از عمده‌ترین نقش آفرینی‌های زن منتظر؛ «منتظر پروری» است
1403/06/30 - 17:30
تاریخ و ساعت خبر:
197968
کد خبر:
یادداشت

از عمده‌ترین نقش آفرینی‌های زن منتظر؛ «منتظر پروری» است

پیچیدگی تربیت در عصر حاضر و همچنین تلاش ‌بی وقفه مهاجمان فرهنگی برای تخریب فرهنگ مهدوی و جلوگیری از اشاعه این فرهنگ بیش از گذشته اهتمام جدی مادران و آشنایی با سازگار مهدوی را می‌طلبد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از استان مرکزی شهرستان ساوه؛ در عصر حاضر تربیت انسان دیندار پویا کارآمد و عاشق ولایت از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است چرا که ما با جریان ناتوی فرهنگی مواجه هستیم که بنا دارد از نسل جوان ما یک نسل بی هویت بی‌ریشه بسازد.
اینجاست که نقش مادران در دفاع از هویت ملی و دینی و انتقال ارزش‌ها بسیار پررنگ می‌شود چرا که تمام ارزش‌های دینی اخلاقی ملی درون خانواده شکل می‌گیرد و نهادینه می‌شود و به جامعه منتقل می‌گردد.
مادران منتظر باید بدانند که یکی از مسئولیت هایی که از سوی شارع مقدس بر عهده آن ها گذاشته شده است تلاش برای تربیت یک نسل ولایی است.
همانطور که در روایات متعدد آمده است به سبب ولایت شما طاعت واجب پذیرفته می‌شود و دوستی واجب برای شما است، مادر منتظر برای پرورش یک نسل منتظر باید با ساز و کارهای تربیت نسل ولایی آگاه باشد و با بصیرت و آگاهی و ایجاد زمینه‌های لازم و از بین بردن موانع و با استعانت از پروردگار برای تربیت نسل منتظر تلاش کند.
از این رو از عمده‌ترین نقش آفرینی‌های زن منتظر؛ «منتظر پروری» است. «مهدی باوری» و «مهدی یاوری» دو شاخصه اصلی نسلی است که باید زمینه ساز حکومت مهدوی باشد.
این دو شاخص در شاکله نسلی جدید با سهمگین ‌ترین طوفان‌ های بنیان برانداز دین و دینداری مواجه می‌باشند شکل نمی‌گیرد. مگر با تربیت دینی اصولی و همراه بینش و آگاهی که سکاندار این مهم هم مادران و زنان هستند ر اساس آموزه‌های تربیتی دین اسلام، پدر از ارکان اساسی تربیت و مهدی باور می‌باشد.
با توجه به تاثیر پدر در تربیت فرزند، مادرانی که طالب تربیت یک نسل مهدی باور هستند باید هنگام انتخاب همسر به این مسئولیت تربیتی توجه داشته باشند و فردی را برگزینند که ولایت مدار از خانواده‌ای اصیل باشد که عشق و محبت به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در او نهادینه شده باشد. پس اولین گام برای تربیت نسل ولایی انتخاب همسری ولایت مدار است.
دومین گام توجه به آموزه‌های دینی هنگام انعقاد نطفه. گام سوم دوران شیردهی و سپس دوران کودکی. دوران نوجوانی، ترویج محبت به ولی خدا در دوران جوانی.
دوره جوانی در نظام تربیتی اسلام دوره وزارت و همراهی است. اگر پدر و مادر و متولیان تربیتی توفیق یافته باشند تمام گام‌های مذکور را با موفقیت طی کنند جوان آنان در این دوره به بالاترین مرحله تکامل اخلاقی می ‌رسد که مرحله اخلاق مستقل و خود پیرو می‌باشد.
پس در نتیجه پیچیدگی تربیت در عصر حاضر و همچنین تلاش ‌بی وقفه مهاجمان فرهنگی برای تخریب فرهنگ مهدوی و جلوگیری از اشاعه این فرهنگ بیش از گذشته اهتمام جدی مادران و آشنایی با سازگار مهدوی را می‌طلبد.
بدون بهره‌گیری از آداب و دستورات دین نمی‌توان در تربیت نسل ولایی که یکی از بهترین رسالت‌های یک مادر منتظر است موفق بود .
یادداشت: لیلا خلج عبادی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مهدی باوری، نسل منتظر، منتظر پروری،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا