خانم‎ها در تابستان چگونه لباس بپوشند؟
1398/04/30 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
34339
کد خبر:

خانم‎ها در تابستان چگونه لباس بپوشند؟

اگر شما هم می‎خواهید روزهای گرم تابستان را ساده‎تر پشت سر بگذارید و تا حد ممکن از گرما و عرق کردن به دور باشید، به نکاتی که در ادامه در مورد لباس پوشیدن در تابستان برایتان آورده‌ایم، توجه کنیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - با فرارسیدن تابستان، روزها گرمتر و طولانی‌تر می‌شوند که خود چالشی برای لباس پوشیدن است. این چالش بیشتر برای خانم‌هایی است که در طول روز بیرون از خانه به سر می‌برند، از این رو باید به سبک لباس پوشیدن خود تغییراتی دهند. اگر شما هم می‎خواهید روزهای گرم تابستان را ساده‎تر پشت سر بگذارید و تا حد ممکن از گرما و عرق کردن به دور باشید، به نکاتی که در ادامه در مورد لباس پوشیدن در تابستان برایتان آورده‌ایم، توجه کنیم.
به جنس لباستان دقت کنید
پارچه هاي نخی، پنبه‎ای، لينن، گاباردين و ابريشم نازک مناسب اين فصل هستند و پوست در مجاورت آنها احساس خنکی می‌کند. پوست در کنار ابريشم به اندازه لينن اجازه تنفس ندارد، اما اگر از چروک شدن لباس‌های لينن خسته شده‎ايد، مخلوط لينن و ابريشم مصنوعي یا ریون را امتحان کنيد. مخلوط ۷۰در صد نخ و ۳۰درصد نايلون يا پارچه‌های صددرصد پلی استر هم برای تابستان مناسب هستند.
چنين پارچه هايی ميليون‎ها منفذ ريز در خود دارند و هوا را کاملاً از خود عبور می‎دهند. به اين ترتيب با وزيدن کوچک‌ترين نسيمی دمای بدن کاهش می‌يابد. پارچه هايی مثل تريکو يا جين هم که در سراسر سال به کار می‌روند برای تابستان مناسبند به شرط آن که ضخامت آنها را نسبت به پاييز و زمستان کمتر انتخاب کنيد.
مانتوهای گشاد بپوشید
اولین موردی که شما باید در تابستان بدان دقت کنید، انتخاب مانتویی مناسب است. اما یک مانتوی تابستانی چه ویژگی‎های باید داشته باشد؟ مانتویی برای این فصل مناسب است که سبک، گشاد و در رنگ‌های روشن باشد. به عنوان مثال پانچو مدلی است که در تابستان روانه بازار می‌شود. این مانتو در قسمت زیر بغل گشاد بوده، از این رو از تعریق شما و احساس گرما جلوگیری می کند.
از پیراهن برای زیر مانتو استفاده کنید
از آنجا که پوشیدن شلوارهای تنگ به همراه بلوز در زیر مانتو سخت است، شما می ‎وانید به جای شلوار، از پیراهن‎های بلندی که تا روی کفشتان را می‎پوشاند، استفاده کنید. این استایل، یکی از محبوب‎ترین ترندهای تابستان امسال است. سعی کنید که مانتو و پیراهنی که زیر آن به تن می‎کنید، با هم هماهنگی داشته باشد. البته جامپ سوئیت هم از دیگر گزینه‌هایی است که می توانید آن را جایگزین پیراهن کنید.
شلوارهای گشاد به تن کنید
هر چقدر هم که شلوار پایتان نازک و نخی باشد، باز در صورت تنگ بودن، شما را در گرما کلافه خواهد کرد. از این رو بهتر است که برای تابستان به سراغ شلوارهای گشاد بروید. خوبی این مدل شلوار آن است که می توانید آن را هم با مانتوهای کوتاه و هم با مانتوهای بلند ست کنید.
علاوه بر آن، پوشیدن لباس‌های تنگ و پلاستیکی در فصل تابستان فرد را در معرض انواع بیماری‌های میکروبی و قارچی قرار می‌دهد، به خصوص کودکان و افراد مسن را که پوست حساسی دارند.
لباس های رنگ روشن بپوشید
از آنجا که شما چند لایه لباس، از تی‌شرت گرفته تا مانتو و شلوار، روی هم می‌پوشید، بهتر است که تمام آنها را به رنگ‌های روشن انتخاب کنید. رنگ های روشن نور خوشید را منعکس می‌کنند، از این رو شما گرما را کمتر احساس خواهید کرد. رنگ‌هاس سفيد، شيرس، کرم، بژ و نخودس در تابستان به خنک ماندن بدن کمک کرده و بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.
معجزه دامن را از یاد نبرید
شاید فکر کنید که دامن را تنها در خانه می توان به تن کرد، اما این مدل لباس گزینه خوبی برای زیر مانتوی شما هم می‎تواند باشد. البته به جنس و قد دامنتان هم دقت کنید. قد دامنتان باید تا روی مچ پا و جنس آن باید نازک و خنک باشد. البته این استایل رسمی نبوده و برای موقعیت ‎های کژوال و گشت و گذارهای روزانه مناسب است.
برترین ها
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خانم ها,تابستان,لباس,پوشش,گرما,تعریق
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا