ترویج بی عفافی و بدپوششی؛ پروژه پایان ناپذیر غرب
1398/04/23 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
34249
کد خبر:

ترویج بی عفافی و بدپوششی؛ پروژه پایان ناپذیر غرب

بحث "حجاب و عفاف" در ایران فراز و فرودهای از دوران باستان تا عصر حاضر داشته است؛از دیر باز تا کنون طرح استعمار گر انگلیس با بازی مزدوران بهائی یا اعضای سازمان منافقین با هدف ترویج بی بند و باری در میان زنان مسلمان ایرانی کلید خورد به طوریکه دراسنادی از ساواک آمده "در جلسه ای به تاریخ اردیبهشت ماه 1350 فرقه ضاله بهاییت صراحتا اعلام کرده بود که از آمریکا و لندن دستور دارند در این مملکت مد و لباس و ساختمان ها و بی حجابی را رونق دهند و این پروژه استعماری غرب هنوز در لایه های وسیع تری ادامه دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - لیلا کریمی: از دیر باز تا کنون پوشش و حجاب در میان ملت های جهان و ادیان الهی وجود داشته است.حجاب به عنوان یک نیاز فطری بشر از زمان داستان خلقت آدم و حوا- با خوردن میوه ممنوعه در بهشت و ستر عورت با برگ انجیر- تا به امروز؛ در میان زنان ادیان الهی معمول بوده است.بعضی پوشش را دستخوش تمدن بشری و زاییده ذهن بشر می دانند اما بسیاری از منابع تاریخی گواه آن است که در میان ادیانی چون یهود، زرتشت، مسیحیت و اسلام زنان دارای حجاب بوده اند.
در کتاب پوشاک باستانی ایرانیان درباره حجاب زنان زرتشتی آمده است که روسری آنان از نظر شکل و طرز استفاده، نظیر روسری بانوان بختیاری است و پیراهن، شبیه پیراهن بانوان لُر در گذشته نزدیک است و شلوار، از لحاظ شکل و بُرش، همان شلوار بانوان کُرد آذربایجان غربی است و کلاهک، همان کلاهک بانوان بندری است. همچنین بسیاری از مورخان اذعان به حجاب زنان قوم یهود دارند؛ویل دورانت در کتابش این چنین حجاب زن یهود را آورده"در طول قرون وسطی، یهودیان همچنان زنان خویش را با البسه فاخر می آراستند، لکن به آنها اجازه نمی دادند که با سر عریان به میان مردم روند. نپوشاندن موی سر، خلافی بود که مرتکب را مستوجب طلاق می ساخت. از جمله تعالیم شرعی یکی آن بود که مرد یهودی نباید در حضور زنی که موی سرش هویداست، دست دعا به درگاه خدا بردارد."
آنچه مسلم است حجاب در میان ادیان دیگر به مراتب بیشتر از اسلام بوده است. کتاب آسمانی تورات از چادر و روبنده ای که زنان سر و صورت و اندام خود را با آن می پوشاندند نام برده است.
دردین مسیحیت، حجاب زنان امری واجب بوده است. به طوریکه "جرجی زیدان"، دانشمند مسیحی می گوید:" اگر مقصود از حجاب، پوشانیدن تن و بدن است، این وضع، قبل از اسلام و حتی پیش از ظهور دین مسیح، معمول بوده است و آثار آن هنوز در خود اروپا باقی مانده است." حتی دیدگاه مسیحیت پا را فراتر گذاشته و با تاکید بر حجاب زن تجرد را امری مقدس دانسته تا زنان هیچ گونه تههیج و تحریکی برای مردان در جامعه نباشند.
دکتر "حکیم الهی" استاد دانشگاه لندن در کتاب "زن و آزادی" پس از تشریح وضعیت زن نزد اروپاییان، در مورد حکم پوشش و حجاب زن نزد مسیحیت، عقاید "کلمنت" و "ترتولیان"، (دو مرجع مسیحیت و دو اسقف بزرگ) را درباره حجاب بازگو می کند:"زن باید کاملاً با حجاب و پوشیده باشد، الّا آن که در خانه خود باشد؛ زیرا فقط لباسی که او را می پوشاند، می تواند از خیره شدن چشم ها به سوی او مانع گردد. زن نباید صورت خود را عریان ارائه دهد تا دیگری را با نگاه کردن به صورتش وادار به گناه نماید..
برای زن مؤمن عیسوی، در نظر خداوند، پسندیده نیست که نزد بیگانگان به زیور آراسته گردد و حتّی زیبایی طبیعی آن نیز باید مخفی گردد؛ زیرا برای بینندگان خطرناک است."
حجاب در اسلام به معنای پوشش است در قرآن هفت مرتبه آمده است و در آیه 31 سوره نور به زنان گوشزد می کند که خود را از چشم نامحرمان بپوشانید و روسری ها را بر روی سینه خویش فرو اندازید در روایات مختلف از رسول خدا و ائمه معصومین به ضرورت حفظ حجاب و عفاف در بین زنان جامعه اسلامی تاکید شده است. حضرت علی می فرماید: حجاب ،زیبایی زن را پایدار می کند.
در اسلام حجاب به همراه عفت معنا پیدا می کند. در قالب عفت روابط مشروع زن و مرد در خانواده شکل می گیردو جامعه اسلامی دستخوش لذات جنسی افسار گسیخته نمی شود. دین مبین اسلام همانطور که به حجاب و پاکدامنی زنان اشاره دارد مردان را هم به دوری از چشم چرانی منع می کند و در حدیثی از پیامبر آمده که می فرماید: نسبت به زنان مردم، عفیف باشید تا زنان شما عفیف بمانند.
بارها این جمله را شنیده ایم که" حجاب مصونیت است نه محدودیت" آیا زنان در جامعه با وجود حجاب از فعالیت های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی خود باز مانده اند؟ تبلیغات غرب و مزدوران غرب زده حجاب نوعی عدم آزادی و تحجر و عقب ماندگی برای زنان می دانند اما عکس این مطلب را ما در مشارکت زنان محجبه در بالاترین شغل ها و پست های کشور می بینیم که به دور از هر گونه خودنمایی و تن آرایی شانه به شانه مردان در جامعه فعالیت می کنند.
آنچه مسلم است بحث "حجاب و عفاف" در ایران فراز و فرودهای از دوران باستان تا عصر حاضر داشته است؛ کشف حجاب در دی ماه 1314 در قالب آزادی زنان از سوی غرب شکل گرفت از دیر باز تا کنون طرح استعمار گر انگلیس با بازی مزدوران بهائی یا اعضای سازمان منافقین با هدف ترویج بی بند و باری و بی عفتی در میان زنان مسلمان ایرانی کلید خورد به طوریکه در اسنادی از ساواک آمده "در جلسه ای به تاریخ اردیبهشت ماه 1350 فرقه ضاله بهاییت صراحتا اعلام کرده بود که از آمریکا و لندن دستور دارند در این مملکت مد و لباس و ساختمان ها و بی حجابی را رونق دهند."
این پروژه استعماری غرب هنوز در لایه های وسیع تری ادامه دارد .حرکت ها و جنبش هایی با ندای آزادی زنان در قالب چهارشنبه های سفید و آشوب در دانشگاه در اعتراض به قانون حجاب در ایران؛ جریانی است که به صورت سازمان یافته زنان و موضوعات مربوط به آنها را نشانه رفته است. اینجا سوالی که مطرح است آیا ما به راستی جریان تلخ مسلمانان اندلس را به دست حافظه تاریخ سپردیم؟ آیا طرح مقابله با حجاب در ایران اسلامی وارد مرحله جدیدی نشده است؟ یادمان نرفته ده ها زن در اماکن عمومی روسری های خود را برداشتند و به قانون حجاب در ایران اعتراض کردند و وزیر خارجه آمریکا در "جایزه بین المللی زنان شجاع" اعتراض آنان را حق آزادی نامید. پر واضح است رد پای آمریکا و مزدوران آن را در قالب پروژه های هنجارشکن و ضد ایرانی و اسلامی- به سردمداری خبرنگار نماهای بی نام و نشان که مبالغ کلانی برای حمایت از کشف حجاب و بی عفتی زنان ایران گرفته اند- را میبینیم که با توئیت های مختلف بشر دوستانه و دموکراسی دروغین گوش فلک را کور کرده است
سالهاست ارزش های دینی و سنتی با سمت و سوی آزادی، تمدن ،حقوق شهروندی، دموکراسی و حریم خصوصی و... به چالش کشیده شده است و در این میان مفاهیمی چون حجاب و عفاف زنان مورد ریشخند متجددان غرب گرای شده ؛حجابی که ریشه در فرهنگ ایران باستان داشته است.
اما جای سوال این است چرا واکنش قاطع و صریحی درباره حجاب میان اعضای دولت کمتر دیده شده ؛ افرادی نزدیک به دولت چون مرضیه ابتکار، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که در قالب روشنفکری مواضع شفافی نسبت به بحث حجاب ندارند ناگفته پیداست این سکوت معنا دار در مقابل هجمه های فرهنگی و اجتماعی آمریکا و مزدوران فرقه ضاله بهاییت؛ دولتمردان را دردمند نکرده است اما در این میان هستند نمایندگانی چون علی مطهری، نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي مواضع خود را روشن درباره حجاب عنوان می کند و می گوید: " در قانون مدني بي حجابي جرم شناخته شده و هم اکنون روشي که در سطح کشور در مورد پوشش و حجاب زنان در مقايسه با اواخر دوران پهلوي وجود داشت، وضع خوبي است؛ اما بايد توسط دولت يک نوع نظارت هم وجود داشته باشد."
شایان ذکر است بالاترین مقام کشور؛ رهبر کبیر انقلاب فصل الخطاب حجاب در ایران را کامل و روشن بیان کردند و جای هرگونه تردید و شائبه ای را از بین برده اند.
.حضرت آیت الله خامنه ای در آستانه ولادت حضرت زهرا در دیدار با شاعران و مداحان اهل بیت در حسینه امام خمینی در سال 96 با اشاره به تبلیغات پرحجم دشمنان و هزینه‌های سرسام‌آور آنان برای اثرگذاری منفی بر مسئله حجاب، گفتند: آن‌همه هزینه، فکر و تبلیغات کردند که در نتیجه آن چند دختر فریب بخورند و در گوشه‌وکنار روسری از سر بردارند و همه تلاش‌هایشان در این نتیجه کوچک و حقیر خلاصه شد که این، مسئله‌ای نیست اما آنچه بنده را حساس می‌کند، طرح مسئله «حجاب اجباری» از دهان برخی خواص است.
ایشان افزودند: این عده که در میان آنها روزنامه‌نگار، روشنفکرنما و آخوند معمّم هم وجود دارد، همان خطی را دنبال می‌کنند که دشمن نتوانسته با آن‌همه هزینه در کشور به نتیجه برساند که ان‌شاءالله این کارشان نادانسته باشد.
رهبر انقلاب اسلامی با رد ادعای این افراد مبنی بر اینکه دستور امام راحل درباره حجاب زنان مربوط به همه‌ی زنان نبوده است، گفتند: این حرف غلط است زیرا ما آن زمان بودیم و خبر داریم که امام بزرگوار در مقابل این منکرِ واضح که به‌دست پهلوی‌ها و دنباله‌های آنها در کشور ایجاد شده بود، همچون همه منکرات مثل کوه، محکم ایستاد و گفت حجاب باید وجود داشته باشد.
ایشان افزودند: نظام اسلامی با فردی که در خانه خود و در مقابل نامحرم حجاب ندارد، کاری ندارد، اما کاری که در خیابان و در ملأ عام انجام می‌شود در واقع کار و تعلیم عمومی است و برای نظام برآمده از اسلام، تکلیف ایجاد می‌کند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ما مفتخر به حجاب زنان ایرانی هستیم و زن ایرانی با حجاب اسلامی و چادر ایرانی توانسته در عین خانه‌داری و همسرداری به بالاترین رتبه‌های علمی و فرهنگی، و حضور مؤثر اجتماعی دست یابد، افزودند: این کار خطای بزرگی است که برخی افراد برای ایجاد میل غلط و انحرافی به فرهنگ غربی به دنبال دور زدن قوانین هستند.
با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی هنوزنتوانستیم دست های استعمار غرب را از دامان عفاف زن مسلمان ایرانی کوتاه کنیم آیا وقت آن نرسیده 26 دستگاه دولتی که متولی بهبود وضعیت حجاب و عفاف در کشورهستند؛ معادلات خود را مرور کنند و رویکرد مناسبی نسبت به اتفاقات گذشته و اخیر- در زمینه حجاب و عفاف در جامعه- اتخاذ کنند.
منابع:
سایت پایگاه اطلاع رسانی حوزه؛مجله حدیث زندگیمرداد و شهریور 80، شماره 6 ومجله معارف اسلامی تابستان88 شماره 76.
سایت خبرگزاری صدا و سیما،پژوهش خبری "بهاییت فرقه ای دست ساز و عامل نفوذ استکبار".
و دیگر سایت های خبری.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بی حجابی، ترویج بی حجابی، پروژه پایان ناپذیر غرب
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا