اصلانی: فقدان اینترنت ملی، تهدیدی علیه حجاب و عفاف/قانون«حجاب و ‌پوشش»از مترقی‌ترین قوانین انقلاب اسلامی است
1398/04/12 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
34128
کد خبر:
گفت وگو|تشریح اهم برنامه های هفته عفاف وحجاب بسیج جامعه زنان

اصلانی: فقدان اینترنت ملی، تهدیدی علیه حجاب و عفاف/قانون«حجاب و ‌پوشش»از مترقی‌ترین قوانین انقلاب اسلامی است

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در گفت وگویی تفصیلی با پایگاه خبری و تحلیلی طنین یاس به تشریح ریزبرنامه ها و اهم برنامه های این سازمان در هفته عفاف و حجاب پرداخت و گفت: حجاب در جامعه ما دارای مقبولیت حداکثری است چرا که مردم آن را میراث کهن ایرانی می دانند اما فقدان اینترنت ملی در این زمانه تهدیدی علیه حجاب و عفاف است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - منیره غلامی توکلی : سه سال است که گرامی داشت روز « عفاف و حجاب» با توجه به اهمیت ذاتی این مقوله فرهنگی به هفته حجاب و عفاف تبدیل شده است و در این هفته که از تقارن زیبایی با دهه کرامت دارد، 26 دستگاه متولی عفاف و حجاب در جامعه با برنامه ریزی و اجرای فعالیت های فرهنگی متنوع در راستای تبیین و تعمیق حجاب در جامعه قدم های خوبی بر می دارند.
امسال، هفته عفاف و حجاب با شعار « عفاف و حجاب، میراث ایرانی، گرایش جهانی » از 15 ام تا 21 تیر برگزار می شود. در این راستا سازمان بسیج جامعه زنان کشور به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای مردمی که 8 میلیون بانوی ایرانی عضو آن هست این مراسم را در سطح کشور برگزار می کند.
به همین مناسبت پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس با مینواصلانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت وگویی انجام داده ایم که از نظر می گذرانید.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه سلام الله به دختران مسلمان مخصوصا دختران ایرانی، گفت: حجاب برای بانوان ایرانی، میراث کهن و ملی ایران است.
وی با بیان اینکه آثار باقی مانده از تاریخ کهن ایران مبین قدمت تاریخی اهمیت عفاف و حجاب در بین اقوام مختلف ایرانی است، اظهار داشت: نوشته‌ها و آثار تاریخی باقی مانده دوره‌های مختلف کشورمان موید رعایت عفاف و حجاب در تاریخ چند هزار ساله ایرانی هاست و اسلام نیز آن را به رسمیت شناخت.
اصلانی با اشاره به اینکه « عفاف و حجاب » در ایران از قدیم الایام تا کنون، قدرت نرم و بازدارنده ای برای ورود افکار سلطه طلبانه دشمنان از راه های فرهنگی محسوب می شود، گفت: نمونه معاصر آن، مبارزه رژیم منحوس پلهوی با عفاف و حجاب بانوان ایرانی است که در این مسیر زنان ایرانی برای پاسداشت عفاف و حجاب خود خون بهایی زیادی دادند.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: 21 تیر 1314 مردم در مخالفت بر قانون غیرانسانی و غیرالهی حکومت سفاک پهلوی بر کشف حجاب در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی به اعتراض پرداختند که تجمع آنان توسط حکومت به خاک و خون کشیده شد،‌ پس از آن به مردم حتی اجازه تشیع جنازه شهدا داده نشد و آنها را در گورهای دسته‌جمعی به خاک سپردند.
وی بیان کرد:‌ به پاس این حرکت بزرگ روز ملی عفاف و حجاب سال ها است که در کشور به تصویب رسیده و در سال 98 نیز شنبه 15 تیر تا جمعه ۲۱ تیر هفته حجاب و عفاف با برنامه گسترده و متنوع برگزار می‌شود.
اصلانی در ادامه با اشاره به شناخت دشمن از اهمیت مسئله عفاف وحجاب در جامعه امروز ایرانی و برنامه ریزی های ضد فرهنگی دست نشانده های واداده و معلوم الحال خارج نشین برای براندازی نرم این قدرت معنوی بزرگ زنان مسلمان ایرانی، گفت: امروز 270 شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای و فضای مجازی بر علیه موضوع حجاب وعفاف در ایران کار می‌کنند،‌ متاسفانه در کشور ما برای مقابله با این تجاوز دشمن زمینه مقابله خوبی فراهم نشده است.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان برخلاف خواسته های این عوامل خودفروخته بیش از 90 درصد مردم کشورمان به موضوع حجاب و عفاف نگاه اعتقادی دارند چرا که حجاب در جامعه ایرانی یک « میراث کهن و ملی » است اما این نکته را باید مد نظر داشت که 26 دستگاه مسوول پیاده سازی قوانین حجاب و عفاف در جامعه متاسفانه آن را به خوبی پیاده سازی نکردند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به آثار حجاب و عفاف، گفت: عفاف و مولود مبارک آن حجاب، در ابتدا سبب امنیت و آرامش خود خانم‌ها، سپس استحکام و تقویت بنیان خانواده و آرامش و پویایی جامعه می‌شود. چه بسا امروز عریانی و‌نیمه عریانی در فرهنگ غرب سبب افزایش خشونت در کشورهای غربی شده بنیان‌های خانواده از دست رفته و آرامش آنان را سلب کرده است.
اصلانی در ادامه به جنبش‌هایی نظیر پاک زیستی که در غرب، پیرامون حجاب و عفاف راه افتاده است، اشاره کرد و گفت: امروز با تاسی از پیام انقلاب اسلامی در بسیاری از کشورهای غربی جنبش‌های عفیفانه شکل می‌گیرد و آنها خسته از همه عریانی‌ها به سمت عفت و پوشش تمایل پیدا کردند زیرا به این رسیدند که با با بی‌عفتی وبی‌حجابی عزت و‌کرامتشان از دست رفته است.
رئیس بسیج جامعه زنان در ادامه حجاب و ‌پوشش را از مترقی‌ترین قوانین انقلاب اسلامی و فطرت انسانی برشمرد و اظهار کرد:‌ بر همین اساس در هفته حجاب و عفاف ما سعی می‌کنیم الگوی مترقی از حضور اجتماعی زن را به دنیا معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه مردم کشور ما مطالبه گر اجرای قوانین حجاب و عفاف در جامعه هستند،‌ گفت:‌ طبق آخرین نظرسنجی مردمی توسط نیروی ا نتظامی نزدیک به 80 درصد مردم ما خواهان رعایت حجاب و عفاف در سطح جامعه هستند که اگر صنعت عفاف و حجاب به درستی ساماندهی شود اکثر مشکلات کشور ما در این زمینه حل می‌شود.
اصلانی نبود بستر اینترنت پاک و گسترش شبکه ملی اینترنت به نوعی تهدیدی بر علیه حجاب و عفاف در کشورمان دانست و افزود: امروز بسیاری از کشورها حتی کشوری نظیر انگلیس برای مقابله با حیازدایی در فضای اینترنت خواهان اینترنت پاک هستند در حالی که در کشور ما برای چنین مساله‌ای هیچ اقدامی انجام نشده است.
در ادامه این گفت وگو رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور به برنامه های این سازمان در هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: برگزاری تجمعات مدافعان حریم خانواده، برپایی نمایشگاه های عفاف و حجاب، تجلیل از مروجین عفاف و حجاب، برگزاری همایش های عفاف و حجاب با حضور سخنرانان مطرح کشوری و برگزاری نشست های تخصصی و تجلیل از دختران و بانوان محجبه موفق ، چکیده ای از برنامه های هفته عفاف و حجاب در سطح کشور است.
اصلانی به مهم ترین برنامه های شهرستان ها و شهرهای مخلتف کشور در طول هفته گرامی داشت عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: همایش 25 هزار نفری دختران "مه دخت " در سالن ورزشی آستان قدس رضوی مشهد عصر روز 13 تیر، همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار خواهد شد. همچنین، برگزاری همایش طلایعه داران عفاف و حجاب
( تجلیل از فعالین و مروجین فرهنگ عفاف و حجاب در صنوف و اقشار مختلف) صبح روز 18 تیر در تالار اندیشه تهران از دیگر برنامه های ماست.
رئیس سازمان بسیج جامه زنان کشور در ادامه به برگزاری همایش بین المللی با حضور 1300 مهمان خارجی از 69 کشور که عمدتا اروپایی هستند در ساعت 18 روز 19 تیر اشاره کرد و گفت: رأس همین ساعت در تهران تجمع 15 هزار نفری بانوان تهران در کنار دریاچه خلیج فارس برگزار خواهد شد.
وی مهم ترین برنامه روز 20 تیر را که با عنوان « عفاف و حجاب، میراث ایرانی و گرایش جهانی» نام گذاری شده است را همایش بزرگ دختران انقلاب دانست و افزود این همایش در سالن 10 هزار نفری شهید شیرودی تهران ساعت 17 عصر برگزار خواهد شد.
اصلانی، با اشاره به اینکه آخرین روز از هفته عفاف و حجاب با نام « عفاف و حجاب، امنیت اجتماعی، وصیت شهدا» نام گذاری شده است گفت: در این روز بانوان با شرکت در نماز جمعه و همچنین بازخوانی وصیت نام شهدا در خصوص عفاف و حجاب، تجلیل از 2 هزار شهید گوهرشاد بالاخص " بانو محترم" و سایر شهدای امر به معروف ، یاد و خاطره این عزیزان را گرامی می دارند.
رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: همزمان با هفته عفاف و حجاب، جشنواره بزرگ تولید محتوای دیجیتال با عنوان "تجربه آرامش" با عناوین پوستر مفهمی، موشن گرافی، کاریکاتور، پادکست، نماهنگ، عکس و آیتم های تصویری، پویا نمایی و مستند کوتاه؛ برگزار خواهد شد.
در بخش پایانی این گفت وگو اصلانی به اسامی و روزهای هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: شنبه 15 تیر روز « عفاف و حجاب، فریضیه الهی ،سیر فاطمی(س) نام گذاری شده است که بخاطر تقارن با میلاد حضرت معصومه(س) برنامه های بزرگداشت میلاد بانوی کریمه اهل بیت با عنوان « گوهر علم و عفاف» در سطح پایگاه های خواهران کل کشور برگزار خواهد شد.
وی گفت: یک شنبه 16 تیر به نام « عفاف و حجاب، تجلی فطرت، تاج بندگی» نام گذاری شده است که نشست های تخصصی تجلیل از دختران و بانوان محجبه موفق در این روز انجام می شود، همچنین دوشنبه 17 تیر روز « عفاف و حجاب، حقوق شهروندی، احترام به آزادی» نام گذاری شده که در این روز تبیین حقوق شهروند و پیامدهای احترام به قانون حجاب مورد بررسی قرار می گیرد.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور از سه شنبه با نام « عفاف و حجاب، تکریم خویشتن، احترام به آزادی» یاد کرد و افزود: برگزاری مراسم و نشست های مردمی در فرهنگ سراها، اماکن عمومی و بستان ها بر مبنای عنوان روز از مهم ترین برنامه های ما است.
بنابر گفته وی چهارشبنه 19 تیر روز « عفاف و حجاب، اخلاق مداری و خانواده سالم» نام گذاری شده است که در این روز نشست های تخصصی پیرامون همین عنوان برگزار خواهد شد، همچنین در پنج شنبه 20 تیر که به نام « عفاف و حجاب، میراث ایرانی گرایش جهانی» نام گذاری شده است اجتماعات مردمی تحت عنوان حجاب میراث ایرانی، گرایش جهانی در جهت تحکیم بنیان خانواده با حضور پر شور ( پدر و مادر و فرزندان ) با مطالبه گری از مسئولین جهت نظارت بر اجرای قوانین عفاف و حجاب و مطالبه رفتار و پوشش عفیفانه از مردان و زنان جامعه برگزار خواهد شد.
اصلانی در ادامه به برنامه های آخرین روز از هفت عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: 21 تیر با عنوان « عفاف وحجاب امنیت اجتماعی و وصیت شهیدان» نام گذاری شده است که در این روز بانوان ضمن شرکت در نماز جمعه به مطالعه وصیت نامه شهیدان امر به معروف و همچنین تجلیل از 2 هزار شهید مسجد گوهر شاد می پردازند.
در پایان گفت وگو مسئول بسیج جامعه زنان کشور به اهم برنامه های برخی از استان ها در هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: برگزاری اجتماع حافظان حریم خانواده، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در استان همدان ،پیاده روی خانوادگی امن (من خانواده ام را دوست دارم) در شهر گیلان استان گلستان، اجتماع بزرگ دختران شهر من در خراسان جنوبی، اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده در استان های کرمان و کرمانشاه و کردستان و خراسان رضوی، جشنواره عفاف و حجاب در اصفهان، راهپمایی و تجمع در منطقه گردشگردی شورابیل در استان اردبیل، برگزار خواهد شد.

___ممنون از وقتی که به ما دادید
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اصلانی، رئیس سازمان بسیج زنان کشور، هفته عفاف و حجاب،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا