ورزشکاران محجبه، جلوه واقعی زن ایرانی در میادین جهانی
1398/04/19 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
34205
کد خبر:
قدرت نفوذ

ورزشکاران محجبه، جلوه واقعی زن ایرانی در میادین جهانی

واقعیت بانوی ایرانی دیگر آن چیزی نیست که برخی با تفکرات نادرست و تصویری غیرواقعی سعی در نمایش آن داشتند. این واقعیت درست از روزی که زنان ایرانی در چهره ورزشکار خود را به دنیا ثابت کردند تغییر کرد. همان زمان که آنها با همان پوششی که بدان باور و اعتقاد داشتن و برای سایرین عجیب و غیرمنتظره بود بر سکوهای قهرمانی ایستادند و پرچم پر افتخار کشور عزیزشان ایران را بر فراز دنیا و آسیا به رقص در آوردند .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - دنیا حیدری: نگاهی عاقل اندر سفیه به سرتاپایشان می اندازند. برایشان قابل باور نیست. چطور می توان با این پوشش مبارزه و حتی مقاومت کرد. توان پنهان کردن تعجب هایشان را هم ندارند. گاه پا پیش میگذارند و با لحنی خاص می پرسند که با همین پوشش قرار است مسابقه بدهند؟ گاهی هم در دل می خندند و پوزخندشان را هم پنهان نمی کنند که با این شکل و شمایل هیچ کاری از آنها ساخته نیست.
این عمده نگاهی است که ورزشکاران کشورهای مختلف با بانوان ورزشکار ایرانی دارند .نگاهی که اما طی سالهای اخیر با حضور پرتعداد ورزشکاران زن ایرانی در مسابقات مخلتف به شکل باورنکردنی دستخوش تغییرات شده.
روزهای نخست پوشش اسلامی بانوان ایرانی برایشان مضحک و تعجب برانگیز بود. اما توانمندی بانوی ایرانی با صبر و تلاش و استقامت توانست با سر فرصت این نگاه را تغییر دهد. تاجایی که حالا دیگر آنچه که روزی از دید دیگران پوششی اضافی بود، لباسی قابل احترام است بر تن دوستانی که از حضور در کنار آنها نه فقط متعجب نمی شوند که لذت هم می برند.
این تغییر نگاه، توانمندی ورزش را به رخ می کشد. ورزشی که رنگ ها و نژادها و ادیان مختلف در کنار آن رنگ می بازد و آنچه به جا می ماند رفاقت است و دوستی و ارزش و احترام. احترام به دیدگاههای مختلف. احترام به سلیقه های متفاوت و احترام به ادیانی که شاید تا قبل از آن معنایی دیگر داشته. معنایی غیر واقعی که توسط عده ای دیگر به تصویر کشیده شده بوده اما به واسطه ورزش، روی واقعی آن به تصویر کشیده می شود.
امروز دیگر زمان شعار دادن به پایان رسیده . حالا مردم دیگر به راحتی به آنچه که سعی می شود به خورد آنها داده شود خیلی راحت اعتماد نمی کنند. مردم حالا ترجیح می دهند به آنچه که خودشان می بینند اعتماد کنند. به آنچه که از نزدیک لمس می کنند نه آنچه که در قالب های شیک و متفاوت برایشان به تصویر کشیده می شود.مسئله ای که در مسابقات ورزشی به وضوح می توان شاهد آن بود وقتی ورزشکارانی از کشورهای مختلف با رویی باز در کنار ورزشکاران زن ایرانی با آن ظاهر متفاوت از سایرین و با پوشش اسلامی می ایستند به تمرین و مسابقه و دست آخر دست دوستی می دهند و برای یکدیگر آرزوی موفقیت می کنند.
واقعیت بانوی ایرانی دیگر آن چیزی نیست که برخی با تفکرات نادرست و تصویری غیرواقعی سعی در نمایش آن داشتند. این واقعیت درست از روزی که زنان ایرانی چهره ورزشکار خود را به دنیا ثابت کردند تغییر کرد. همان زمان که آنها با همان پوششی که بدان باور و اعتقاد داشتن و برای سایرین عجیب و غیرمنتظره بود بر سکوهای قهرمانی ایستادند و پرچم پر افتخار کشور عزیزشان ایران را بر فراز دنیا و آسیا به رقص در آوردند . نگاه نادرست به زن ایرانی با آن همه علامت سوال که مگر اینها می توانند با این شکل و شمایل گامی در راستای موفقیت بردارند زمانی دستخوش تغییرات شد که توانایی های زن ایرانی تبدیل شد به سکوهای قهرمانی و مدال های رنگارنگی که بسیاری در بهترین شرایط و پوششی که تصور می کردند کارشان را در کسب موفقیتن ساده تر می کند از کسب آن عاجز ماندند.
اما بدون شک آنچه که مسلم است این تغییر نگاه کافی نیست. بانوی ورزشکار ایرانی خیلی سال قبل ثابت کرد که با کمترین امکانات و با تکیه بر تلاش و پشتکاری که دارد می تواند نتیجه ای را رقم زده و کاری را انجام دهد که شاید در سنگین ترین جنگ ها با بمب افکن های غول پیکر و پیشرفته و ناوهای جنگی هم اطمینانی به دست یافتن به آن نبود. موفقیتی که حال به پاس آن باید شرایط را مهیا تر کرد برای ادامه این مسیر . ادامه مسیری که بدون شک بهترین روش برای خنثی کردن مین های فکری دشمنانی است که سعی دارند در پوشش های مختلف و به اشکال متفاوت در دنیا کار گذاشته و اذهان عمومی را نسبت به زن ایرانی و توانایی های آن مسموم کنند.
کار سختی نیست. نه جنگیدن با صلاح های سنگین می خواهند و نه داشتن ناوهای جنگی یا حتی پهبادهای پیشرفته. اندکی توجه و حمایت می خواهد برای دست یافتن به نتیجه ای تاثیر گذارتر از بمبی که روزی هیروشیما را زیر و رو کرد. کافی است اندکی چتر حمایتی خود را روی سر بانوی ایرانی بگیریم و او را در این مسیر حمایت و یاری کنیم تا با نتایجی که به دست می آورد دنیا را برای همیشه به احترام وا دارد. همانطور که پیشتر نیز چنین کرده و ثابت که پوشش اسلامی که بر سر دارد و بر تن، نه فقط نمی تواند مانعی باشد برای او در راه نیل به موفقیت، که می تواند انگیزه هایش را نیز برای اثبات توانایی هایش بیتشر و بیشتر کند. به گونه ای که دنیا به احترام او به پاخیزد و دست از کف زدن برای تلاش و استقامت او برندارد. کاری که نه با شعار می توان به آن رسید و نه با جنگ . تنها با ورزش می توان بدان دست یافت. با حمایت از بانوان ورزشکاری که می توانند به ساده ترین شکل ممکن و از تاثیر گذار ترین راه، نگاهها را به ایران و زنان آن تغییر دهند. آنهم به گونه ای که هیچ تلاشی موفق به تغییر آن نشود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
هفته حجاب و عفاف، ورزشکاران زن، حجاب ورزشکاران زن،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا