نامه سرگشاده کبری خزعلی به رئیس جمهور
1398/05/16 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
34542
کد خبر:

نامه سرگشاده کبری خزعلی به رئیس جمهور

کبری خزعلی، عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی نامه ای سرگشاده به روحانی نوشت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - متن نامه کبری خزعلی عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور به شرح زیر است:
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و احترام و آرزوی توفیق روزافزون در هدایت قوه مجریه برای اجرای قانون اساسی و سایر مصوبات نظام و نظارت عالی بر حسن اجرای قوانین به عنوان پاسدار قوانین
اینجانب از باب خیرخواهی و به عنوان مادری که بیش از چهل سال عمر خود را صرف خدمت به انقلاب اسلامی و شکوفایی ارزش ها و آرمان های آن و دفاع از زنان و دختران مظلوم ایران اسلامی کرده است به استحضار می رسانم:
زیبنده ی دولت نیست که معاون حقوقی ریاست جمهوری و معاونت امور زنان و دیگر فعالین در دولت و مجلس با گذشت سالها خدمت از ابتدایی ترین اطلاعات حقوقی و قانونی بی بهره باشند و اعلام کنند که:
عدم ورود زنان به ورزشگاه منع صریح نیاز ندارد و هنگامی که این منع وجود ندارد اصل بر جواز است و من منعی برای ورود زنان به ورزشگاه ندیده ام!!
آقای رئیس جمهور آیا معاون حقوقی شما یکبار متن مصوبه 427 در موضوع عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگی را خواند اند و آیا فعالین امور زنان در دولت و مجلس در سال های پایانی فعالیت نمی خواهند با اطلاعات اولیه و روخوانی قوانین آشنا شوند؟
- آیا می دانید در بند 10 آئین نامه راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب که توسط دولت اصلاحات تهیه شده است تصریح دارد بر عدم ورود بانوان به سالن های ورزشی تحت هر عنوانی (تماشاگر و...)
متن مصوبه عبارتست از: عدم ورود بانوان به سالن های ورزشی مختص آقایان و بالعکس تحت هر عنوان (تماشاگر و...)
- آیا می دانید در بند 2 همین مصوبه دولت تأکید دارد بر: اختصاص مراکز ورزشی مناسب برای بانوان جهت گذراندن اوقات فراغت و فضاسازی مناسب جهت برخورداری زنان از آزادی عمل در رعایت حجاب
- آیا می دانید در بند 7 تأکید بر استفاده نکردن از مربیان مرد برای خانم ها و مربیان زن برای آقایان دارد و آیا مستحضرید که این اعمال در دولت شما در حال انجام است و مربی زن برای مردان و برعکس در حال فعالیت اند؟ آیا شما این فضا را برای خانواده و فرزندان خود مناسب می دانید و آیا فرزندان این ملت را فرزند خود نمی دانید؟
- آیا می دانید در بند 7-4 بر تفکیک فضای ورزشی دختران و پسران تأکید دارد؟
- آیا می دانید در بند 11 به ضرورت تذکر جدی توسط مدیر مربوطه در صورت هنجارشکنی در اماکن ورزشی تأکید شده است؟ و آیا می دانید در ورزشگاه ها و سایر اماکن مختلط چه می گذرد و هیچ تذکری وجود ندارد؟
- آیا می دانید سیاست های کلان در امر گسترش فرهنگ حجاب و عفاف مصوب 2/2/88 ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در بند 4 در وظایف دولت آمده است:
«نظارت، پیشگیری و برخورد قانونی با سازمان ها و نهادهای اماکن، عوامل، افراد و جریان هایی که در جهت تخریب فضای سالم فرهنگی جامعه به دنبال هنجارشکنی می باشند.»
- آیا می دانید مصوبات دولت ها و روسای محترم جمهوری در همه دوران ها مبنی بر رعایت ارزش ها و برخورد قاطعانه با متخلف مطابق قانون تخلفات اداری فراموش شده است؟ در حالیکه وزراء مسئول مستقیم و وزارت کشور مسئول نظارت بر اجرای دقیق ابلاغیه های ریاست جمهوری است از جمله ابلاغیه های 2006، 13946 و 169493 که در همه اینها بر حفظ کرامت و حرمت مردم و تنظیم رابطه کریمانه و محبت آمیز مجریان با مردم ضمن جلوگیری مدبرانه از تخلفات سازمان یافته تأکید شده است؟ آیا وزارت کشور می تواند و شایسته است تماشاچی و شاهد تخلف و جرم مسئولین باشد؟ و حتی خود معاونت نماید؟
- آیا آئین نامه مصوب 25/6/1375 وزارت کشور که مصادیق غیر قانونی لباس و آرایش را تعیین کرده است فراموش شده است که برخی مسئولین به بهانه نداشتن الگوی قانونی به هر بی قانونی و هنجارشکنی تن داده اند. آیا قبله آمال آنان در غرب و آمریکا هم اینهمه وادادگی و قانون شکنی را تحمل می کند؟
- آیا بخشنامه معاون اول قوه قضائیه مورخ 2/10/1378 که نسبت به تعلل و عدم حساسیت قضات برای جریحه دار شدن عفت عمومی به قضات اخطار شده است فراموش می شود؟
- آیا می دانید از وظایف قوه قضائیه در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بند 4 و 5 ایجاد شعبات ویژه ای برای برخورد با بدحجابی و جرایم منکراتی و نیز برخورد قضایی یکسان با مجرمان و متخلفان است؟ آیا قوه قضائیه می تواند از قانون شکنی مسئولین در عرصه منکرات و بدحجابی چشم پوشی کند و باند آقازاده های اقتصادی را با ویژه خواری و فساد ادغام نماید؟
- آیا می دانید بخشنامه مورخ 3/7/1379 به مراجع قضایی مبنی بر خودداری از اعمال هرگونه ارفاق و تأخیر در اجرای مجازات برای کسانی که با هنجارشکنی و قانون شکنی موجب اخلال در نظم و آرامش عمومی می شوند تأکید و اجرای قاطعانه قانون برای این تخلفات و جرایم را از قضات خواستار شده است؟
- آیا می دانید به مصوبه 25/1/1362 قوه قضائیه در مورد رعایت عفت و اخلاق در معابر و خیابان ها طبق ماده 213 قانون مجازات عمومی عمل نمی شود؟ آیا نظارت بر اجرای قانون، توسط قوای سه گانه می شود؟
- آیا وظایف بسیج به ویژه بندهای 4 و 5 در زمینه حمایت از شهروندان و انجام نقش ضابط و معتمد قوه قضائیه و ناجا به فراموشی سپرده شده است.
آیا می دانید که طبق هدف 5 سند 2030 به نام برابری جنسیتی و رفع خشونت بسیاری از موارد خلاف شرع و خلاق کرامت انسانی زنان به آنها در حال تحمیل است؟
آیا می دانید به نام اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی چوب حراج به زنان و دختران وطن اسلامیمان زده می شود و هر مرد خارجی می توانند با یک صیغه نامه به نام عقد شرعی دخترکان سرزمین مان را از پدران معتاد و مستأصل خریداری نمایند و بعد با گرفتن امتیازاتی چون تابعیت فرزندان و اقامت، سرزمین مان را هم تقدیم کنیم یعنی هم فروش دختران و هم تقدیم خاک مقدس ایران! (البته واضح و مبرهن است که حمایت از همه زنان و فرزندان این آب و خاک و حتی مهاجرینی که طبق ضوابط قانونمند به ایران پناهنده شده اند آرزوی ما و تلاش 40 ساله ماست و عملاً در مصوبه سال 85 تأمین شده است باز هم قابل اصلاح و تکمیل است اما این مصوبه اخیر دولت و مجلس نه تنها با قوانین سابق در تعارض است و هرگونه حمایت از زنان و دختران مان را محو می کند که دارای اشکالات عدیده حقوقی است از جمله:
- مغایرت با ماده 987 قانون مدنی و ترویج تابعیت مضاعف و وقوع امر دوتابعیتی
- مغایرت با بند 5 ماده 976 قانون مدنی و فقدان هرگونه قید زمان یا مکان برای اعطای تابعیت
- حذف شرط اقامت مذکور در ماده 980 قانون مدنی
- تخلف از ماده 1060 قانون مدنی و پیش بینی مجازات برای آن در ماده 51 قانون حمایت از خانواده
- نادیده گرفتن ازدواج قانونی و اعتباربخشی به ازدواج شرعی (صیغه) بدون هیچ ضابطه و نظارت قانونی
- تحمیل هزینه های سنگین به دولت از جمله یارانه
- افزایش مهاجرت های غیرقانونی به داخل کشور
- ترویج ازدواج غیرقانونی و بی ضابطه و بدون حمایت در بین دختران زیر 18 سال حتی کودکان
البته این تعارضات و قانون شکنی ها و اختراع چند باره چرخ ها داستانی سریالی است که عنداللزوم تقدیم می گردد.
آقای رئیس جمهور
ما امید به تدبیر و تعادل در دولت شما داشتیم و باور کردنی نیست که در درون دولت شما برخلاف اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و روش اعتدالی عمل کنند و حتی برنامه براندازی نظام اسلامی را که در سال 94 در وال استریت ژورنال چاپ شد مو به مو اجرا کنند و با نام بالابردن سن ازدواج یا حذف حجاب اجباری و اعتراض به حدود و ضوابط حجاب و اعتراض به عدم ورود زنان به ورزشگاه و... که دقیقاً بخشی از مأموریت نزار زاکا جاسوس دستگیر شده با مأموریت از کاخ سفید است، سعی در سازماندهی تعارضات وسیع و مخالفت با احکام اسلام و ارزش های آن و نیز قوانین نظام که جنابعالی پاسدار آن و ناظر عالی بر حسن اجرای قوانین هستید نمایند لذا مشفقانه و خیرخواهانه ندای تظلم خواهی مظلومانه زنان و دختران سرزمینمان را تقدیم نموده و خواهان دستور اکید آن مقام بر قانونگرایی و اجرای صریح قانون و برخورد با قانون شکنان هستیم و ملتمسانه می خواهیم که اگر قانونی در راستای رفاه و آرامش و رشد زنان تصویب و اجرا نکرده اند لااقل پل های پشت سر را خراب نکنند.
کبری خزعلی
عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی
منبع: راه دانا
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نام سرگشاده، کبری خزعلی، رئیس جمهور ، حسن روحانی، عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا