واکنش مرکل به اظهارات نژادپرستانه ترامپ علیه نمایندگان زن کنگره
1398/04/29 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
34323
کد خبر:

واکنش مرکل به اظهارات نژادپرستانه ترامپ علیه نمایندگان زن کنگره

صدر اعظم آلمان به اظهارات اخیر نژادپرستانه ترامپ علیه ۴ نماینده زن رنگین‌پوست کنگره آمریکا واکنش نشان داده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی تابستانی خود به موضوعات مختلف داخلی و بین المللی پرداخته و ابتدا به مسئله تصمیم گیری ها درباره پست های کلیدی این اتحادیه اشاره کرده و رویکرد "اورزولا فون در لاین" به عنوان رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و "آنگرت کرامپ کارن بائر" به عنوان وزیر جدید دفاع آلمان را تمجید کرد.
مرکل تصریح کرد که انتخاب "فون در لاین" به عنوان رئیس کمیسیون اروپایی یک خبر خوب برای اروپا است و ما می توانیم از دید یک آلمانی به این مسئله افتخار کنیم که بعد از 50 سال دوباره یک آلمانی به عنوان اولین زن ریاست کمیسیون اروپایی را بر عهده گرفته است.
مرکل همچنین به چالش های بین المللی از جمله مسئله ایران و بحران اوکراین پرداخته و تصریح کرد که اروپا باید بخصوص در مسئله مهاجرت و حمایت از آب و هوا شایسته عمل تر شود. وی بر لزوم پایبندی آلمان به تعهدات خود در قبال مسئله آب و هوا تاکید کرد.
وی در پاسخ به پرسشی درباره تنش های اخیر میان ایران و آمریکا در این باره ابراز نگرانی کرده و از تهران خواست که با وجود خروج آمریکا از برجام و فشارهای سیاسی و اقتصادی که بر این کشور وارد است حسن نیت خود را به جامعه جهانی نشان داده و به این توافق هسته‌ای پایبند بماند.
وی با تاکید بر اینکه هنوز کشورهای چین ، روسیه و اتحادیه اروپا به برجام پایبند هستند در عین حال گفت که وقتی یکی از طرف ها این توافق را ترک می کند وضعیت تازه ای ایجاد می شود. اما به اعتقاد من پایبندی ایران به برجام در این شرایط مهم است.
مرکل درباره اظهارات نژاد پرستانه اخیر "دونالد ترامپ" علیه 4 نماینده زن کنگره آمریکا نیز گفت: هنوز دموکراسی آمریکا یک حق انتخاب و یک ساختار اساسی دموکراتیک دارد.
مرکل تاکید کرد که آمریکا همواره از انسان های با ملیت های مختلف سود می برد. وی چهار نماینده زن رنگین پوست کنگره آمریکا که توسط ترامپ مورد حمله قرار گرفتند را شهروندان آمریکایی دانسته و گفت: اظهارات ترامپ این تصورات را نقض کرده و در قدرت آمریکا اختلال ایجاد می کند. وی تصریح کردکه من قاطعانه از این گونه اظهارات ترامپ فاصله گرفته و خود را با زنانی که مورد حملات لفظی ترامپ قرار گرفته اند ابراز همبستگی می کنم.
دونالد ترامپ روز یکشنبه ضمن اشاره به چهار نماینده زن رنگین پوست مجلس نمایندگان در صفحه توئیتر خود نوشت: «چرا این ها بر نمی گردند تا جاهای کاملا ورشکسته و جرم زده ای را درست کنند که خودشان در اصل از آنجا می آیند.» این در حالی است که سه تن از این چهار نماینده در آمریکا متولد شده اند و یکی از آنها هم در کودکی به عنوان پناهنده به این کشور مهاجرت کرده است.
مرکل در بخش دیگری از سخنانش درباره اعمال نفوذ روسیه بر سیاست اروپایی ابراز نگرانی کرد.
وی همچنین به مسئله نجات دریایی پناهندگان پرداخته و آن را نه تنها یک تعهد بلکه یک ضرورت انسانی دانسته و همزمان از رویکرد اورزولا فون در لاین ، رئیس کمیسیون جدید اتحادیه اروپا در راستای تلاش برای رفع خطاهای ساختاری در قاعده دوبلین اتحادیه اروپا و اصلاح آن حمایت کرد.
وی همچنین با توجه به تشدید مناقشات در دولت ائتلافی آلمان البته این ائتلاف را در پایان راه ارزیابی نکرده و گفت: ما نشان داده ایم که اگر چه بسیاری اختلاف نظرها را داریم اما شایسته عمل هستیم.
مرکل همچنین به مسئله وضعیت سلامت خود بعد از لرزش هایی که وی در دیدار با برخی مقامات اخیرا در بدنش دیده شده بود نیز گفت که می تواند تا پایان دوره به مسئولیتش ادامه دهد و حالش خوب است و ابراز امیدواری کرد که بعد از این دوره صدر اعظمی هم بتواند یک زندگی دیگری همراه با سلامتی را ادامه دهد.
مرکل در بخش دیگری از سخنانش همچنین به مسئله برگزیت پرداخته و گفت: اگر انگلیس هنوز برای این منظور نیاز به زمان بیشتری داشته باشد باید این زمان را به آن بدهیم. اور زولا فون در لاین، رئیس جدید کمیسیون اروپایی هم اخیرا در اظهاراتی گفته است که وی آماده است تاریخ برگزیت که برای 31 اکتبر برنامه ریزی شده است را در صورت لزوم یک بار دیگر به تعویق بیاندازد.
خبرگزاری تسنیم
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مرکل، اظهارات نژادپرستانه، ترامپ، صدراعظم آلمان
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا