتغال آفرینی استفاده کنیم.

بتول سرکانی مسوول بسیج جامعه زنان کردستان در ادامه اظهار داشت: بسیج یک تفکر است نه تشکل و ما شاهد کسترش تفکر بسیجی در کشورهای منطقه هستیم و بسیجیان در پیشبرد اهداف قدم های مثبتی را برداشته اند.
وی گفت: امروز همزمان با سراسر کشور شاهد اقتتاح دو مرکز طرح فدک در شهرستان دهگلان و سقز هستیم.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس افزود: ترویج مشاغل خانگی از سال ۹۹ توسط ریاست سازمان بسیج ابلاغ شد و موجب اشتغال ۴۷۴ نفر از بانوان شد.
وی با بیان اینکه کمک به طرح اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و تقویت کسب و کار و گسترش کسب و کار خانگی توسط بانوان از اهداف این طرح بوده است گفت: در این راه دو راهبرد انسجام بخشی و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی را به عنوان نقشه راهی در جهت رسیدن به اهداف طرح اشتغالزایی ترسیم کرده ایم.

سرکانی در ادامه به اقدامات بسیج جامعه زنان کردستان در بحث طرح فدک اشاره کرد و ادامه داد: شناسایی استاد کارآفرنی در سطح استان و مرکز شهرستانها، تعیین قطب های تولیدی و خیاطی و قالیبافی در کُردستان، راه اندازی 8 مرکز کارآفرینی در همه ی رده ها، کمک به بازار کار، نظارت از 47 کارگاه تولیدی، معرفی نیروی کارگاه های تولیدی، تقویت صندوق های قرض الحسنه، ارائه ی مشاوره ی کسب و کار به 250 نفر، برگزاری کارگاه مهارت اموزی به 1 هزار و 115 نفر، برگزاری 62 مورد نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و ... از اهم این اقدامات بوده است.


در پایان این مراسم از کارآفرینان برتر و خانواده معزز شهدا تجلیل به عمل امد و همچنین دو مکر زطرح فدک در شهرستان های دهگلان و سقز افتتاح شد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
افتتاح دو مرکز طرح فدک در استان کُردستان/ یکی از حوزه های جنگ ترکیبی دشمن علیه کشور ما، جنگ اقتصادی است
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا