چرا سلبریتی ها در هر کاری دخالت می کنند؟/ دعوای هنرپیشه‌های جنجالی بر سر یک ویدئو
1398/06/31 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
35155
کد خبر:

چرا سلبریتی ها در هر کاری دخالت می کنند؟/ دعوای هنرپیشه‌های جنجالی بر سر یک ویدئو

سلبریتی‌ها در هر حوزه فرهنگی و اجتماعی حضور پیدا کرده اند بیشتر از اینکه مشکلی را حل کنند باعث ایجاد بحران و تشدید نگرانی و مشکلات این حوزه ها شده‌اند و با جنجالی تر کردن و نظرات حاشیه دار سعی کرده اند خود را مطرح کنند. درواقع برخی از سلبریتی ها یاد گرفته اند که بحران زیست باشند و با ایجاد بحران خود را مطرح و در دیده مردم همواره حضور داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - امیرحمزه نژاد: ماجرای سلبریتی‌هایی که خود را کارشناس امور همه چیز می دانند دیگر موضوعی کهنه شده است. اما حالا خودسلبریتی‌ها نیز خصوصا از برخی از هم صنفی‌های شان که در همه امور خود را دخالت می دهند، گلایه دارند. در همین رابطه، اخیرا فیلمی از «پگاه آهنگرانی» بازیگر سینما منتشر شده است که همین انتقاد را دارد و بیان می کند که سلبریتی‌ها فکر می کنند چون مشهور هستند می توانند در همه حوزه‌ها اظهار نظر کنند. همین موضوع بلافاصله با تهمت پراکنی و کنایه زنی «مهناز افشار» یکی از بازیگران پرحاشیه در شبکه های اجتماعی روبرو شد.
افشار در توئیتی کنایه دار با اشاره به همین فیلم خطاب به آهنگرانی گفت: «پگاه آهنگرانی عزیزم، پیغامت رو همه شنیدن؛ امیدوارم هرچه زودتر حکم ممنوع الخروجی‌ات لغو بشه.»

همین موضوع سبب واکنش «منیژه حکمت» کارگردان سینما و مادر آهنگرانی شد و وی در توئیتی در پاسخ به مهناز افشار نوشت: «مهناز جان قصد جواب نداشتم ولی پگاه گفت این پیغام‌رو بهت بدم اول اینکه این مصاحبه برای دو سال و اندی پیش است پس نه به ممنوع الخروجی ربط دارد و نه به خاطر عافیت طلبی است و به غلط این شایبه را جا نیاندازید که اگر پگاه عافیت طلب یا به هر طریقی به دنبال رفع ممنوع الخروجی بود.»
البته مهناز افشار بدون عذرخواهی از این بازیگر بازهم سخنان خود را در توئیت دیگری خطاب به این کارگردان زن تکرار کرد.
اما موضوع اصلی اینجاست که هر انتقاد درستی از سلبریتی‌ها هم با نوعی تهمت پراکنی و برخورد منفی و شدید روبرو می شود. حتی اگر این افراد از جنس خود سلبریتی ها باشند منافع این جریان حکم می کند که برخوردی سخت با منتقدان داشته باشند.
البته سلبریتی‌های دیگری هم بودند که مطرح می کردند که چرا هنرمندان باید در هر کاری خود را دخالت دهند.
در همین باب، «حمید گودرزی»، بازیگر سینما و تلویزیون با گلایه از سلبریتی‌هایی که ژست همدردی با مردم می‌گیرند، خاطرنشان کرد: « واقعاً این شرایط سلبریتی‌ها را نمی‌توان تحمل کرد که درباره هرچیز و هرکسی اظهارنظر می‌کنند. ورود به هر حوزه‌ای به واقع تخصص لازم می‌خواهد که این دوستان ندارند. درباره مشکلاتی که همه جامعه درگیر آن هستند همدردی می‌کنند اما واقعیت امر همدردی نیست برای جذب فالوور این پست‌ها و اقدامات فضای مجازی انجام می‌شود. فکر می‌کنند اگر بحث گوشت، دلار و دغدغه‌های دیگر امروز جامعه را مطرح کنند محبوب‌تر می‌شوند، در حالیکه دغدغه خیلی از دوستان، مردم نیست. »
با این شرایط به نظر می رسد که آنچه برای برخی سلبریتی‌ها مهم است، حضور در روی صحنه و جلب توجه است. صحنه‌ای که یک روز صحنه تئاتر و قاب سینماست و روز دیگر شبکه های اجتماعی است. سلبریتی‌ها یاد گرفتند که با سخنان هر چند نسنجیده و جنجالی بدون هیچ نظارتی خود را بیشتر می توانند مطرح کنند.
حضور در صحنه انتخابات، مدها و محصولات تجاری مختلفی که این افراد با حضور در آن سبک زندگی غربی را تبلیغ و در جامعه ترویج می کنند، حضور در صحنه سیاسی و انحراف انتقادات به سمت خواسته های دشمنان انقلاب و... از جمله دستاوردهای همه چیزدانی این جماعت است.
سلبریتی‌ها در هر حوزه فرهنگی و اجتماعی حضور پیدا کرده اند بیشتر از اینکه مشکلی را حل کنند باعث ایجاد بحران و تشدید نگرانی و مشکلات این حوزه ها شده‌اند و با جنجالی تر کردن و نظرات حاشیه دار سعی کرده اند خود را مطرح کنند. درواقع برخی از سلبریتی ها یاد گرفته اند که بحران زیست باشند و با ایجاد بحران خود را مطرح و در دیده مردم همواره حضور داشته باشند. به نظر می رسد بایستی نظارت بیشتری بر روی کارهای این افراد در اینستاگرام و شبکه های ا جتماعی دیگر باشد. در کشورهای توسعه یافته هر کسی نمی تواند به سبب تبعات اجتماعی هر حرفی را بزند و قانون در این موارد ورود جدی دارد و هر کسی که حرف نسجیده ای بزند که تبعات اجتماعی دارد بایستی به طور کاملا جدی پاسخگوی عملکرد خود باشد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
هنرپیشه ها، مهناز افشار، ویدئو جنجالی، پگاه آهنگرانی،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا