بزرگ نمایی« کودک همسری»  در ایران/ ملاک ازدواج موفق، سن نیست/  برخورد دوگانه یهود با خانواده!
1398/05/23 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
34622
کد خبر:
حجت الاسلام شیخ محسن تاج:

بزرگ نمایی« کودک همسری» در ایران/ ملاک ازدواج موفق، سن نیست/ برخورد دوگانه یهود با خانواده!

حجت السلام محسن تاج با بیان اینکه برخلاف تبلیغاتی که بیشتر از طرف یهودی ها صورت می گیرد، خانواده در آمریکا جایگاه خود را دارد، گفت: در عین حال که یهودی ها این تبلیغ را می کنند ، خودشان به خانواده پایبندی شدیدی دارند! آنها می خواهند از طریق خانواده بر مردم دنیا حکومت کنند و مردم دنیا را از طریق خانواده خراب و به بردگی بکشند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - در بخش اول گفت وگو با حجت الاسلام محسن تاج لنگرودی، ایشان با اشاره به اینکه سن ازدواج ، سن نیاز فرد است، به بررسی این امر مهم پرداخت و گفت: ازدواج از منظر اسلام سخت و آسان است! سختی آن در مرحله انتخاب فرد هم کفو است و بخش آسان آن بعد از تحمل این سختی نمود و بروز می کند.
این واعظ معروف تهرانی که از شاگران آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) و آیت الله خوشوقت(ره) است، مانع ازدواج جوانان را این دانست که خانواده، بزرگان قوم و جامعه آنطور که باید خدا را باور نکرده اند!
حجت الاسلام تاج در ادامه بیان کرد: یکی ازکارهایی که دشمنان ما انجام داده اند، تغییر ارزش هاس آنها سعی می کنند از نظر فرهنگی در جامعه ما نفوذ پیدا کنند و جای ارزش ها با ضدارزش ها را تغییر دهند. خب؛ وقتی جای ارزش با ضدارزش عوض شود، طبیعی است که ارزش ها در ازدواج هم تغییر کند.
بیشتر بخوانید
ازدواج از منظر اسلام هم سخت است و هم آسان/دشمن با تغییر ارزش ها به دنبال جبران سیلی است که از صدور انقلاب خورده است

در ادامه این نشست، وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار طنین یاس که کودک همسری، مدتی است که توسط برخی از متولیان دولتی و مدعیان دغدغه مندی حوزه زنان، تکرار می شود و در این زمینه آمار عجیبی از ازدواج دختربچه های زیر 13 سال در کشور ارئه می دهند که با توجه به عدم ثبت این دست عقدها بعضا با هم تفاوت های فاحش هم دارند! حال با توجه به اهمیت مسئله تأخیر در ازدواج ، رسیدن برخی از دختران و پسران به سن مجردی قطعی و مسائل مذهبی - فرهنگی و قومیتی در کشور ما، پرداختن به چنین موضوعاتی و مخصوص اقدام برای نوشتن لایحه بالابردن سن ازدواج و تلاش برای تصویب کردن آن، کاری منطقی است؟
شاخص های دینی که با آن مبارزه می شود را برای جوانان تبیین کنیم
نکته اولی که باید بگویم این است: ما آنطور که باید و شاید در بعضی از امور دینی و مکتبی کار نکرده ایم در حالی که برای بعضی مسائل، بسیار بزرگ نمایی کرده ایم! مثلا استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه برای توجه خاص به برخی از مناسبت ها که حتی از مستحبات هم به حساب نمی آیند. تبیلغاتی در خصوص اینکه در یک بازه زمانی 14 هزار دعای فرج برای ظهور امام زمان علیه السلام قرائت شود. یا در رادیو چیز عجیبی شنیدم از فردی پرسیدند در عید قربان گوسفند تهیه کردی به چه منظور؟ گفت: برای امام زمان (عج) که مشرف به حج شده اند تا جلوی پای ایشان ذبح کنیم! چنین چیزهایی نه تنها از واجبات نیست که از مستحبات هم محسوب نمی شود.
در نظر داشته باشید که صلوات فرستادن بسیار خوب است، استغفار کردن بسیار کار خوبی است و ... اما از دعای فرج، مهم تر چیست؟ این است که شاخصه های دینی که با آنها مبارزه می شود برای جوانان جا بیندازیم.
همانطور که در ابتدای عرایضم گفتم ما سن ازدواج نداریم که مثلا 9سالگی یا 15 سالگی، بلکه "سنِ نیاز" داریم و این "سن نیاز" همان سن ازدواج است حال ممکن است دختری در 15 سالگی به نیاز برسد و یک پسر در 25 سالگی به سن نیاز برسد و ما باید این موارد را در فضای مجازی مطرح و تبیین کنیم.
کار به جایی رسیده است که ما آنچه فرع است به جای اصل مطرح می کنیم و آنچه اصل است، اصلا مطرح نمی کنیم یا خیلی کم رنگ مطرح می کنیم.
«کودک همسری»، بحثی که منافقین برای بزرگ نمایی آن در کشور، روی آن فعالیت می کنند!
اما نکته دوم این است که متأسفانه دشمن بر روی واقعی نشان دادن، چیزهای غیرواقعی، تلاش و کار زیادی می کند، سربازان این افراد، کسانی مانند منافقین هستند که مانیتورهایی مقابل شان است و در فضای مجازی فعالیت می کنند! یکی از مسائلی که آنها رویش کار می کنند وچه بسا واقعیت هم نداشته باشد، همین بحث کودک همسری است. در صورتی که ما وقتی به جامعه خود نگاه می کنیم شاید درصد ازدواج در سن پایین خیلی خیلی محدود باشد و نداشته باشیم دخترانی که در سن بچگی ازدواج کرده باشند. اما متأسفانه آمار غلط و ادعاهای غلط را مطرح می کنند و جامعه نیز آن را می پذیرد.
حال ما باید با این تبلیغات مبارزه کنیم، یکی از راه های مبارزه این است که آمار درست و دقیق بدهیم که سن ازدواج بچه حزب الهی ها و بسیجیان در چه سنی است، هیچ کدام در سن کودکی نیست و دیگر اینکه اگر ازدواج هم کردند آیا ازدواج موفقی یا ازدواج شان موفق نبوده است.
آنطور که من می بینم اکثر کسانی که با سن کم ازدواج کرده اند ولی بر اساس ملاک ها و معیارهای دینی ازدواج کرده اند، زندگی موفقی دارند و چه بسا افرادی با ملاک های غیردینی و در سن بالا ازدواج کرده اند، ولی زندگی موفقی ندارند.

طنین یاس: نظر شما در مورد « ازدواج نیمه مستقل» چیست؟ ازدواجی که در آن برای جلوگیری از مفسده، با محرم کردن دختر و پسر، شرایط دوران عقدی طولانی را فراهم می کنند تا روزی برسد که پسر و دختر بتوانند زیر یک سقف زندگی کنند، به نظر شما پیچیدن چنین نسخه هایی برای جوانان راه حل مناسبی است؟
طولانی شدن دوران عقد، منشاء بروز اختلافات بین زن و شوهر
دو نکته در مسائل دینی وجود دارد که متأسفانه ما از آنها غافل شده ایم. نکته اول اینکه، اگر به سیره ائمه و علمای ربانی نگاه کنیم، تا زمانی که ازدواج دائم صورت نگرفته بود، سراغ ازدواج غیردائم نرفتند.
نکته دوم اینکه عقد موقت بر اساس نیازهای عقلایی صورت گیرد. نیاز عقلایی یعنی وقتی انسان، نیازش از طریق ازدواج دائم برطرف نشد، می تواند به ازدواج موقت رو بیاورد در حالیکه انجام این کار بدون نیازهای عقلایی نهی شده است. این را باید در نظر داشت که ازدواج موقت، شبیه ازدواج دائم است با همان حقوق، منتها کمتر. باز هم تأکید می کنم توصیه همه جانبه به این کار نشده است.
اما اگر منظور از ازدواج مستقل طولانی شدن دوران عقد تا فراهم شدن شرایط ازدواج باشد، طبیعتا این دست ازدواج ها مورد قبول نیست، آن هم بخاطر مشکلاتی که به خاطر طولانی شدن دوران عقد به وجود می آید.
دیده شده است که گاهی دختر و پسر به قصد ازدواج و زیر یک سقف زندگی کردن به عقد یکدیگر در می آیند، قرار بر سپری کردن چند ماه دوران عقد است اما با بروز برخی مسائل این دوران طولانی تر می شود، طولانی شدن دوران عقد خود به خود اختلافاتی را به وجود می آورد. از جمله مشکلات که وجود دارد این است که بزرگترها در رابطه با دختر و پسر نظر می دهند. دخالت های خانواده دختر و خانواده پسر، باعث بروز اختلاف بین زوج جوان می شود در نتیجه زن و شوهر جوان تن به ازدوج ندهد یا بعد از ازدواج، مشکلات شان بزرگ و بزرگ تر شده و در نهایت منجر به طلاق عاطفی یا طلاق رسمی می شود. از این رو مخالف چنین نظرها و طرح هایی هستم.
طنین یاس: قدرت نرم خانواده در چیست که دشمنان در اولین اقدامات ضدفرهنگی خود دست به " جنگ علیه خانواده" می زنند؟
تبلیغات علیه خانواده، روش یهود برای حکومت بر مردم دنیا

براساس تجربه خودم می گویم که برخلاف شعاری که داده می شود: «در غرب یا آمریکا خانواده جایگاهی ندارد! وضعیت اینگونه نیست. بلکه یهودی ها که 3درصد آمریکایی ها را تشکیل می دهند سعی می کنند تا افراد جامعه را از خانواده جدا کنند.» در آمریکا شاید 90درصد مردم با خانواده زندگی می کنند یعنی، 90 درصد روابط عاطفی بین خانواده وجود دارد. برای انجام تحقیق به منزل یکی از آمریکایی ها رفته بودم، در منزل آنها آنقدر پیوند خانوادگی استوار بود که مادر و پدر زن و مرد خانه در آن جمع به عنوان اعضای خانواده حضور داشتند.
یعنی برخلاف تبلیغاتی که وجود دارد و بیشتر از طرف یهودی ها صورت می گیرد، خانواده در آمریکا جایگاه خود را دارد. در عین حال که یهودی ها این تبلیغ را می کنند ، خودشان به خانواده پایبندی شدیدی دارند و این پایبندی مثال زدنی است! آنها می خواهند از طریق خانواده بر مردم دنیا حکومت کنند و مردم دنیا را از طریق خانواده خراب کنند و به بردگی بکشند.
طنین یاس: چه قدرتی در خانواده دیده می شود که یهود، اینگونه به دنبال جنگ علیه خانواده است و حتی دست به تحریف روابط خانوادگی در غرب می زند تا الگوسازی دروغینی برای سایر کشورها داشته باشد و بدتر از آن اینکه، چیزی که یهود تصویرسازی می کند، برخی در جامعه ما با افکار فمنیستی نهادینه می کنند؟
همانطور که قرآن مجید در سوره مبارکه جمعه می فرماید،یهود خود را قوم برتر می داند و معقتد است که همه مردم باید برده آنها باشند چون آنها به خدا نزدیک هستیم. وقتی می خواهند این مطلب را جا بیندازند از طرق مختلف این قضیه را امتحان کردند از نظر جنگ در فلسطین روز به روز احساس حقارت بیشتری می کنند، از راه اقتصادی وارد شدند و باز ناتوان بودند، پس به این نتیجه رسیدند قدرت مطلق دست خانواده است. زیرا اگر مشکل اقتصادی باشد خانواده با پشتیبانی خود می تواند آن را برطرف سازد. خانواده قادر است با تمام مشکلات رو به رو شده و آن را حل و فصل کند! لذا قدرت اصلی را دست خانواده دیدند و احساس کردند اگر بخواهند موفق شوند و این حاکمیت را در دنیا داشته باشند و همه مردم دنیا را به بردگی بکشانند باید روی خانواده ها کار کنند و خانوادده را از بین ببرند.
متأسفانه در کشور ما هم فمنیسم دولتی ایجاد شده زیرا یا دست نشانده آنها هستند یا اعتقادشان بر این است! یا اینکه اگر نفوذ نکرده اند خیلی صریح عرض کنم که اصلا این دست افراد مهره های آنها هستند.
طنین یاس، نقش مسجد و خانواده های مذهبی و بسیج در تبیین ازدواج آسان و رفع کردن موانع ازدواج جوانان چیست؟
مساجد و بسیج باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

طنین یاس: ممنون که وقت تان را به ما دادید در پایان این گفت وگو که در آستانه عید قربان و عید ولایت انجام شد، دوست داریم که عیدی معنوی در جهت تسریع در ازدواج مجردها و موفق شدن آنها در پیدا کردن شریک زندگی هم کفو به مخاطبین ما بدهید؟
توکل، توسل و نیکی با والدین سه ضلع موفقیت در ازدواج
جوانان در مسئله ازدواج اولین نکته ای که باید به آن توجه کنند و در نظر بگیرند،"توکل" است زیرا توکل چیزهایی که نیست، هست می کند. توکل باید واقعی باشد و نه شعاری.
نکته دوم، توسل است. در کنار توکل باید توسل داشت. جوانان هر صبح بعد از نماز صبح، نماز توسل به امام زمان(عج) را بخوانند. این توسل بسیاری از راه های بن بست را به روی انسان باز می کند.
نکته سوم همه ما گذشته مان در سرنوشت و آینده مان تأثیرگذار است. اگر من با پدر و مادرم سلوک خوبی داشته باشم و به آنها بی احترامی نکرده باشم .. خداوند همسری به من می دهد که موقعیت و ابهت مرا در نزد فرزندانم حفظ می کند و اگر خدای ناکرده انسان با پدر و مادرش بد کرده باشد، عقوبت آن را می بیند. لذا جوانانی که رفتارشان؛ رفتار خوبی بوده است، بشارت می دهم ازدواج خوبی خواهند داشت و آنها که متأسفانه رفتار مناسبی با پدر و مادر خود نداشته اند خداوند راهی را قرار داده تا گذشته را جبران و آینده را تضمین کنند و آن هم توبه است. اگر پدر و مادر زنده است که رفتارشان را درست کنند واگر فوت شده اند بر سر مزار آنها بروند و آنجا ملتجی بشوند به پدر و مادر یقینا سرنوشت آینده شان خوب خواهد بود.
انتهای پیام/ *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نشست
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا