طرز تهیه شکر لیمو برای انواع شیرینی و نان
1398/06/09 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
34801
کد خبر:

طرز تهیه شکر لیمو برای انواع شیرینی و نان

شکر لیمو روشی ساده برای افزودن طعم عالی و واقعی لیمو در شکر برای انواع شیرینی‌ها و نان هاست. اگر علاقه‌مند به طعم لیمو هستید و دوست دارید بوی آن را در انواع دسرهایتان داشته باشید باید این شکر لیمو را امتحان کنید همچنین می‌توان آن را با انواع مرکبات دیگر مثل پرتقال و لیمو سبز هم امتحان کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - شکر لیمو روشی ساده برای افزودن طعم عالی و واقعی لیمو در شکر برای انواع شیرینی‌ها و نان هاست. اگر علاقه‌مند به طعم لیمو هستید و دوست دارید بوی آن را در انواع دسرهایتان داشته باشید باید این شکر لیمو را امتحان کنید همچنین می‌توان آن را با انواع مرکبات دیگر مثل پرتقال و لیمو سبز هم امتحان کرد.
شما تاکنون شیرینی‌های لیمویی مثل شیت کیک لیمویی و کیک ماست و لیمو و انواع لیموناد‌ها را با ما تجربه کردید. اما این‌ها تنها روش‌های بهره‌گیری از طعم لیمو نیستند شما می‌دانید که برای هر چیزی روش‌های بسیاری وجود دارد و شکر لیمو هم یکی از این روش‌ها برای گنجاندن طعم لیمو در خوراکی‌های دوست داشتنی ماست. اگر در لیمویی‌ترین شیت کیک لیمویی خواستیم یک کیک تمام لیمویی داشته باشیم این شکر لیمویی هم می‌تواند بر غنای آن بیفزاید.
شکر لیمویی چیست؟
شکر لیمو یک نوع شکر دانه‌دار است که با پوست لیموی تازه، در غذاساز پوره و ترکیب می‌شود که در نتیجه آن، طعم لیمو به داخل شکر تزریق می‌شود و یک طعم لیمویی به شکر می‌دهد. بیشتر طعم و بوی لیمو در پوست آن قرار گرفته که حاصل ترکیبات فیتو شیمایی و ماده معطر لیمونن است. اگر بتوانید با ذره بین به پوست لیمو نگاه کنید، متوجه حفره‌های کوچکی روی آن خواهید شد. هر یک از این حفره‌ها حاوی مقدار قابل توجهی روغن لیموی غلیظ و معطر هستند که بخش زیادی از طعم و بوی لیمو بر عهده آن است. شکر مرکباتی، روش خوبی برای گنجاندن طعم فوق العاده لیمو در شکر است.
شکر لیمو را می‌توان در انواع نان‌های لیمویی و کیک ماست لیمویی، کیک پوند و شیت کیک لیمویی و حتی در انواع لیموناد مورد استفاده قرار داد. البته شما می‌توانید در هر خوراکی که بخواهید طعم لیمو بدهد، استفاده کنید. مثل انواع چای و دمنوش که با حضور این شکر معطر، فوق العاده خواهد شد. من قهوه را امتحان نکردم، ولی احتمالا آن هم خوب خواهد بود. استفاده از شکر لیمو حتی می‌تواند بهتر از اسانس لیمو باشد که تازگی و طعم واقعی لیمو را نخواهد داشت.
برای این شکر از پوست لیمو استفاده می‌شود نه زست لیمو که همان رنده شده پوست لیموست. پوست در واقع لایه بیرونی میوه است. پوست میوه ممکن است ضخیم باشد مثل گریپ فروت یا نازک مثل لیموی ایرانی. پوست شامل بخش زست (لایه رنگی پوست) و بخش داخلی که تلخ و سفید است. در حالی که زست فقط بخش رنگی بیرون پوست را شامل می‌شود؛ جای که روغن‌های معطر را در بر دارد. شما می‌توانید با استفاده از زستر یا همان رنده مخصوص و ظریف تنها قسمت رنگی لیمو را بردارید یا اینکه از پوست کن مخصوص سبزیجات استفاده کنید که تکه‌های بزرگی از پوست بیرونی را جدا می‌کند. در این جا هم از پوست کن مخصوص سبزیجات استفاده شده است.
برای درست کردن این شکر لیمویی تنها به چند چیز نیاز دارید. لیمو‌های تازه که ترجیحا باید ارگانیک باشند، چون شما فقط از پوست لیمو استفاده می‌کنید نه کل آن. البته یادآور می‌شود که لیموی شما باید از نوع لیموی سنگی باشد که پوست ضخیم‌تر و با مساحت بیشتری دارد. شکر باید از نوع شکر سفید باشد. یک پوست سبزیجات هم برای جدا کردن پوست لیمو نیاز دارید و در انتها نیازمند یک غذاساز یا مخلوط کن با سرعت بالا هستید. در اینجا غذاساز ارجحیت دارد، اما اگر یک مخلوط کن خیلی قوی دارید هم به خوبی عمل می‌کند. دقت کنید که نباید از آسیاب استفاده کنید، چون ما به دنبال یک ترکیب دانه‌ای پرکاربرد هستیم نه پودر شکر که فقط برای بعضی از خوراکی‌ها می‌توان استفاده کرد.
مواد لازم
شکر سفید: ۲ پیمانه
لیمو: ۲ عدد، ترجیحا ارگانیک
۱. لیمو‌ها را بشویید و پوست بگیرید. با دقت قسمت رنگین پوست را از لیمو‌ها جدا کنید، بهتر است از پوست کن سبزیجات استفاده کنید، چون می‌خواهید فقط بخش رنگین آن را جدا کنید نه بخش سفید زیرین که تلخ است.
۲. شکر و زست لیمو (بخش رنگین پوست لیمو) را داخل غذاساز بگذارید و با زدن دکمه غذاساز بگذارید تا ترکیب شوند. این کار را تا موقعی که لیمو کاملا داخل شکر ترکیب شود و دیگر دیده نشود، انجام دهید. این کار زیر یک دقیقه وقت می‌گیرد.
۳. حالا به مخلوط نگاه کنید؛ شکر باید مرطوب، معطر و به رنگ زرد کم‌رنگ باشد. اگر هنوز هم قطعاتی از پوست لیمو را در آن می‌بینید پس زمان ترکیب کردن شما کم بوده است. اگر قطعات خیلی ریز هم باشند، مشکلی نیست. از شکر لیمویی در اکثر دستور‌هایی غذایی می‌توانید استفاده کنید یا آن را در کیسه زیپ لاک بریزید و در یخچال برای استفاده‌های بعدی نگهداری کنید.
نکات مهم
بهتر است هر بار مقدار کمی را برای دستورالعمل خوراکی که می‌خواهید درست کنید، آماده کنید. به این ترتیب همیشه طعم و بوی تازه شکر لیمویی را خواهید داشت. روغن موجود در پوست لیمو به مرور زمان کیفیت و طعمش را از دست خواهد داد.
اگر مجبور هستید که مقداری از آن را برای دوره کوتاهی ذخیره کنید، بهتر است که شکر لیمو را داخل کیسه زیپ لاک محکم بریزید، کل هوای کیسه را خالی کنید و این کیسه را در یخچال نگهداری کنید.
در صورت نگهداری طولانی مدت می‌توانید آن را در فریزر و به مدت نهایتا سه ماه در فریزر ذخیره کنید.
این روش درست کردن شکر طعم‌دار را می‌توان برای سایر مرکبات مثل پرتقال و نارنگی هم انجام داد.
گریپ فروت و لیموی سبز (لیموی ایرانی) پوست‌شان کمی تلخ‌تر است و بهتر است از مقدار کمتری از پوست این مرکبات استفاده کنید.
منبع: theviewfromgreatisland
برترین ها
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شکر لیمو,شیرینی,آشپزی,شکر,دسر
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا