افتخاری: میزان دارایی مسئولان در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار گیرد
1398/04/03 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
34002
کد خبر:

افتخاری: میزان دارایی مسئولان در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار گیرد

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: میزان دارایی مسئولان باید در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار بگیرد، مشخص شود که کدام مسئول برای خدمت به مردم تلاش کرده است و کدام برای منافع شخصی خود؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس نهم، در گفت و گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، با اشاره به اجرای قانون رسیدگی به دارایی مقامات و مسئولان، اظهار کرد: این قانون خوبی است که مراجع ذی‌صلاح نسبت به دارایی مسئولان رسیدگی و نظارت داشته باشند،‌ اما شاید لزومی نداشته باشد که مردم درگیر جزئیات شوند.
وی افزود: مسئولان باید پیش از نمایندگی، وزارت، ریاست جمهوری و هر مسئولیت دیگری،‌ درآمد خود را به مراجع ذی‌صلاح اعلام کنند و حتی این اعلام باید در حین مسئولیت و پس از مسئولیت ادامه داشته باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس نهم تصریح کرد: اندازه دارایی مسئولان باید در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار بگیرد تا پس از نظارت و ارزیابی مشخص شود که کدام مسئول تنها تلاشش برای خدمت به مردم بوده یا در راستای رسیدن به منافع شخصی عمل کرده است.اجرای قانون رسیدگی به اموال مسئولان سبب شفافیت عملکرد آنها می شود و به نوعی سلامت کار را نشان می دهد.
وی با تأکید بر اینکه دیدگاه مردم را باید هدفدار و جهت دار کنیم، گفت: ضرورتی ندارد که مردم را درگیر برخی مسائل کنیم. گاهی اوقات ممکن است مسئولی از ارث پدری برخوردار بوده و یا دیگر مسئولی به واسطه پزشک و متخصص بودنش،‌ درآمد قابل توجهی داشته باشد؛ زمانی که یک شهروند عادی با داشتن حقوق اندک در جریان این بخش از دارایی مسئول قرار بگیرد،‌ فاصله ای بین خود و آن مسئول برایش ایجاد می شود و این نگرش را نمی تواند هضم کند. به‌نظرم اجرای این امر خودش مفسده دارد و مردم نباید در جریان همه موارد قرار بگیرند.
نماینده مردم تهران در مجلس نهم ادامه داد: نظارت و رسیدگی بر اموال مسئولان توسط مراجع ذی‌صلاح امر پسندیده ایست و باید این قانون اجرایی شود. گاهی اوقات لازم است که مردم در جریان کلیات و گاهی در جریان جزئیات امور مسئولان قرار بگیرد که همه اینها بستگی به شرایط دارد تا همه مردم در جریان درآمدهای آنها باشد.
منبع: فارس
انتهای‌ پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
افتخاری، لاله افتخاری، نماینده مردم تهران، دارایی مسئولین
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا