آموزش تهیه غذاهای نذری شهرهای مختلف برای ماه محرم (قسمت 6)
1398/06/26 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
35049
کد خبر:

آموزش تهیه غذاهای نذری شهرهای مختلف برای ماه محرم (قسمت 6)

رسم نذری دادن و نذری گرفتن چند صد سال است که در ایران رواج دارد. نذر‌های روز‌های مذهبی در ایران بیشتر به صورت طبخ غذا، شیرینی، دسر و شربت در انواع و اقسام مختلف و اغلب به صورت غذای سنتی هر شهر و روستا نمود پیدا می‌کند و البته این سوال هم همیشه وجود دارد که نذری چی بدم؟ در این مطلب انواع غذا‌های نذر‌های شهر‌های مختلف ایران را بررسی می‌کنیم و به سوال نذری چی بدم پاسخ می‌دهیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - رسم نذری دادن و نذری گرفتن چند صد سال است که در ایران رواج دارد. این رسم دیرینه و مذهبی در ایام عاشورا و تاسوعا به اوج خودش می‌رسد. نذر‌های روز‌های مذهبی در ایران بیشتر به صورت طبخ غذا، شیرینی، دسر و شربت در انواع و اقسام مختلف و اغلب به صورت غذای سنتی هر شهر و روستا نمود پیدا می‌کند و البته این سوال هم همیشه وجود دارد که نذری چی بدم؟
لوبیا پلو با گوشت چرخ‌کرده
لوبیا پلو اگه خوب و درست طبخ بشه از خوشمزه‌ترین غذا‌های ایرانیه. البته که در جا‌های مختلف اسم‌های متفاوتی داره و به صورت‌های مختلفی هم درست میشه. در این مطلب عمومی‌ترین مدل لوبیا پلو یعنی همون لوبیا پلو با گوشت چرخ‌کرده رو قرار میدم که با رعایت چند تا نکته خیلی ساده میتونید یه غذای سریع و خیلی خوشمزه داشته باشید.
مواد لازم برای تهیه لوبیا پلو
برنج: ۳ پیمانه
لوبیا سبز خرد شده: ۲ پیمانه
گوشت چرخ‌کرده: ۲۰۰-۳۰۰ گرم
پیاز: ۲ عدد متوسط
رب گوجه: ۳-۴ قاشق غذاخوری
روغن: به میزان لازم
نمک و فلفل و زردچوبه و در صورت تمایل کمی پودر زیره
مراحل تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ‌کرده
۱. برنج رو اگه بتونید از قبل خیس کنید که عالیه. اگر هم نشد که برنج رو بشورید و با مقدار آب مناسب برای آبکشی میذاریم روی حرارت.
۲. لوبیا‌ها رو هم خرد میکنیم و با آب و مقدار کمی نمک میذاریم روی حرارت تا کاملا پخته بشه.
۳. پیاز رو هم خرد میکنیم و در کمی روغن تفت میدیم. کمی زردچوبه هم به پیاز اضافه میکنیم. پیاز رو نباید اونقدری تفت داد که بافتش ترد شه. تاکیدم برای اینه که پیاز توی این مرحله یه طعم شیرینی داره که خیلی غذا رو خوشمزه‌تر میکنه و بهتره بیشتر از این تفتش ندید.
۴. لوبیا‌های پخته شده رو بدون آب به پیاز در حال تفت اضافه میکنیم.
۵. لوبیا‌ها رو هم چند دقیقه‌ای با پیاز تفت میدیم. بعد از حدود ۵ دقیقه گوشت چرخ‌کرده رو هم اضافه میکنیم و باز کمی تفت میدیم.
۶. رب گوجه رو جداگونه با مقداری روغن و نمک و فلفل و دارچین تفت میدیم و به مواد لوبیا اضافه میکنیم.
۷. برنج رو هم آبکش میکنیم. بعد هم کف قابلمه کمی روغن بریزید و ته دیگ مورد علاقتون رو بذارید. من کمی زیره هم کف قابلمه میریزم. بعد هم برنج و مواد رو مخلوط میکنیم و در قابلمه رو میذاریم تا دم بکشه.
برترین ها
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
لوبیا پلو,گوشت چرخ کرده,غذای نذری,ماه محرم,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا