رابطه تنگاتنگ حجاب و امنیت اجتماعی /امنیت اجتماعی؛ منهای عفاف و حجاب تفکری منسوخ شده است
1398/04/22 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
34235
کد خبر:
گفت وگو با نویسنده کتاب حجاب سنگر زنان به مناسبت هفته عفاف و حجاب:

رابطه تنگاتنگ حجاب و امنیت اجتماعی /امنیت اجتماعی؛ منهای عفاف و حجاب تفکری منسوخ شده است

امنیت اجتماعی رابطه تنگاتنگی با عفاف و حجاب دارد؛ از طرفی نمی‌توان مبحث دین از سیاست را جدا دانست و این منطق اشتباه این بار در رابطه جدایی امنیت اجتماعی از عفاف و حجاب مطرح شده است و این یک ساختار غلط اجتماعی است که توسط عده ای طراحی می‌شود تا متاسفانه به خورد زنان جامعه ما بدهند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - حامد کوماهی: استاد سمیه اکبری فرد نویسنده کتاب حجاب سنگر زنان و از اساتید جوان و برتر حوزه و صاحب کتب‌های مختلف اسلامی مهمان ما بودند. با توجه به اینکه در هفته عفاف و حجاب، قرار داریم گفت وگویی کوتاه اما تخصصی با این استاد حوزه و صاحب کتاب حجاب سنگر زنان ترتیب داده ایم:
خانم اکبری فرد، امروزه مبحث زنان در جامعه جهانی متاسفانه به حالت ابزار برای تبلیغات و کشش به امیال نفسانی تبدیل شده است این معضل را چگونه تشریح می‌فرمایید؟
ابتدا بگویم من در مقدمه حجاب سنگر زنان به این موضوع و سوال شما پرداخته ام که زنان به طور فطری میل به عفاف دارند اما جهان سرمایه داری در صدد ابزاری کردن زنان برای رسیدن به اهداف خود است و می‌خواهند تحرک انسانی را تا سرحد تحریک جنسی تنزل بدهد از این رو اقتصاد، سیاست و فرهنگ را در خدمت خواسته‌های شیطانی در می‌آورد و به همین خاطر شبکه‌های ماهواره ای را در پی ایجاد یک جریان ناسالم فردی، خانوادگی و اجتماعی به کار می‌گیرند تا زن را بازیچه سودسالاری خود کنند.
و بازاری پررونق و پرسود هم برای خود گرد آورده اند. درسته؟
بازار مکاره ای که به سمت زنان حرکت می‌کند و جسم او را مثل هزاران جنس، وارد معرکه می‌سازد. تجارتی که سود آن قربانی کردن و از بین بردن شخصیت و حیای یک زن است و چه سودی برای این پس فطرتان بالاتر از این که زنان قربانی سودهای کلان آن‌ها شوند.
عده ای معتقدند زنان امنیت اجتماعی دارند و عفاف و حجاب یک بهانه برای عده ای متهجر است. پاسخ شما چیست؟
روشنفکران جامعه باید نگاهی به اربابان بی کفایت خود داشته باشند که در کشورهایشان، هر از سه زن یک زن مبتلا و قربانی تجاوز جنسی می‌شود. فراوانی تجاوز جنسی در آمریکا یک هشدار برای این کشور و یک زنگ خطر برای زنان است. در دانشگاه‌ها هم به اساتید رحم نشده است و چگونه این کشور می‌خواهد داعیه دار روشنفکری باشد در حالی که محل فرهنگش هنوز دارای فراوانی تجاوز جنسی است تا جایی که اساتید یا دختران با اسپری فلفل قرمز تردد می‌کنند. در جامعه امروزی خودمان هم باید نگاه وسیعی به فرهنگ حجاب داشت. امنیت اجتماعی را باید به گونه ای تعریف کرد که ساختار علمی داشته باشد. سوال من از روشنفکران جامعه این است اگر امنیت اجتماعی منهای عفاف و حجاب درست است پس چگونه می‌شود که بیشترین تجاوز و تعرض به دختران و زنان را قشر دختران خیابانی بد حجاب و زنان با اختلالات شخصیتی از منظر روانشناختی تشکیل می‌دهند؟ چرا در آمارها اشاره ای به دختران فاطمی و دارای حجاب اصیل نیست؟ من صحبت از آمار می‌کنم و منطق را سرلوحه پاسخ این دوستان قرار می‌دهم.
شاید صحبت این دسته از روشنفکران این است که زنان به خودی خود امنیت اجتماعی دارد و حجاب بخشی از امنیت یک زن است.
پس چرا منطقشان با آمار مطابقت و همخوانی ندارد. جالب است تحقیقی در کشور فرانسه صورت گرفته بود که نشان می‌داد زنان اسکیزوفرنی سه برابر بیشتر از زنانی که دارای اختلال دو قطبی بودند و دو برابر بیشتر از سایرین مورد تجاوز جنسی قرار گفته اند و یا دختران فراری و بی حجاب که هویتشان را فراموش کرده اند بارها تجاوز جنسی به آن‌ها شده است در حالیکه چیزی تحت عنوان امنیت اجتماعی وجود ندارد و این بدان علت است که در درجه اول خودنمایی بدنی این زنان مورد توجه قرار گرفته است و بعد مورد سواستفاده قرار گرفته اند پس بنابراین امنیت اجتماعی رابطه تنگاتنگی با عفاف و حجاب دارد. نمی‌توان مبحث دین از سیاست را جدا دانست و این منطق اشتباه این بار در رابطه جدایی امنیت اجتماعی از عفاف و حجاب مطرح شده است و این یک ساختار غلط اجتماعی است که توسط عده ای طراحی می‌شود تا متاسفانه به خورد زنان جامعه ما بدهند.
در کنار این اظهارنمایی‌ها، ابزار تبلیغاتی این دسته از افراد هم مجهز به سلاح سر پر است. و این را نمی‌توان کتمان کرد. نظر شما چیست؟>
دقیقا همینگونه است. وقتی ژورنال‌ها اعم از سینمای به ظاهر سالم و رمان‌های مهیج عشقی در دست یکسری افراد است و دختر جوان امروزی به تاثی از این عواطف ناسالم هنری به بدحجابی کشیده می‌شود چگونه باید انتظار داشت که جامعه دچار انحطاط اخلاقی نشود. دخترانی که الگوی خود را هنرپیشه بدحجاب سیگاری می‌دانند آیا می‌توان در برابرشان صحبت از عفاف کرد در حالیکه ابزار تبلیغاتی خود الگوی غلطی برای دختران ما شده است.
برخی خانم‌ها با قانون حجاب، مخالف هستند. تحلیل شما چیست؟
ابتدا باید فرهنگ حجاب داشتن برای این افراد بازگو شود. یکی از اصلی ترین فلسفه‌های حجاب، محفوظ ماندن زن از امیال و خواسته‌های شیطانی برخی مردان است. وقتی اسلام برای خود زنان حاشیه امنی به اسم حجاب و عفاف را تعریف کرده است چطور می‌‎توان با تفکر انتزاعی و غلط حجاب را اجباری و امری بیهوده دانست در حالیکه بی حجابی برای خودشان ناامنی ایجاد کرده است. تناقض را می‌بینند اما باز می‌گویند حجاب اجباری و تحمیلی است. تجاوزهای جنسی نسبت به خودشان و دوستان و هموطنانشان را به چشم می‌بینند اما باز دم از حجاب اجباری می‌زنند.
آیا می‌توان بی حجابی را خود پاسخی به درخواست‌های مکرر و متاسفانه در بسیاری موارد تجاوز جنسی دانست؟
یک قاضی آمریکایی به نام لندسی اظهار می‌دارد که 45 درصد از دوشیزگان دبیرستان‌های مختلف پیش از فارغ التحصیل شدن بی عفت می‌شوند و این در مراحل سطوح بالاتر علمی افزایش پیدا می‌کند و با آمارهایی که از کیف مدارس در انگلستان گرفته شده است نشان می‌دهد که 80 درصد آن‌ها قرص ضدحاملگی مصرف می‌کنند. این نشان دهنده آن است که خود دختران آماده اعمال منافی عفت و فسادهای اخلاقی هستند. دختران جامعه ما باید به این آگاهی برسند که خودشان با بدحجابی عاملی برای مقدمه یک رابطه می‌شوند و همین کشورهای پیشرفته ای را که الگوی خود قرار می‌دهند و به قول امروزی‌ها سنگشان را به سینه می‌زنند، دختران و زنانشان امنیت جانی ندارند بنابراین اولین زنگ خطر برای سواستفاده جنسی، نداشتن عفت و حجاب درست است که خود عاملی برای تجاوز جنسی و به وجود آورنده پیامدهای منفی برای نسل امروز است.
با پایان با توجه به اینکه در هفته عفاف و حجاب هستیم، در مورد کتاب حجاب سنگر زنان که به قلم شما نگاشته شده است. توضیح می‌فرماید؟
کتاب حجاب سنگر زنان در پنج فصل به طور کامل به زوایای حجاب از منظرهایی داخلی و آمارهای بین المللی به آن پرداخته شده است. فصل اول، حجاب در چرخش تاریخ که مبحث حجاب را از زمان‌های اولیه خلقت و هزاره دوم قبل از میلاد تا به امروز به آن نگاه شده است. در فصل دوم، حجاب از منظر قرآن و روایات معصومین به آن پرداخته شده است. فصل سوم این کتاب مبحث حجاب و ارزش‌ها است که فصل مهمی از کتاب را رقم می‌زند که ارزش حجاب به خوبی توضیح داده شده است و فصل چهارم که آثار بی حجابی است و فصل آخر که اقوال فقها و مراجع در وجوب حجاب است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
گفت وگو، نویسنده، کتاب حجاب سنگر زنان،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا